selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sat Feb 11, 2012 16:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
-

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Thu Mar 15, 2012 19:09, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Sat Feb 11, 2012 20:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
pekka71 och haraldur,

Jag hoppas verkligen det löser sig för er med problemen ni haft!
Ni har kämpat kopiöst, under lång tid. Ibland krävs det drastiska åtgärder innan man blir nöjd...

Håller tummarna och väntar på nästa lägesrapport :)


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 00:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
per wrote:
Finns andra häftiga lådor med ett liknande utseende..! Är inte en nackdel med Klimaxfilter till Keltik att man kan komma på otyget att börja samla på förstärkare av Klimaxvariant?
De andra lådorna med liknande utseende har en ridgeback för ventilation:). Men ser fram emot rapport också och kommer själv åka upp norröver för att lyssna på musik. Ser fram emot detta! Bara dom får till det först

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 06:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Efter en mycket lång resa, och mycket Linnsnack så var vi hemma, detta blir nog ett av mina sista inlägg här på forumet tror även att Haraldur känner något liknande, vi diskuterade en hel del om selleri och de som vistas här och kom fram till att selleri klarar sig nog utan oss, kommer ju givetvis vara passiv medlem förmodligen kommer vi finnas på faktiskt.se och skriva lite om framtiden för den som är intresserad. Ja jag önskar alla sellerister lycka till, och glöm inte att lita på era egna öron vad som är sämre eller bättre, det är ni som ska vara nöjd och ingen annan

Med vänlig hälsning, en trött keltikägare

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 11:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Skönt att läsa, att ni kom hem "helskinnade", efter den långa "utflykten" ner till Kontrapunkt i Oslo.

Däremot tycker jag att det är tråkigt om du/ni lämnar selleri, jag har haft stort utbyte av att läsa om era "tester".

Jag är ju också en Keltik ägare, så jag känner igen mig en hel, för jag har ju oxå haft en "liten resa", innan jag idag sitter väldigt nöjd med fyra Kloutar.

Mitt intresse av tekniska leksaker är stort och brett så jag har inget emot, att läsa kåserier om moppar, motorcycklar eller bilar. :)

Hoppas att ni oxå blir tillräckligt nöjda med klimax filtrens effekt på såväl ljudkvaliteten som musikåtergivningen så att ni kan bli lika nöjda som jag är. :wink:

Mvh MRTweak


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 12:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Tråkigt om ni inte vill stanna på selleri. Jag skulle gärna vilja läsa om fortsättningen t.ex. på keltik-äventyret som pågått nästan ett år nu...


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 23:21 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Också skippar vi sandlådenivån, inlägg raderade. De som känner sig träffade kan med fördel skärpa sig.


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 23:48 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Som sagts tidigare så är det modigt att skaffa sig silverlådor av den sorten, inte lite tjusiga förutom prestandan.

Klar ni måste komma med en uppdatering om resultaten, sedan om det blir en kortare rapport istället för en hel roman må väl det vara hänt. Att inte kommentera vidare vore ju som att läsa 2/3 av en deckare för alla som tagit sig igenom tråden :D


Top
   
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 00:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Lite tragiskt att ni ska städa för att rädda ansiktet på folk som beter sig

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 18:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
haha fyfan vad häftigt :) Norrbottningar i ett nötskal :D

Lycka till grabbar :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sat Mar 03, 2012 03:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Norrlänningens yngre svåger låter meddela att han är barnsligt förtjust i Pekkas röda Keltiks,i kväll var det hans kväll och mina Klout,KK och kablage lånades ut för en tid till honom. Inledningsvis var det inte så värst upphetsande för att vid 23-blåset intrimmat på tre milimeter när fullständigt braka loss i ett klimax av lycka. Grannarna var nog de enda som inte uppskattade tillställningen.

Vid började runt 16 tiden med att penetrera en vägg och dra fram ordentlig matning till grejorna,en 2,5mm2 från Biltema med väggdosor från sagda kvalitetstillverkare. Dosornas interna förbindelse var ett skämt liksom anslutningarna. Vi tog helt sonika väck dem och direktlödde alltsammans med enkardelig kabel av samma dimension som matarkabeln.

När elen var ordnad så ordnades skjuts och jag ställde undan bilen för dagen hämtade slutsteg och kablage med Andreas som chaufför. Keltiks husse blev så tacksam över resultatet att dyr malten åkte fram,det är så här livet ska kännas och visst fan är det kul med musik!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Sat Mar 03, 2012 12:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
haraldur wrote:
Norrlänningens yngre svåger låter meddela att han är barnsligt förtjust i Pekkas röda Keltiks,i kväll var det hans kväll och mina Klout,KK och kablage lånades ut för en tid till honom. Inledningsvis var det inte så värst upphetsande för att vid 23-blåset intrimmat på tre milimeter när fullständigt braka loss i ett klimax av lycka. Grannarna var nog de enda som inte uppskattade tillställningen.

Vid började runt 16 tiden med att penetrera en vägg och dra fram ordentlig matning till grejorna,en 2,5mm2 från Biltema med väggdosor från sagda kvalitetstillverkare. Dosornas interna förbindelse var ett skämt liksom anslutningarna. Vi tog helt sonika väck dem och direktlödde alltsammans med enkardelig kabel av samma dimension som matarkabeln.

När elen var ordnad så ordnades skjuts och jag ställde undan bilen för dagen hämtade slutsteg och kablage med Andreas som chaufför. Keltiks husse blev så tacksam över resultatet att dyr malten åkte fram,det är så här livet ska kännas och visst fan är det kul med musik!
Underbart ju!
Kul med glädje!

Hur går det med klimaxfiltrena då? Framsteg?

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
PostPosted: Sun Mar 04, 2012 05:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Fredagsmyset var så beroendeframkallande att det blev återbesök i afton. Det var min tur att köra i kväll så jag svängde förbi och plockade upp Andreas efter vägen till Nicke. Han ville spela några låtar innan vi åkte på Kaber så jag slog mig ner i fåtöljen ett stund. Sporrad av MRtweak så hade han sågat till en mängd olika material som han roat sig med att jämföra. Genkin fungerade bäst med ekskivan och så vidare medan Klout trivdes bra på golvet. Det var kraftig Erikvarning anno 1996 och belåtet kunde vi åka vidare.

Upplevelsen från i går höll definitivt i sig och jag känner fortfarande att när keltik levererar så finns det bara två riktiga Linnhögtalare om man vill kunna konsumera hela skivsamlingen med övertygelse. Spännvidden på repetoaren gick från Helloween till lokalproducerat. Euskefeurat,Creed,Molly Mcguire,Ulf Lundell,Bob Dylan och Iron Maiden. Inte en minuts tystnad mellan låtarna och en atmosfär med mersmak. Halv ett var det tyvärr tvunget att avrunda och börja förbereda sig på arbetsveckan som någon fått för sig börjar på en Söndag i min bransch och att till råga på allt avsluta kommande med arbete hela helgen. Därför så får grejorna stå kvar till svågerns förtjusning och här hemma blir det knäpptyst så länge.

Funderar lite försiktigt på att ta in fler LK2 och förse med RCA för att höra hur de kan fungera. Det har visat sig trivas bra med KK och kunna göra sitt jobb bättre än förväntat. Skulle det gå att köra på sådana så köper vi lite tid att leta klout,det är nu fastställt att grabben vill ha sådana och jag förstår honom. Pålitliga arbetshästar som håller vad de lovar. Inte bara good enough utan mer än så. Filmades gjorde det också under sammankomsten,över en timme keltikdokumentär som inom kort ligger på tuben.

http://www.youtube.com/watch?v=Nn9nYyeJ ... ata_player

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited