selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Men vafa'....
PostPosted: Wed Sep 01, 2021 21:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Så här står det som rubrik i denna avdelning:
"Det viktigaste med vårat intresse - Musiken!"

Efter ett dygn har ingen kommentar inkommit i tråden om Charlie Watts frånfälle. Däremot säljs det prylar och diskuteras vilka grejor man ska köpa. I det lilla som händer alltså.

Är ingen här musikintresserad utan bara prylbög? Ingen som har synpunkter på hans trumspel? Ingen som gillar Rolling Stones? Rock? Musik?
Inte utan att jag blir lite irriterad...

/ B
Jag var den första att kommentera ditt inlägg på Faktiskt.
Här skriver jag inte så mycket längre. Linn har tyvärr helt tappat inriktning på oss musikentusiaster.
Nja, nu ska man nog inte dra alla ”musikentusiaster” över en kam. Det finns sådana som håller Linn högt och anser att Linn fortsätter att utveckla goda ”musikförmedlare”. LP12an har till exempel aldrig varit så bra som nu och deras DS med Katalys respektive Organik tillhör (enligt mig) det bästa. :wink:

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
 Post subject: Re: Men vafa'....
PostPosted: Thu Sep 02, 2021 07:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
+1 ^

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
 Post subject: Re: Men vafa'....
PostPosted: Thu Sep 02, 2021 23:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
+1 för vilket i citatet eller allt?

Att Linn aldrig varit bättre eller tolvans utveckling?

Skottarna är förbaskat duktiga, och de har gjort oräknerligt antal så bra, och klurigt byggda produkter, att man faschineras ännu av till och med gamla Majik I, och dessutom för en massa år sedan. Sedan har man någonstans (min upplevelse) haft svårt att toppa sina tidigare landvinningar. Märkligt vore det annars. Det som blir lite kortslutning i tankebanorna för mig, är +1 ena dagen, och ett par dagar tidigare, så läser man ”varningens ord att kolla upp” om man köpt diverse produkter från Linn, till tolvan då. Jag har själv gått loss med stora slaktar mancheten här inne, då Akurate stegen höll på driva vettet ur oss, till vi insåg att det måhända är bra, men inte ”bättre på allt” som vi fick intrummat i oss.

Vem som säljer så där usla remmar till dig vet så klart inte jag, den omtalade remmen var inte ens en Linn rem. Är det osprättade med Linnplomberingen intakta ”pack” du omnämnde tidigare? Eller är det exdem, urplockade kit som sålts vidare via handlare funderar jag på?

Fått en del info att det kan förhålla sig så.

Det är ju jättebra om info till forumets deltagare kommer fram, om nu det är så illa, vi är i alla fall några som mellan raderna upplever snarare klumpig egenintresse, brutalt ärligt. Det kan vara tolvor till salu, som omgående blir sålda 30sekunder till 5 minuter efter att annonser lagts ut, nya delar och samtidigt köpesannonser som får oss att fundera om det är ont om legobitar. Superspelare som byggs, nån vecka senare är bitarna utplockade igen.

Egentligen kanske jag ska fråga mig själv varför jag bryr mig?

En polerad träbit till plint kanske är dagens melodi, sen kan man skotta i lite vad man vill, lita på att den är ”välsignad” av nån pålitlig.

Tror fler läser här inne än man tror, men knappt någon skriver, tiderna förändras, finns andra medier, som man även återfinner desperata annonser.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited