selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 23:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 21:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Men helvete Erik!!
Oj, känslan, känslan, och åter denna känsla!

”Jag har aldrig varit så kär som på Schloss Belvedere
Så obeväpnad som i kyssen där
Vi var ett nöjesfält, Oslo är en grop
Det tar några smällar innan man helt hör ihop”

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Bästa kvällen i Juli


Attachments:
45721458-7F3F-4CB6-8CA6-E90CC4869556.jpeg
45721458-7F3F-4CB6-8CA6-E90CC4869556.jpeg [ 322.27 KiB | Viewed 17944 times ]

_________________
Tung Old School Linnist
Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 21:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
https://youtu.be/bPHfZJhBd0I

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 22:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589

In medias res

(10 spänn till den som sätter den associationen..)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Carl wrote:

In medias res

(10 spänn till den som sätter den associationen..)
In vino veritas


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 23:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Erik wrote:
Carl wrote:

In medias res

(10 spänn till den som sätter den associationen..)
In vino veritas
Det kan nog stämma ibland men det var inte det jag tänkte på


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 23:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.
Inspelat hur?
Vad vill du ha för kontring?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
Bill50x wrote:
Erik wrote:
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.
Inspelat hur?
Vad vill du ha för kontring?

/ B
Hållandes en iPhone där jag sitter, något till höger om mitt emellan högtalarna.

Gärna en inspelning med Skriet.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 23, 2023 23:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Erik wrote:
Bill50x wrote:
Erik wrote:
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.
Inspelat hur?
Vad vill du ha för kontring?
Hållandes en iPhone där jag sitter, något till höger om mitt emellan högtalarna.

Gärna en inspelning med Skriet.
Fixar imorgon tisdag.
Vilka grejor spelar du med?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 01:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Är det viktigt för dig att veta för att säga om det är bra? Bara nyfiken? Jag kan lägga upp låten om du vill Bill med ett hemmabygge som jag satt ihop så det blir neutralt och fint. Innandömet får du så klart ingen vetskap om. Möjligen för en femtusen inlägg sedan. Har en Marshall Stanmore på uteplatsen, vi kan säga att det är den, så kan vi ha åsikter tvärtemot varann om du vill. Den var söt, Monica gillade den, följde med en väldigt söt mini kopia av en kabel till gitarren, levererades i påse, materialet till påsen kan ha varit miljövidrigt, det kan vi prata om också. Eller bästa valet rent för miljöpåverkan om fraktsättet var mest genomtänkt. Ödmjukt tacksam att bara vara lite lagom märklig, måste vara ett rent helvete att måsta ha det på det där viset. En kram till från mig.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 02:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Carl wrote:

In medias res

(10 spänn till den som sätter den associationen..)
Kanske var i klurigaste laget… (läs långsökt)

In medias res betyder att en bok börjar mitt i handlingen. En av de tidiga svenska romaner som gör det är August Strindbergs Hemsöborna. Förebild för Hemsöborna var Kymmendö utanför Dalarö, Strindberg bodde där på somrarna. Det står i videon där att den är inspelad i stugan där de bodde. Vilket ställe, de har klämt in en och annan pryl :-)

Associationer är knepiga grejer…

Att gubben spelar piano som en kratta kan vi ju diskutera en annan gång :D


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 08:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Erik wrote:
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.
Bra flyt men det var det s-igaste jag hört i mitt liv tror jag.
Antingen rengöring av Pu vilket kan vara problemet, eller inställningar av Pu.
Skivan kan troligen vara behov av rengöring eller LW behöver byta typ av mick som passar honom.

Tyvärr är jag inget fan av LW. Så där gapar det tomt i hyllan.

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 09:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Erik wrote:
LinnArts wrote:
Kalle05 wrote:


+1
+1
Tack Ayn kunde inte sagt det bättre själv.


"själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner "

Skulle bli ett mycket bra forum detta om det fanns moderering att ta bort person angrepp eller att man hoppar på företag som jag har förstått får vara här, men det är tydligen forummedlemmar här som bestämmer över moderatorn.
Konstigt sätt att bedriva ett Forum för Linn.

Detta är Sveriges enda Linn forum kan inte det få bli öppet för alla ?
Vi handlare skulle kunna tillföra så mkt med nyheter hjälp med diverse Hifi och den nu stundande 50 åringen Lp 12.
Men yppar man ngt som handlare här så är det direkt ngn som yppar att det är reklam då man bara vill hjälpa Lp 12 ägarna med tips och trix.

Vi skulle få mer Lp 12 och Linn Hifi folk här som vågar fråga om detta i forumet, men som det är nu så vågar ingen ens yppa detta för att bli påhoppad och nedröstad av vad man kan och ge ägare av Lp 12 gratis.

Skulle var roligt att få med Hi Fidelity, Tonlägen och Takt o ton etc etc i lite diskussioner här och att vi kan tips och trix för att hjälpa kunder och privatpersoner med Linn Hifi och den 50 åriga tolvan.

Linn Lp 12 fyller ju som bekant 50 i år men här är det inte mkt om detta och inga frågor map Lp 12 ej heller diskussioner om den för det är väl ingen som vågar och det är synd då vi handlare har mängder med Lp 12 or bakom oss och många år av kunskap tillsammans.
Hoppas på ändring att folk vågar skulle vara så roligt.

Förresten så är den äldsta tolvan på detta jubileum på Linn i Skottland kommen från Sverige med Ser nr 0006 och kommer att finnas med på den fest som Linn Handlare är inbjudna till, otroligt kul att jag fann den och att den hamnat hos Linn, "Kulturgärning"

En som hoppas på en förändring av Forumet.
Du är en handlare men ingen Linnhandlare, du handlar med gråimporterad utrustning.

Jag tycker det är respektlöst att ange en egen utvärderingsmetod och sen inte förklara hur den går till samtidigt som du säger att du inte accepterar tune dem fast det är en av grundbultarna i forumet.
Kan du inte lägga upp en fil från en tolva du skruvat i?
Erik ja jag är handlare men inte Linn Handlare vilket jag har klargjort flera gånger för dig och alla här.
Jag håller inte på med "Gråimport" som du hävdar, jag importerar och betalar för mig som alla andra och jag handlar mkt begagnat av alla Linn handlare i Sverige också.
Hoppar du på andra handlare eller firmor på detta sätt också ?

Har förklarat den här flera gånger men du väljer den väg du tycker är rätt och jag har fel, lite sandlådevarning eller ?
Jag har också klargjort vad jag tycker map Tune Dem att det är en renodlad säljmetod.

Jag tycker du agerar respektlöst mot mig och mitt företag när du går ut öppet och kallar mig gråimportör och invasiv.

Dags att växa upp Erik eller tänka på vad man yttrar i ett Forum om respekterade handlare och personer.

Vad är det du inte förstår ?

Nej det gör jag inte men känns som din "skiva" har hakat upp sig och spelar samma sak varje gång du skriver här om mig.

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 09:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:
Erik wrote:
Skriet, hopplöst dynamirbegränsat, uppspelad på en mellanklasstolva.

https://www.dropbox.com/s/s6s2dlee2vfj9 ... t.mov?dl=0

Hoppas någon kontrar.
Bra flyt men det var det s-igaste jag hört i mitt liv tror jag.
Antingen rengöring av Pu vilket kan vara problemet, eller inställningar av Pu.
Skivan kan troligen vara behov av rengöring eller LW behöver byta typ av mick som passar honom.

Tyvärr är jag inget fan av LW. Så där gapar det tomt i hyllan.
Ja, jag kanske måste låta någon annan justera spelaren.
Kan du inte skicka ett klipp från en spelare du satt upp.


Top
   
PostPosted: Tue Jan 24, 2023 09:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 900
LinnArts wrote:
Erik wrote:
LinnArts wrote:

+1
Tack Ayn kunde inte sagt det bättre själv.


"själv tycker jag att många inlägg här är övertramp och personpåhopp som för många upplevs negativt snarare än att det är positivt med "heta" diskussioner "

Skulle bli ett mycket bra forum detta om det fanns moderering att ta bort person angrepp eller att man hoppar på företag som jag har förstått får vara här, men det är tydligen forummedlemmar här som bestämmer över moderatorn.
Konstigt sätt att bedriva ett Forum för Linn.

Detta är Sveriges enda Linn forum kan inte det få bli öppet för alla ?
Vi handlare skulle kunna tillföra så mkt med nyheter hjälp med diverse Hifi och den nu stundande 50 åringen Lp 12.
Men yppar man ngt som handlare här så är det direkt ngn som yppar att det är reklam då man bara vill hjälpa Lp 12 ägarna med tips och trix.

Vi skulle få mer Lp 12 och Linn Hifi folk här som vågar fråga om detta i forumet, men som det är nu så vågar ingen ens yppa detta för att bli påhoppad och nedröstad av vad man kan och ge ägare av Lp 12 gratis.

Skulle var roligt att få med Hi Fidelity, Tonlägen och Takt o ton etc etc i lite diskussioner här och att vi kan tips och trix för att hjälpa kunder och privatpersoner med Linn Hifi och den 50 åriga tolvan.

Linn Lp 12 fyller ju som bekant 50 i år men här är det inte mkt om detta och inga frågor map Lp 12 ej heller diskussioner om den för det är väl ingen som vågar och det är synd då vi handlare har mängder med Lp 12 or bakom oss och många år av kunskap tillsammans.
Hoppas på ändring att folk vågar skulle vara så roligt.

Förresten så är den äldsta tolvan på detta jubileum på Linn i Skottland kommen från Sverige med Ser nr 0006 och kommer att finnas med på den fest som Linn Handlare är inbjudna till, otroligt kul att jag fann den och att den hamnat hos Linn, "Kulturgärning"

En som hoppas på en förändring av Forumet.
Du är en handlare men ingen Linnhandlare, du handlar med gråimporterad utrustning.

Jag tycker det är respektlöst att ange en egen utvärderingsmetod och sen inte förklara hur den går till samtidigt som du säger att du inte accepterar tune dem fast det är en av grundbultarna i forumet.
Kan du inte lägga upp en fil från en tolva du skruvat i?
Erik ja jag är handlare men inte Linn Handlare vilket jag har klargjort flera gånger för dig och alla här.
Jag håller inte på med "Gråimport" som du hävdar, jag importerar och betalar för mig som alla andra och jag handlar mkt begagnat av alla Linn handlare i Sverige också.
Hoppar du på andra handlare eller firmor på detta sätt också ?

Har förklarat den här flera gånger men du väljer den väg du tycker är rätt och jag har fel, lite sandlådevarning eller ?
Jag har också klargjort vad jag tycker map Tune Dem att det är en renodlad säljmetod.

Jag tycker du agerar respektlöst mot mig och mitt företag när du går ut öppet och kallar mig gråimportör och invasiv.

Dags att växa upp Erik eller tänka på vad man yttrar i ett Forum om respekterade handlare och personer.

Vad är det du inte förstår ?

Nej det gör jag inte men känns som din "skiva" har hakat upp sig och spelar samma sak varje gång du skriver här om mig.
Jag tycker det är respektlöst att gråimportera Linn utan att vara officiell handlare.
Jag tycker det är respektlöst att lova lämna forumet och sen återvända, därav benämningen invasiv.
Jag tycker det är respektlöst att inte ens förklara vad din egen utvärderingsmetod går ut på.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited