selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 01:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 02:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Oj vilken trevlig kväll! Undertecknad har haft förmånen att efter det förskräckliga som inträffade i vintras när min,som jag trodde,"ny rebuildade" Troika framled och senare visade sig vara förvisso rebuildad,men inte av Expert Stylus,utan av klåfingrig lallare,använda mig av bäste Eriks röda kanyl i väntan på få nålen i fråga återupplivad. I Tisdags efter månader av vånda och väntan så kom till sist ett paket från UK. Välemballerad och med full dokumentation i all sin prakt och glans begav sig jag,tolvan,en silver T-kable och den lilla godingen till kanyl iväg till Erik. Väl framme så fanns redan Pekka och Maynard på plats vilka avnjöt vinyl på pekkas tolva medelst 109ór 345,KK och Tundra. Snart befann sig Pekkas spelare i Kradlen och en alldeles ospelad Troika såg dagens ljus i Ekos II armen under omsorgsfulla former. Under inmundigande av sjukt gott kaffe rullade de första tonerna ut ur högtalarna. Trodde jag skulle börja gråta, så bra var det! Så sjukt vad det levererade. Något senare så fick min tolva förena sig med en silverkabel och Linton fick vara med på ett hörn tillsammans med Lingo. Den oskuldsfulla plinten ville inte ge plats till genomföringen varför en lånetrampolin med större hål vänligt hämtades hemma hos Maynard. Förväntansfullt slog jag mig ner i Eriks fåtölj för att lyssna tillsammans med de glada vännerna. Kabeln lät milt sagt annorlunda. Jag kände mig ungefär som Pekka när hans tolva åkte på pisk hemma hos svågern av onämnbar källa. Originalet åkte tillbaka och jag var glad att min tolva fick livet åter!

Kvällen fortskred under ytterst trevliga former och det var jättesvårt att förmå sig att åka hem,det var som om hemgångsvettet riktigt försvann. Känns verkligen obeskrivligt härligt att återse gamla vänner,både levande och materiella,den sistnämnda var förstås den förlorade sonen(troikan)

Jag är grymt glad och belåten. Min tolva spelar helt underbart,Eriks och Pekkas har jag aldrig hört dess motstycke till. Troikan på en Keelad Radikaltolva med Urika och Ekos II var verkligen mer än jag någonsin kunnat drömma om. Akivan talade för sig själv om jag uttrycker mig så¨..

Tundran tycker jag väldigt mycket om. Den är svinbra,hört den lite snabbt tidgare men efter en kväll med de mest varierande plattorna så kan jag inget annat säga än att den tillhör topp fem slutstegen jag hört. Jag vet inte varför jag kommer att tänka på Klout men så är det,en jävulskt bra klout,anar att det vore dumt att jämföra..

Tack till alla medverkande för en synnerligen trevlig kväll och ett särskilt tack till kvällens värd Erik!

Tänkte sova egentligen,bara en skiva till..
//Niclas

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 08:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Jan 08, 2010 09:07
Posts: 115
haraldur wrote:

Tack till alla medverkande för en synnerligen trevlig kväll och ett särskilt tack till kvällens värd Erik!

Tänkte sova egentligen,bara en skiva till..
//Niclas

Instämmer och tackar för en trevlig kväll.

// Daniel (aka Maynard)

_________________
LP12SE


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 09:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Tack själv Niclas!
Trevligt sällskap och bra musik gör att tiden går fort.
En enklare Tolva (om nu en Tolva är enkel men Lingo och Ekos2) är fortfarande väldigt bra även om de senaste årens uppgraderingar tar den några nivåer till.
Tundra är fantastisk tycker jag och 1.1 är ytterliga lite bättre än den första. Det ska bli intressant att höra dem på dina Isobarik sen!

/Erik


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 09:11 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Det är inte utan att jag saknar min gamla Troika när jag läser detta! Min nuvarande grammofonförstärkare har ju MC-ingång, och Troikan ligger med utnött nål i garderoben. Kanske skulle kontakta den där herrn i UK...


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 09:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Feb 04, 2006 18:37
Posts: 524
Hej på er i norr, får man fråga vad för phono steg du har Per ????

:D


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 12:27 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Det är en Kairn med Brilliant nätdel. Jag hade ju tänkt hålla mig ifrån MC-pickuper, för att inte hamna i läget att måste byta till något nytt lika dyrt, men man vet ju aldrig!


Top
   
PostPosted: Sat Jun 16, 2012 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
per wrote:
Det är en Kairn med Brilliant nätdel. Jag hade ju tänkt hålla mig ifrån MC-pickuper, för att inte hamna i läget att måste byta till något nytt lika dyrt, men man vet ju aldrig!
Lite filosofiskt måste jag jämföra en MC-pickup med bensin. Även om driftskostnaden är hög på en Akiva är det ändå inte så mycket jämfört med vad källan den bör sitta på kostar och även om den slits och kostar att byta så är det i mina ögon absolut värt det. Det som svider är kostnaden vid anskaffning och byte.
När jag tankar tycker jag inte att det är roligt att betala och visst är det trevligt med en bil som drar 0,6 istället för 0,9 men den skillnaden är ändå en bråkdel av milkostnaden*.

Spela på!

/Erik

* Nu bortser jag från miljöaspekten.


Top
   
PostPosted: Thu Jun 21, 2012 14:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Lite sent ute, men kan också instämma att det var en mycket trevlig kväll med mycket musik, själv var jag lite skeptiskt till hur tundran skulle prestera, men vart glatt överraskad över hur bra den var, något väldigt analogt över ljudet som jag tilltalas av, blir mera på riktigt då, vill rikta ett tack till Erik efter att ha bytt till en röd vacker pickup på min 12á som förövrigt spelade otroligt bra på ett mycket väl installerat system, ja saningen att säja vet jag inte om jag hört stativare så bra någon gång tidigare, och suben märktes aldrig av förutom när man drog ut kontakten, då försvann något man vill ha kvar, som vanligt smakade kaffet execellnt hos Erik och jag tackar än en gång för en trevlig kväll

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited