selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Apr 19, 2024 12:05

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Service på begprylar?
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 12:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Hur gör ni gammelrävar som haft Linnprylar länge med service på privatköpta beg.prylar? Funkar det att skicka till Skottland?

Jag står i valet och kvalet att köpa nästa del privat eller hos min lokale handlare.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 13:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
det ända jag köpt begagnat privat är LP12an och Diraken diraaken har jag inte behövt göra något med men LP12an har jag haft hos handlaren för setup. men jag har för mig det skall gå att skicka till skottland eller lämna till lokale handlaren så skickar han i väg den men jag är inte hundra säker.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 13:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Saken är den att det känns som om lojaliteten med sin handlare kostar för mycket pengar ibland. Om man inte köper nästa pryl hos handlaren men tvingas gå dit en månad senare för att få hjälp med en reparation tror jag man känner sig lite skamsen.
Det här blev mer en moralfråga än en teknikfråga.
Antar att jag måste bestämma mig själv.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 14:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Jag känner mig inte speciellt skamsen för en sådan sak. men det beror nog på att min handlare har sagt till mig att hittar man ett bra köp så ska man slå till om man kan vare sig det är hos handlare eller privat(ungefär så).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 14:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Tycker att det är en självklarthet att handla sakerna där man får tag på dem. Har inte ens handlare sakerna hemma så är man ju nästan korkad om man låter bli att köpa dem om de finns på annan ort. Om jag tex skulle vilja ha tre uppsättningar LK240, som inte är så enkla att finna, skulle jag inte ens drömma att hoppa över ett tillfälle till köp, även om det var av en annan handlare. Givetvis vill man gynna handlaren på orten alt den närmsta handlaren, men man måste ju även inse att det vore urbota korkat att pga ngn slags "lojalitet" hoppa över ett köp bara för att det skulle ske hos en handlare på annan ort alt privat. Man blir ju knappast portad på Ica för att man gjort ett inköp på Hemköp, utan snarare bättre bemött då man återkommr. Det borde även sporra handlarna att hålla ung samma priser på prylarna & servicen, vilket inte är fallet idag. Handlarnas överlever tack vare oss kunder och ska då också inse det och ta tillfällena i akt och ge bästa möjliga service till ett rimligt pris, annars är det ju knappast så att kommer tillbaka dit.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2003 15:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 15:00
Posts: 202
Location: Uppsala
Tack, det låter som en sund inställning att slå till när tillfälle ges oavsett vem som säljer!
Försöker göra upp den privata affären just nu.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited