selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 01:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Safari III
PostPosted: Sun Apr 29, 2012 11:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Man får tacka för gott sällskap med god musik, bra käk å dryck.

Vi startade hos Burke Shelly med ärtsoppa och punch, för att få den rätta atmosfären till kvällen. Dvs ett flaturerande hifigäng Under måltiden fick vi njuta av Burkes Bose 901 Mk2. Lustig högtalare som man antingen gillar eller så inte. Generös ljudbild hade dom iaf..

Under vintern har Burke införskaffat ett par Ino Audio Profondus x-moduler som elegant gömts undan i en tv-möbel. Hög stampa takten faktor i den riggen!

Sedan drog i väg till plåtslagarn för att lyssna på rörgrejer som spelade genom Klipsch.. Nere i hans rum spelar det bra med 3 watt som trioden ger, otäckt starkt kunde det spela

När vi var färdiga där åkte vi till Järnet som också spelar på rör-trioder och en öppen baffe grunka. Han har fått till det bra i sitt v-rum, det spear verkligen fint.

Ett besök hos undertecknad hann vi också med. StefanW hade dagen till ära tagit dit sin pi25 som jag fick äran att testa! Det är en väldigt bra högtalare faktiskt!

Avslutningen hos golvläggarna var fin. Det avnjöts Boeuf Bourgogne sippades vin och "fin hifi"

Sliten är man så jag håller jag mig kort i texten och visar lite bilder i stället

Fantastiskt god ärtsoppa som gav fina avgaser.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... highlight=

Image


Image


Image


Image

Image


Image


Image





Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Safari III
PostPosted: Sun Apr 29, 2012 23:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Citerar Totte Wallin i låten "morgonpasset" när han dagen efter piggat upp sig med ett par Fernet Branca och en cigg-helst utan filter:

"-Sådärja,nu börjar man känna sig som en människa igen"

Jag vill tacka för en oförglömlig Lördag. Helt enkelt klockrent!
Dagens bästa citat måste varit Järnets uttalande om Bose 901órna

"-jag har aldrig hört en högtalare som spelar så mycket högtalare förut"

Nytt sedan sist var införskaffandet av Bassmans "gästpipa" vilket möjliggjorde stereorökande för maximalt illamående nästföljande dag. Vidare kunde noteras en sötaktig odör som lade sig som ett lock i samband med att rökdonen tändes upp,för tydlighetens skull ska jag förklara att jag starkt misstänker att den kunde härledas till ärtsoppsintaget tidigare under dagen.

Image

Under middagen överlämnade Tonka en vandringspokal till Burke,en pokal som om jag förstod det hela rätt skulle överlämnas vid nästföljande safari till den broder som på något sätt utmärkt sig alldels utomordentligt bra på något vis. Ärtsoppan och det fantastiska upplägget hos Benke förefaller vara skäl nog för denna tillställnings självklare vinnare!

StefanW´s PI 25 fungerade oförskämt bra hos Tonka,jag vet med mig att tunedem ryttaren i mig kanske blev lite för mycket,vilket jag passar på att be om ursäkt för. PI25órna spelade väldigt musikaliskt och brlijerade alldeles utomordentlig och blev föremål för diskussion. De är hur som helst skitbra!

Rockportburkarna och i synnerhet skivspelaren var fantastiskt bra,nästan som en LP12á

Nu är det vila värme varsamhet som gäller,åter igen tack som fan och på återhörande!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited