selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 20:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 153 54 55 56 57 Next
Author Message
 Post subject: Senaste inköpen
PostPosted: Sun May 13, 2012 09:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
Linncredible wrote:
Var även jag förbi Bengans häromdagen. Blue för two:s och Leonardo Cohens nya blev det, nu rippade och färdiga för lyssning!
Blue for two:s har jag inte lyssnat på, vilken skiva rekommenderar du?


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun May 13, 2012 10:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
JNordh wrote:
Black moon verkar lovande efter de första två spåren, vilka skivor med Emerson, Lake & Palmer rekommenderar ni?
Jag gillar den första samt Tarkus.
Och gillar man Greg Lakes sång så kan man ju alltid spana in även King Crimsons första där han var med.


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun May 13, 2012 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
monkeydevil wrote:
JNordh wrote:
Black moon verkar lovande efter de första två spåren, vilka skivor med Emerson, Lake & Palmer rekommenderar ni?
Jag gillar den första samt Tarkus.
Och gillar man Greg Lakes sång så kan man ju alltid spana in även King Crimsons första där han var med.
Och gillar man klassisk musik så rekommenderar jag ELP´s version av Tavlor på en utställning (Mussorgskij) från 1971. Otroligt bra!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun May 13, 2012 16:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
Tack för tipsen. Det börjar bli läge att lägga upp en ny inköpslista som kan betas av när det blir tråkigt väder


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun May 13, 2012 18:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
JNordh wrote:
Linncredible wrote:
Var även jag förbi Bengans häromdagen. Blue för two:s och Leonardo Cohens nya blev det, nu rippade och färdiga för lyssning!
Blue for two:s har jag inte lyssnat på, vilken skiva rekommenderar du?
Har tyvärr för taskig koll på hela deras produktion för att kunna rekommendera nån särskild, senaste "Tune the Piano and Hand Me a Razor" är dock bra. (Sen är ju Freddie Wadlings soloplattor också givna köp såklart men det är en annan story.)

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sat May 19, 2012 13:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Köpte Dr. Johns nya "Locked Down" paa vinyl, dyr men väldigt, väldigt bra! Tyvärr tysklandspress, men Pallas-vinylen är bättre än andra tyska. Man faar även med USA-pressad CD :-)
Image

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sat May 19, 2012 20:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Var på Mickes skivor och köpte ett skivor, några vinyl och några cd:skivor. Ibland är det fascinerande, jag köpte en skiva med Toy Dolls, A far out disc. Jag har inte hört den sedan jag gick i gymnasiet vilket är typ 25 år sedan. Men ändå kände jag igen några låtar. Minns att fascinerades av bandet som min bänkkamrat introducerade mig till. Gladpunk kan man nog kalla det.


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Tue May 22, 2012 02:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Köpte Pekkas NAS och håller så sakteliga på att rippa ihop en samling skivor. Riktigt riktigt tråkigt. Vissa spår får jag riktigt dåliga siffror på i accuracy. Senaste plattan är i alla fall en riktigt tidig Dylanplatta från tiden i början av hans karriär,omskriven i hans memoarer. "I shall be free" fångade särskilt mitt intresse. Kör för tillfället isobariks på en LK2,KK och sneakyn. Svågrarna var hit förra helgen och lyssnade,slutade med att den yngre ebayade en flång ny sneaky han med på buyout.

Annars så lyssnar jag och frun in oss på Kents dödenplatta och får till skillnad från när man lyssnar på Dylan och sträcker sig efter en öl i stället associationer till en näve piller. Emomusik deluxe..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Mon Jun 04, 2012 18:38 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Apr 13, 2012 23:37
Posts: 4
Location: Trollhättan
Regina Spector "What we saw from our cheap seats" på CD
Betyg: minst 4 av 5
Genre: pop
Allmän beskrivning: Hon är en pärla, denna ryska lilla dam som blev amerikanska. Hennes pianopop är musikalisk, finurlig o kreativ. Dock så känns det inte jättenytt(efter exakt en genomlyssning) i förhållande till förra plattan "Far" men vad gör väl det, den var ju också bra. Vem minns väl inte när hon försöker knöka ihop relativt mycket text på förhållandevis lite tidsutrymme i "Laughing With" ...or when the crazies say they hate us and they get so red in the head you'd think they're about to choke, (kul, men kanske obegripligt om man inte hört den) Nu brukar ju pop vara lite flyktigt, efter några månader minns man knappt låttitlarna, men jag har stort förtroende för Reginas nya.

Nu ska jag plåga mig med dagens andra inköp - Europe's nya på vinyl.

_________________
mvh myran
Glasgow-Salisbury-Glasgow


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Fri Feb 26, 2016 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
För någon dag sedan kom det ett paket med handskriven mottagaradress hem till mig.
Christy Moore - Where I came from.

Image


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Fri Feb 26, 2016 23:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Linncredible wrote:
JNordh wrote:
Linncredible wrote:
Var även jag förbi Bengans häromdagen. Blue för two:s och Leonardo Cohens nya blev det, nu rippade och färdiga för lyssning!
Blue for two:s har jag inte lyssnat på, vilken skiva rekommenderar du?
Har tyvärr för taskig koll på hela deras produktion för att kunna rekommendera nån särskild, senaste "Tune the Piano and Hand Me a Razor" är dock bra. (Sen är ju Freddie Wadlings soloplattor också givna köp såklart men det är en annan story.)
Måste bara passa på att kommentera att Henryk Lipp som spelade synth/keyboard i Blue For Two har spelat in Selsius platta First, Do No Harm, som vi säljer på vinyl :-)

Info: Blue For Two på discogs


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sat Feb 27, 2016 00:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Kul! Har man lirat i Blue for two med FW är man såklart en hjälte!

Lite off topic:

Lyssnade på låten Jonathan Carr via Tidal, bra låt och produktion!

Annars är det John Scofield day här idag! Har lite grann underskattat honom känner jag, riktigt bra jöh! (Kanske nya direktrippningen mot LS NAS bidrar, dvsistället för att först rippa mot HDD i laptop för att sen flytta filerna till LS NAS?)

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sat Feb 27, 2016 01:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Linncredible wrote:
Kul! Har man lirat i Blue for two med FW är man såklart en hjälte!

Lite off topic:

Lyssnade på låten Jonathan Carr via Tidal, bra låt och produktion!
Tack!

Ursäkta OT:

Vi har haft förmånen att jobba med verkliga proffs. Henryk är definitivt en av dom. Ganska krävande för oss, som nybörjare i branschen, men också väldigt roligt och lärorikt. Snabbkurs i det mesta inom områden som inspelningsutrustning, livearrangemang, musikproduktion, inspelning, mixning, mastring, musikdistribution, marknadsföring och mycket annat som har med musikbranschen att göra.


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Sun Mar 06, 2016 12:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Aug 17, 2009 17:18
Posts: 137
Location: Mölndal
Hej,
Cajsa-Stina Åkerströms senaste skiva "Vreden och stormen" är en skiva som jag tycker mycket om och som jag vill rekommendera till er.
/Jonas


Sent from my iPad using Tapatalk HD


Top
   
 Post subject: Re: Senaste inköpen
PostPosted: Tue Nov 30, 2021 01:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Adele - 30
Jag kom hem med denna idag. Inköpt i fysisk butik.
CD-skivor. Hur många på selleri köper det nu för tiden tro.
Nästa utmaning blir att plocka fram och starta upp en PC med CD/DVD så att jag kan rippa till flac. Det var några år sedan senast.


Attachments:
thumbnail_IMG_8885.jpg
thumbnail_IMG_8885.jpg [ 96.93 KiB | Viewed 11024 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 842 posts ]  Go to page Previous 153 54 55 56 57 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited