selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 8 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 07:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
Du har metodiskt och oförtrutet förstört selleri genom att fylla forumet med meningslösa inlägg.
För dig är diskussionen viktigare än innehållet.
Du är respektlös.
Vem ska skämmas?
Det ska du.
Jag har absolut inte "metodiskt och oförtrutet förstört selleri", jag skriver inget nedsättande om forummedlemmar. Just i ditt fall är jag dock redo att göra ett undantag. Jag är absolut inte respektlös, tvärtom beaktar jag personliga åsikter även om jag inte alltid håller med. Kan du hävda detsamma?

Jag måste erkänna att du är lite effektivare än vad jag är, du har med 870 inlägg på 17 år spridit mer dynga än vad jag lyckats med på 18 år och drygt 5000 inlägg. Snyggt jobbat! Vem som "bäst" lyckats med att förstöra forumet lämnar jag till andra att avgöra.

Varför tror du att de flesta inlägg här handlar om att köpa/sälja saker? Varför, tror du, att det handlar om något enstaka inlägg om dagen? Varför tror du att Selleri's medlemmar inte hänger här och diskuterar saker?

Kan det möjligen bero på den avoga inställning till yttrandefrihet som du företräder? Att man helt enkelt inte får tycka/diskutera om saker i återgivningen av musik som du och andra inte tycker att man får diskutera?

Jag tycker att diskussionen om LW's Skriet är talande.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 07:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Bill50x wrote:
Erik wrote:
Du har metodiskt och oförtrutet förstört selleri genom att fylla forumet med meningslösa inlägg.
För dig är diskussionen viktigare än innehållet.
Du är respektlös.
Vem ska skämmas?
Det ska du.
Jag har absolut inte "metodiskt och oförtrutet förstört selleri", jag skriver inget nedsättande om forummedlemmar. Just i ditt fall är jag dock redo att göra ett undantag. Jag är absolut inte respektlös, tvärtom beaktar jag personliga åsikter även om jag inte alltid håller med. Kan du hävda detsamma?

Jag måste erkänna att du är lite effektivare än vad jag är, du har med 870 inlägg på 17 år spridit mer dynga än vad jag lyckats med på 18 år och drygt 5000 inlägg. Snyggt jobbat! Vem som "bäst" lyckats med att förstöra forumet lämnar jag till andra att avgöra.

Varför tror du att de flesta inlägg här handlar om att köpa/sälja saker? Varför, tror du, att det handlar om något enstaka inlägg om dagen? Varför tror du att Selleri's medlemmar inte hänger här och diskuterar saker?

Kan det möjligen bero på den avoga inställning till yttrandefrihet som du företräder? Att man helt enkelt inte får tycka/diskutera om saker i återgivningen av musik som du och andra inte tycker att man får diskutera?

Jag tycker att diskussionen om LW's Skriet är talande.

/ B
+1 Till Bill

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Mon Jan 23, 2023 16:16, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 10:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:
Bill50x wrote:
Erik wrote:
Du har metodiskt och oförtrutet förstört selleri genom att fylla forumet med meningslösa inlägg.
För dig är diskussionen viktigare än innehållet.
Du är respektlös.
Vem ska skämmas?
Det ska du.
Jag har absolut inte "metodiskt och oförtrutet förstört selleri", jag skriver inget nedsättande om forummedlemmar. Just i ditt fall är jag dock redo att göra ett undantag. Jag är absolut inte respektlös, tvärtom beaktar jag personliga åsikter även om jag inte alltid håller med. Kan du hävda detsamma?

Jag måste erkänna att du är lite effektivare än vad jag är, du har med 870 inlägg på 17 år spridit mer dynga än vad jag lyckats med på 18 år och drygt 5000 inlägg. Snyggt jobbat! Vem som "bäst" lyckats med att förstöra forumet lämnar jag till andra att avgöra.

Varför tror du att de flesta inlägg här handlar om att köpa/sälja saker? Varför, tror du, att det handlar om något enstaka inlägg om dagen? Varför tror du att Selleri's medlemmar inte hänger här och diskuterar saker?

Kan det möjligen bero på den avoga inställning till yttrandefrihet som du företräder? Att man helt enkelt inte får tycka/diskutera om saker i återgivningen av musik som du och andra inte tycker att man får diskutera?

Jag tycker att diskussionen om LW's Skriet är talande.

/ B
+1
Inget enar som en gemensam fiende.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 13:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
Inget enar som en gemensam fiende.
Va? Har du kompisar?

Och, du har fortfarande inte svarat på min fråga huruvida du bidragit med något konstruktivt i frågan om "nivå-hiss". Det är ganska talande med din tystnad där. Forumet har dock en avdelning som heter "Övrigt" där kan du säkert få råd om hyfs och etikett. Om någon nu läser din fråga, det är ju lite tunnsått med läsare här. Du har väl skrämt bort de flesta.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 13:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik

Vårt gnabbande här är ovärdigt oss båda. Jag tror säkert att du IRL är minst lika trevlig som jag är :-)

Är det OK för dig att vi avrundar denna diskussion nu innan vi gör bort oss ännu mer?

Jag har säkert missat något, men vad spelar du på för utrustning och vilken musik är det mest som snurrar på tallriken?

Själv har jag en modest anläggning med en LP12:a och en Majik DSM (numera med MC-kort så jag slipper Linto'n = en låda och kablage mindre) samt ett par B&W 603 högtalare.

Med vänlig hälsning / B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 14:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
https://www.youtube.com/watch?v=_dgyvy4 ... Ho&index=2

Nåt att lätta upp stämningen med :)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 14:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
linnkan wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=_dgyvy4 ... Ho&index=2

Nåt att lätta upp stämningen med :)
Hahaha!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 14:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Carl wrote:
Ayn wrote:
Här kan ni diskutera Lasse Winnerbäcks "Skriet" för ert höga nöjes skull, istället för i någons medlemstråd...
Selleri har haft olika skepnad under åren men har alltid varit skönt befriat från petigt modererande och 'micro managing'. Jag har uppskattat det mycket, både som offline läsare (mestadels) och som deltagare (mycket modest). Tack för det - jag är övertygad om att forumet blir bättre av spretig diskussion än tillrättalagd, eller än värre, ingen diskussion. AYN jag tror du menar väl, men när du skriver ”för ert höga nöjes skull” i rött som moderator, tar du negativ ställning i ämnet. Kan vi istället uppmuntra spretiga, heta, svåra diskussioner om musik här! OK?
Ja jag tar nog negativ ställning i ämnet. Modereringsåtgärden att splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett. Sen kommer det variera vilken nivå folk tycker är ok på diskussionerna i övrigt, själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner. Jag tycker också att moderering ska göras med försiktighet, därför (bland annat) plockar jag inte bort något - men en orsak till att modereringen varit minimal är att folk generellt kunnat sätta gränser själva. Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 15:16 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Jul 30, 2017 09:55
Posts: 70
Location: Haparanda
Ayn wrote:
Carl wrote:
Ayn wrote:
Här kan ni diskutera Lasse Winnerbäcks "Skriet" för ert höga nöjes skull, istället för i någons medlemstråd...
Selleri har haft olika skepnad under åren men har alltid varit skönt befriat från petigt modererande och 'micro managing'. Jag har uppskattat det mycket, både som offline läsare (mestadels) och som deltagare (mycket modest). Tack för det - jag är övertygad om att forumet blir bättre av spretig diskussion än tillrättalagd, eller än värre, ingen diskussion. AYN jag tror du menar väl, men när du skriver ”för ert höga nöjes skull” i rött som moderator, tar du negativ ställning i ämnet. Kan vi istället uppmuntra spretiga, heta, svåra diskussioner om musik här! OK?
Ja jag tar nog negativ ställning i ämnet. Modereringsåtgärden att splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett. Sen kommer det variera vilken nivå folk tycker är ok på diskussionerna i övrigt, själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner. Jag tycker också att moderering ska göras med försiktighet, därför (bland annat) plockar jag inte bort något - men en orsak till att modereringen varit minimal är att folk generellt kunnat sätta gränser själva. Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.
+1


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 16:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Kalle05 wrote:
Ayn wrote:
Carl wrote:

Selleri har haft olika skepnad under åren men har alltid varit skönt befriat från petigt modererande och 'micro managing'. Jag har uppskattat det mycket, både som offline läsare (mestadels) och som deltagare (mycket modest). Tack för det - jag är övertygad om att forumet blir bättre av spretig diskussion än tillrättalagd, eller än värre, ingen diskussion. AYN jag tror du menar väl, men när du skriver ”för ert höga nöjes skull” i rött som moderator, tar du negativ ställning i ämnet. Kan vi istället uppmuntra spretiga, heta, svåra diskussioner om musik här! OK?
Ja jag tar nog negativ ställning i ämnet. Modereringsåtgärden att splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett. Sen kommer det variera vilken nivå folk tycker är ok på diskussionerna i övrigt, själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner. Jag tycker också att moderering ska göras med försiktighet, därför (bland annat) plockar jag inte bort något - men en orsak till att modereringen varit minimal är att folk generellt kunnat sätta gränser själva. Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.
+1
+1
Tack Ayn kunde inte sagt det bättre själv.

"själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner "

Skulle bli ett mycket bra forum detta om det fanns moderering att ta bort person angrepp eller att man hoppar på företag som jag har förstått får vara här, men det är tydligen forummedlemmar här som bestämmer över moderatorn.
Konstigt sätt att bedriva ett Forum för Linn.

Detta är Sveriges enda Linn forum kan inte det få bli öppet för alla ?
Vi handlare skulle kunna tillföra så mkt med nyheter hjälp med diverse Hifi och den nu stundande 50 åringen Lp 12.
Men yppar man ngt som handlare här så är det direkt ngn som yppar att det är reklam då man bara vill hjälpa Lp 12 ägarna med tips och trix.

Vi skulle få mer Lp 12 och Linn Hifi folk här som vågar fråga om detta i forumet, men som det är nu så vågar ingen ens yppa detta för att bli påhoppad och nedröstad av vad man kan och ge ägare av Lp 12 gratis.

Skulle var roligt att få med Hi Fidelity, Tonlägen och Takt o ton etc etc i lite diskussioner här och att vi kan tips och trix för att hjälpa kunder och privatpersoner med Linn Hifi och den 50 åriga tolvan.

Linn Lp 12 fyller ju som bekant 50 i år men här är det inte mkt om detta och inga frågor map Lp 12 ej heller diskussioner om den för det är väl ingen som vågar och det är synd då vi handlare har mängder med Lp 12 or bakom oss och många år av kunskap tillsammans.
Hoppas på ändring att folk vågar skulle vara så roligt.

Förresten så är den äldsta tolvan på detta jubileum på Linn i Skottland kommen från Sverige med Ser nr 0006 och kommer att finnas med på den fest som Linn Handlare är inbjudna till, otroligt kul att jag fann den och att den hamnat hos Linn, "Kulturgärning"

En som hoppas på en förändring av Forumet.

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Mon Jan 23, 2023 16:57, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 16:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Ayn wrote:
Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.
Jag förstår din synpunkt, själv tycker jag det är mer intressant när diskussioner (oavsett nivå) sker publikt. Dels kan man få synpunkter från 3:e part, dels håller man sig själv lite lugnare när man vet att andra (förutom mottagaren då'rå) kan läsa vad man skriver. Halvvägs till IRL så att säga.

Fördelen med just denna diskussion, ur min synvinkel, är att jag har lyssnat mer på LW än på länge. Karln är ju skitduktig. Musikaliskt inte alltid en höjdare men bra texter. Tack haraldur.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Ayn wrote:
Carl wrote:
Ayn wrote:
Här kan ni diskutera Lasse Winnerbäcks "Skriet" för ert höga nöjes skull, istället för i någons medlemstråd...
Selleri har haft olika skepnad under åren men har alltid varit skönt befriat från petigt modererande och 'micro managing'. Jag har uppskattat det mycket, både som offline läsare (mestadels) och som deltagare (mycket modest). Tack för det - jag är övertygad om att forumet blir bättre av spretig diskussion än tillrättalagd, eller än värre, ingen diskussion. AYN jag tror du menar väl, men när du skriver ”för ert höga nöjes skull” i rött som moderator, tar du negativ ställning i ämnet. Kan vi istället uppmuntra spretiga, heta, svåra diskussioner om musik här! OK?
Ja jag tar nog negativ ställning i ämnet. Modereringsåtgärden att splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett. Sen kommer det variera vilken nivå folk tycker är ok på diskussionerna i övrigt, själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner. Jag tycker också att moderering ska göras med försiktighet, därför (bland annat) plockar jag inte bort något - men en orsak till att modereringen varit minimal är att folk generellt kunnat sätta gränser själva. Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.
Hej - känns som jag inte lyckades göra mig förstådd.

Att "splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett" kan jag förstå. Klart bättre än att gallra och ta bort inlägg som är vanligt på andra forum. Du gör det bra. Däremot att säga "diskutera Lasse Winnerbäcks "Skriet" för ert höga nöjes skull" antyder att du tar negativ ställning till att medlemmar diskuterar "Skriet" vilket inte följer ditt vanliga mönster av moderering. Det var min poäng.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Bill50x wrote:
Erik wrote:
Inget enar som en gemensam fiende.
Va? Har du kompisar?

Och, du har fortfarande inte svarat på min fråga huruvida du bidragit med något konstruktivt i frågan om "nivå-hiss". Det är ganska talande med din tystnad där. Forumet har dock en avdelning som heter "Övrigt" där kan du säkert få råd om hyfs och etikett. Om någon nu läser din fråga, det är ju lite tunnsått med läsare här. Du har väl skrämt bort de flesta.

/ B
Jag sa att det inte var någon störtdykning av gitarren. Konstruktivt eller inte får stå för dig. Kanske mer konstruktivt än att dra in bacondoft i diskussionen om vad som gör att en NAS påverkar ljudet.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 21:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:
Kalle05 wrote:
Ayn wrote:

Ja jag tar nog negativ ställning i ämnet. Modereringsåtgärden att splitta tråden till sin egen känns vettig att göra oavsett. Sen kommer det variera vilken nivå folk tycker är ok på diskussionerna i övrigt, själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner. Jag tycker också att moderering ska göras med försiktighet, därför (bland annat) plockar jag inte bort något - men en orsak till att modereringen varit minimal är att folk generellt kunnat sätta gränser själva. Om ni tycker att personliga vendettor och påhopp är kul ser jag hellre att ni fortsätter med det på annat sätt, t.ex. i PM.
+1
+1
Tack Ayn kunde inte sagt det bättre själv.


"själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner "

Skulle bli ett mycket bra forum detta om det fanns moderering att ta bort person angrepp eller att man hoppar på företag som jag har förstått får vara här, men det är tydligen forummedlemmar här som bestämmer över moderatorn.
Konstigt sätt att bedriva ett Forum för Linn.

Detta är Sveriges enda Linn forum kan inte det få bli öppet för alla ?
Vi handlare skulle kunna tillföra så mkt med nyheter hjälp med diverse Hifi och den nu stundande 50 åringen Lp 12.
Men yppar man ngt som handlare här så är det direkt ngn som yppar att det är reklam då man bara vill hjälpa Lp 12 ägarna med tips och trix.

Vi skulle få mer Lp 12 och Linn Hifi folk här som vågar fråga om detta i forumet, men som det är nu så vågar ingen ens yppa detta för att bli påhoppad och nedröstad av vad man kan och ge ägare av Lp 12 gratis.

Skulle var roligt att få med Hi Fidelity, Tonlägen och Takt o ton etc etc i lite diskussioner här och att vi kan tips och trix för att hjälpa kunder och privatpersoner med Linn Hifi och den 50 åriga tolvan.

Linn Lp 12 fyller ju som bekant 50 i år men här är det inte mkt om detta och inga frågor map Lp 12 ej heller diskussioner om den för det är väl ingen som vågar och det är synd då vi handlare har mängder med Lp 12 or bakom oss och många år av kunskap tillsammans.
Hoppas på ändring att folk vågar skulle vara så roligt.

Förresten så är den äldsta tolvan på detta jubileum på Linn i Skottland kommen från Sverige med Ser nr 0006 och kommer att finnas med på den fest som Linn Handlare är inbjudna till, otroligt kul att jag fann den och att den hamnat hos Linn, "Kulturgärning"

En som hoppas på en förändring av Forumet.
Du är en handlare men ingen Linnhandlare, du handlar med gråimporterad utrustning.

Jag tycker det är respektlöst att ange en egen utvärderingsmetod och sen inte förklara hur den går till samtidigt som du säger att du inte accepterar tune dem fast det är en av grundbultarna i forumet.
Kan du inte lägga upp en fil från en tolva du skruvat i?


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 21:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7 8 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited