selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Apr 27, 2021 20:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Har uppdaterat min iPhone och iPad operativsystem till IOS 14.5. Och därefter fungerar inte Kazoo eller Linn-appen. Får endast meddelandet ”Waiting for room”.

Noterar att apparna fungerar på min gamla padda som har IOS 12.5.2 samt på min Win10-PC.

Tror Linn jobbar på en snar lösning.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Tue Apr 27, 2021 21:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Jag har också installerat iOS version 14.5. Dock har jag en gammal version av Kazoo (4.13.58) i telefonen och upplever inte det problem du beskriver. För mig finns däremot inte Tidal kvar som källa.

För mig går det med andra ord mycket bra att spela t.ex. radio och musik från NAS trots iOS 14.5.


Top
   
PostPosted: Tue Apr 27, 2021 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Roland wrote:
Jag har också installerat iOS version 14.5. Dock har jag en gammal version av Kazoo (4.13.58) i telefonen och upplever inte det problem du beskriver. För mig finns däremot inte Tidal kvar som källa.

För mig går det med andra ord mycket bra att spela t.ex. radio och musik från NAS trots iOS 14.5.
Jag har tillfälligt stängt ned min NAS och streamar bara från Qobuz just nu. Skulle jag starta upp NASen, så skulle Kazoo förmodligen hitta den. Kollar imorgon.

Tydligen är det streamingstjänsterna som ”laggar” efter uppdateringen av IOS. Använder version 4.13.77 av Kazoo

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Wed Apr 28, 2021 15:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Linn-appen fungerar nu, dock inte Kazoo ännu.

Tråkigt enär jag tycker Kazoo är klart trevligare än Linn-appen.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Wed Apr 28, 2021 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Hoppsan, det var jag som inaktiverat Tidal i programmet Konfig. Nu när jag aktiverade och gjorde Tidal synlig igen så kan jag använda Tidal som källa genom Kazoo och med iOS 14.5.
Det jag skrev i inlägget ovan är då kanske felaktigt. Kanske har jag kunnat spela Tidal hela stunden som de med senaste version av Kazoo varit drabbade.

Appen Linn fungerar också nu när jag aktiverade Tidal i Konfig.


Top
   
PostPosted: Wed Apr 28, 2021 23:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 05, 2009 18:53
Posts: 259
Location: Göteborg
torig wrote:
Linn-appen fungerar nu, dock inte Kazoo ännu.

Tråkigt enär jag tycker Kazoo är klart trevligare än Linn-appen.
Jag hade samma problem med Kazoo igår, jag tog bort bägge apparna och hämtade
de på nytt och nu fungerar allt som det ska !
/mvh

_________________
Klimax DSM Exakt 1.1/D,Akurate K/D, Klimax 350A/D white,Klimax340,Klimax345


Top
   
PostPosted: Thu Apr 29, 2021 12:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Nu finns det i Appstore en uppdatering av Kazoo, så efter den uppdateringen fungerar Kazoo med IOS 14.5.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited