selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri May 25, 2018 20:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Välkommen med din tolva för service under sommaren där vi också tar hand om din spelare under tiden du är på semester el likv.
Beställning av service mellan 1/6 - 31/8 innebär alltså att vi bjuder på slitdelarna dvs olja, fjäder kit och rem fram till den 31/8. Värde ca 900 kr dock utgår en timpeng på 800 kr /tim inkl moms.

From 1/9 ökar vi dessutom vår redan höga kvalité och service ut mot kund och börjar då med timpeng ist för fast pris.
då vi också bygger spelare åt kund och enl deras spec så tar vi alltså betalt per timme isf fast pris.

Erbjuder också under tiden 1/6 - 31/8 att de första 5 spelarna som bokas för service är helt gratis dvs du betalar alltså inte något alls för slitdelar, service och ej heller timpeng. Värde ca 2500 kr alltså då en hel Overhaul och erbjudandet gäller vid hämtning och lämning.
DVS det enda du behöver göra för att få en av dessa 5 GRATIS service är att köra och hämta din spelare !

Alla slitdelar är Original Linn Parts och köpta från Linn Dealer.

Delar som ingår:
3 pcs Turret lock nut
3 pcs Mudguard washer
3 pcs Linn spring
3 pcs Large Suspension Grommet
3 pcs Small Suspension Grommet
2 pcs Linn black oil for Pre-Cirkus/Cirkus
1 pcs Linn Belt



[O/] Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Mon May 28, 2018 08:48 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Apr 25, 2017 22:03
Posts: 34
Grattis på födelsedan!

Tyvärr för långt att åka, men det hade varit kul med kritik på den setup jag gör som icke-LP12-företagare.

_________________
LP12 cirkus, ARadikal, Ittok LVII, Lyra Delos, Lyngdorf Millennium ADC, Lyngdorf TDAI-2170, Chord Electronics DAC, Chord Electronics SPM1600 Bi-amp, Magnepan 1.7, Mini Maggies, Magnepan DWM


Top
   
PostPosted: Mon May 28, 2018 20:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Tack !
Kunnande att skruva Lp 12 har ju som du vet inget med företagande att göra utan ett ord bara, "noggrannhet" och att de delar du skall använda är i bra skick.
Alltid kul att se hur andra gör som inte gått kursen hos Linn vilket inte är en garant för att det låter bra.

Det finns 4 saker som jag tycker är viktiga på en tolva och har då inget med Bounce att göra !
Gör man dessa saker bra och ställer in de rätt så får man en lugn och städad musikalisk Lp 12a vilket jag tycker är den viktigaste parametern.

1. Viktigast LINN REM...för den är bäst ! Lenast sida mot innertallrik vilket blir tystast. Dra remmen lite lätt fram och tillbaka över underläppens utsida och avgör vilken som är slätast (Märk den på utsidan med en penna), sen vilket håll den skall snurra åt har enl mig ingen hörbar skillnad.

2. Att den är justerad exakt i våg, vilket är viktigare än bra Bounce. Den rör sig normalt några tiondels mm upptill 2 mm inga cm ! Viktigt att inget tar i.

3. Att motorn står i det innersta läget mot mitten sett alltså i 50 Hz läget, vilket gör att remmen får en lugn resa och att den är tiltad så att rätt hastighet dvs 33.3 rpm och inte 33.4 som tyvärr många Lp 12 är ofta för att de blir mer musikaliska och mer stampa takten men är inte rätt.

4. Armkabel rätt dressad och kan röra sig upp och ned och i sidled obehindrat.

Att använda Originaldelar får den att fungera som den ska, men det motarbetas av det egna ledet tyvärr ngt vi får leva med tydligen.

En liten länk om man vill läsa Peter Swains set up guide, vilket är till hjälp om man kan och vill själv.

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=9941

[O/] Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Mon Jun 11, 2018 21:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Feb 04, 2006 18:37
Posts: 524
Tack för ett gott hantverk Linnart. Fick min Lp12 servad av Lennart och har bara gott att säga. Ny rem fjädrar bussningar och olja och efter mycket noggrannhet där jag blev mycket nöjd med hur tonarmskabeln fick sin fina placering känns 12:an riktigt rolig igen. Härlig service.


Top
   
PostPosted: Tue Jun 12, 2018 06:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Tack Ronny !
Tack för att jag fick chansen att skruva med din fina Lp 12:a och kul att träffas.
Spela musik och njut och välkommen åter.

[O/] Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Wed Jun 13, 2018 22:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
LinnArts wrote:
Välkommen med din tolva för service under sommaren där vi också tar hand om din spelare under tiden du är på semester el likv.
Beställning av service mellan 1/6 - 31/8 innebär alltså att vi bjuder på slitdelarna dvs olja, fjäder kit och rem fram till den 31/8. Värde ca 900 kr dock utgår en timpeng på 800 kr /tim inkl moms.

From 1/9 ökar vi dessutom vår redan höga kvalité och service ut mot kund och börjar då med timpeng ist för fast pris.
då vi också bygger spelare åt kund och enl deras spec så tar vi alltså betalt per timme isf fast pris.

Erbjuder också under tiden 1/6 - 31/8 att de första 5 spelarna som bokas för service är helt gratis dvs du betalar alltså inte något alls för slitdelar, service och ej heller timpeng. Värde ca 2500 kr alltså då en hel Overhaul och erbjudandet gäller vid hämtning och lämning.
DVS det enda du behöver göra för att få en av dessa 5 GRATIS service är att lämna och hämta din spelare !

Alla slitdelar är Original Linn Parts och köpta från Linn Dealer.

Delar som ingår:
3 pcs Turret lock nut
3 pcs Mudguard washer
3 pcs Linn spring
3 pcs Large Suspension Grommet
3 pcs Small Suspension Grommet
2 pcs Linn black oil for Pre-Cirkus/Cirkus
1 pcs Linn Belt


[O/] Lennart/LinnArts
Då finns det 2 gratis service kvar där arbete service och slitdelar (olja/fjäderkit/rem) ingår.

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Thu Jun 14, 2018 08:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Då var de sista 2 bokade som var gratis och nedan erbjudande finns framöver enl datum och pris nedan.

Välkommen med din tolva för service under sommaren där vi också tar hand om din spelare under tiden du är på semester el likv.
Beställning av service mellan 14/6 - 31/8 innebär alltså att vi bjuder på slitdelarna dvs olja, fjäder kit och rem fram till den 31/8. Värde ca 900 kr dock utgår en timpeng på 800 kr /tim inkl moms.
Gäller vid hämtning och lämning.

From 1/9 ökar vi dessutom vår redan höga kvalité och service ut mot kund och börjar då med timpeng ist för fast pris.
då vi också bygger spelare åt kund och enl deras spec så tar vi alltså betalt per timme isf fast pris.


Alla slitdelar är Original Linn Parts och köpta från Linn Dealer.

Delar som ingår:
3 pcs Turret lock nut
3 pcs Mudguard washer
3 pcs Linn spring
3 pcs Large Suspension Grommet
3 pcs Small Suspension Grommet
2 pcs Linn black oil for Pre-Cirkus/Cirkus
1 pcs Linn Belt


[O/] Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Thu Jun 14, 2018 09:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
LinnArts wrote:
From 1/9 ökar vi dessutom vår redan höga kvalité och service ut mot kund och börjar då med timpeng ist för fast pris.
då vi också bygger spelare åt kund och enl deras spec så tar vi alltså betalt per timme isf fast pris.
Jag uppskattar ditt arbete med att skapa välljudande skivspelare. Sådana krafter behövs.

Jag har dock svårt att se hur kvaliteten och servicen (för kunden) blir bättre av att du tar betalt per timma istället för fast pris. Visst, du kan lägga två dagar på en spelare och den blir perfekt, men jag har ingen aning om vad det kommer kosta när jag lämnar min spelare till dig. Du kanske fixar spelaren på en timma - eller tjugo? 800:- eller 16 tusen?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Thu Jun 14, 2018 13:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Bill50x wrote:
LinnArts wrote:
From 1/9 ökar vi dessutom vår redan höga kvalité och service ut mot kund och börjar då med timpeng ist för fast pris.
då vi också bygger spelare åt kund och enl deras spec så tar vi alltså betalt per timme isf fast pris.
Jag uppskattar ditt arbete med att skapa välljudande skivspelare. Sådana krafter behövs.

Jag har dock svårt att se hur kvaliteten och servicen (för kunden) blir bättre av att du tar betalt per timma istället för fast pris. Visst, du kan lägga två dagar på en spelare och den blir perfekt, men jag har ingen aning om vad det kommer kosta när jag lämnar min spelare till dig. Du kanske fixar spelaren på en timma - eller tjugo? 800:- eller 16 tusen?

/ B
Tack Bill !

För min del handlar hela kundens resa om att veta vad man får, vad det kostar och framför allt hur spelaren blir under tiden man bygger/servar den, detta är kvalité och kundservice.
Här finns option som Offert, lyssningar, hemlån och förevisning hur en produkt ser ut och låter och då framför allt vad den/det kostar.

Är kund väl medveten om detta och det bara kostar det vi har kommit överens om och när det dessutom är specat på Offert där också antal timmar står och vad arbetet kostar ser jag som extra seriöst och en kvalité mot beställare. Framför allt att man får det man vill ha/ betalt för och dessutom får en bättre spelare är också kvalité.
Offert blir ju dock ett fastpris, men ett löpande pris på byggd spelare är vanligt också men då lägger man ett takpris så kund ändå vet vad arbetet kostar totalt.
Detta gör att vi spetsat ytterligare vår service ut mot användare/kund och när man vet vad det kostar så har man som köpare mer förtroende för någon som kan ge rätt pris och man får en nöjd kund.

Att svara på mail och i telefon inom 1 dygn senast, ser jag också som service och kvalité om man har frågor eller vill beställa samt att få delar skickat till sig eller bara ge råd.

När man lägger kostnaden för kunden på delarna blir det oseriöst och kund vet inte vad arbetet kostar, delarna blir dessutom väldigt dyra vilket känns konstigt när en användare dessutom vill använda original delar och man får betala för arbetet också fast ingen har utfört något.

[O/] Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Fri Jun 15, 2018 22:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Bra, då vet jag din syn på saken - och den stämmer med min. För mig betyder det att du är seriös även om man kan ha olika åsikter om att blanda Linn och andra produkter i en LP12:a. Själv har jag inga problem med detta, det viktiga är att det låter bra.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited