selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8
Author Message
PostPosted: Fri Jan 27, 2023 00:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Det beror på nivån man lägger sig på, hur folk reagerar på det man säger eller skriver. Vad som också förundrar mig lite är hur fantastiskt söndersaxad en låt kan bli, och inte helt oväntat vilka deltagare som saxar i stället för att snacka musik eller framför allt känsla. Där någonstans vaknar min tveksamhet till hur till exempel en LP12’a spelar, justerad och ”moddad” om det sinnet är sekundärt, eller kanske helt saknas. Då kanske den där signaturmetoden blir begriplig. Finns många låtar som kan gå från fullkomligt flata, till förmedla så mycket (citat Winnerbäck) själ och hjärta, att det formligen dryper om det.
Men sällan eller aldrig har i alla fall jag hört grejor som planlöst utvecklats, eller skruvats ihop som lyckats förmedla den känslan. Att LP12’an är en ”Plattform” eller nån slags ”Baseline” alternativt ”Meccano” där aktörer tagit fram piratdelar, eller okej då, ”alternativa” förbättande bitar, kan ju vara kul för den som är lite trähänt och vill bygga något snyggt, som man kan plåta med ett fast 50mm objektiv, gärna med en bild av nån esoterisk finsmakarplatta, och ett glas av någon finare malt, lägga ut på facebook med någon kommentar, att närmare himlens höjder kommer man inte, ja sådant kanske en luttrad läsare klarar av att sortera, men mer tragiskt är det när någon stackars rookie vill unna sig en schysst tolva, och får en sminkad Axis eller möjligen en tolva som är i nivå med
en Rega(nu var jag kanske oförskämd mot Regan)

Sedan, och det får väl även jag lov att respektera, en del är inte så brydda över om det är musikaliskt, de vill ha en snygg ikonisk pryl att visa upp för sina vänner, där tror jag du gör ett kanonjobb Lennart. Det invasiva som jag föreställer mig att du nog förstår själv, är att du inte missar ett tillfälle att synas och använda var enda exponeringsyta till att marknadsföra dig på. Det kanske förvisso är okej med, men kontra med en video eller ljudklipp du med istället. Lirar det så smäller det nog högre än du kan föreställa dig.
LinnArts wrote:
haraldur wrote:
Lennart, du har nog inte insett vidden av långsint, tveksamt konsekvenserna heller. Men fortsätt du gänga sönder cirkuslager, låtsas infektera folk med frön av dålig kvalitet kring originaldelar, så du kan sälja dina piratdelar och remmar av gelehallon.
Samma visa igen verkar vara grader på enkronan som skall ner i myntinkastet.
Jag har bett om ursäkt till dig och vad jag en gång sa men det går inte in.
Jag förklarade att det var en Linn rem som ni så vackert skickade runt i Sverige för att tala om att det var en Piratrem.
Den löste jag ut från köparen och ersatte till fullo och skickade tillbaka den till Linn och fick konstaterat det var en Linn rem som var felaktig men du fortsätter att hävda motsatsen snacka om vidd av långsinthet.

Jag skickar uppgraderade lager världen över, jag skickar flertalet mushroom kit till Australien och Nya Zeeland etc etc.
Jag har försäljning 80 % av min omsättning till utlandet, jag skruvar i dagarna ihop spelare nr 100 av kund bestämda detaljer/delar och det har varit fler.
Jag har skickat spelare till bla Taiwan och nu bygger jag en spelare åt en Engelsman detta kan vara konsekvenser av kunnande, vetskap och ödmjukhet mot vad kund vill ha.

Detta är sötman på Geléhallonen och då har det bara börjat och 3dje parts delarna kommer att avnjutas mer och mer i Sverige också vilket är det enda land som inte accepterar bra produkter utan bara håller sig till Linn då Linn själva anser att Lp 12 an är en "öppen" plattform.

LWs låt kanske skall döpas om till "Skriet" från Vildmarken...

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Fri Jan 27, 2023 13:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
haraldur wrote:
... men kontra med en video eller ljudklipp du med istället. Lirar det så smäller det nog högre än du kan föreställa dig.
"The proof of the pudding is in the eating" :D

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 107 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 8

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited