selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6
Author Message
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 12:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
LP_tolv wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
LP_tolv wrote:
Du reagerar som de på Faktiskt som inte tror på Tune Dem och kallar Richard för Troll. Själv dömer jag inte ut något utan att prova. Har du provat att avmagnetisera en CD-skiva någon gång? Ingen som inte provat tror på att skillnaden kan bli så stor. Minst lika stor som att flytta en högtalare två millimeter, eller byta högtalarkablar från Baldur till Valhalla.
Om du vill bli bemött seriöst, får du bemöta de frågor du får seriöst.
Du har delvis talat mot dig själv (läs gärna i tråden vad du skrivit igen) och har inte svarat på frågor från mig&andra.
Du väljer själv hur du ska uppfattas.
Jag slutade läsa ditt inlägg när du kom till kärnvapen. Vet inte vad du är ute efter, men intresserad av hifi verkar du inte vara.
Är svårt att tolka detta (som trots uppmaning inte innehåller några svar på tidigare givna frågor) på annat sätt att du inte är intresserad av en seriös debatt.
Speciellt som du inte drar dig för att komma med fula efterslängar.
Om det är fel uppfattat ger jag dig chansen att komma med svar på givna frågor, jag är öppen för alla tweak men om jag ska testa behöver jag mer kött på benen. Vad exakt ska man göra, vad funkar/vad funkar inte, etc.

Du har refererat till faktiskt några gånger, vilken är din NIC på faktiskt.se?


Top
   
 
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 21:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Hej!

Jag vill nämna en sak vad gäller både avmagnetiseringsutrustning och så kallade "inbränningsapparater":
Om ni vill experimentera med såna, gör det i första hand med kablar ni inte bryr er om. Börja inte experimentera med era bästa kablar!

Varför säger jag detta? Jo, för att två olika typer av inbränningsapparater, en svindyr respektive en billig, har lyckats sabotera två vänners Linn Silver Interconnect. Kablarna har efter behandling låtit klart sämre än obehandlade kablar och mer än ett år senare låter de fortfarande klart sämre. Den billiga inbränningsapparaten saboterade mest, kabeln blev helt olidligt trist att lyssna på och har fortsatt vara det efter att flera år har gått.

En liknande effekt blev det när ett par Linn Silver Interconnect kördes över en avmagnetiseringsapparat (modell stor stående på bord): Kablarna blev trötta och tråkiga. Dock har ägaren i efterhand rapporterat att effekten långsamt verkar avta med tiden.

Jag har ingen ytterligare koll på (eller något större intresse av) dessa tweaks, utan ville bara varna för att behandlingarna faktiskt kan göra permanent skada.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 22:06 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
LP_tolv wrote:
Det där är en typisk effekt av att

A) Vända kablarna fel vid avmagnetisering. De ska avmagnetiseras motströms!!
B) Avmagnetisera för fort. Det är bättre med fyra korta avmagnetiseringspass än ett långt

Det går att reparera de förstörda kablarna. Om det är RCA-kablar kan man ansluta ett par billiga förlängningskablar i varje ända (hona mot hane) och koppla ström till de billiga kablarna. När strömmen leds in i den förstörda kabeln nollställs de fel som magnetiseringen åstadkommit. Strömmen som tillförs bör vara 9-12 V och det handlar om en process som tar ett par dygn. Efter det bör man frysa ner kablarna till ca -30. När de tinats upp, sakta i rumstemperatur ska de användas med MUSIK i korta pass (20-30 minuter) under några veckor. Sedan är de som nya igen och kan avmagnetiseras på rätt sätt!
:shock:


Top
   
 
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 22:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
:roll:

LP_tolv, nu blev det för mycket.

En bild jag kom att tänka på


Last edited by Roland on Tue Aug 14, 2012 22:45, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 22:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Mar 19, 2006 20:04
Posts: 409
Location: Göteborg
ROFL!!!!


Top
   
 
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 22:56 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Stängd tills vidare då vi inte verkar komma framåt i diskussionen.


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited