selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 23:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat May 15, 2021 10:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Jag tittade på mina tidalfakturor och lade märke till att deras definition av månad inte är kalenderbaserad. Tex en månad förra året drogs pengar både den 1 och 31. Jag kunde också se ett sakta mönster av att datumet flyttades bakåt regelmässigt.
Nu senast var min faktura 24/4. Jag sade upp abonnemanget 1/5 och fick konfirmerat att mitt abonnemang avslutas 24/5.
Vad händer 12/5? Plötsligt drogs ytterligare en månads abonnemangskostnad på autogiro!
Jag har klagat både till TIDAL direkt och till Paypal.. Vi får se om de reagerar.
Svinigt gjort av tidal. Varning!


Top
   
PostPosted: Sat May 15, 2021 12:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Hej! Jag har för mig jag läst om detta här eller på annat forum redan. Jag minns inte exakt, men har för mig det var kopplat till automatisk debitering via PayPal.

Gå in på inställningarna i PayPal och leta efter automatiska dragningar. Där behöver ta bort betalningen till TIDAL.

Så tror jag det skulle göras och jag hittade det på mitt konto när jag letade. Vi får se vad som händer nu, för normalt ska Tidaldragningen komma nu i dagarna, men jag sa upp TIDAL förra månaden.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Sat May 15, 2021 14:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
fredrik wrote:
Jag tittade på mina tidalfakturor och lade märke till att deras definition av månad inte är kalenderbaserad. Tex en månad förra året drogs pengar både den 1 och 31. Jag kunde också se ett sakta mönster av att datumet flyttades bakåt regelmässigt.
Nu senast var min faktura 24/4. Jag sade upp abonnemanget 1/5 och fick konfirmerat att mitt abonnemang avslutas 24/5.
Vad händer 12/5? Plötsligt drogs ytterligare en månads abonnemangskostnad på autogiro!
Jag har klagat både till TIDAL direkt och till Paypal.. Vi får se om de reagerar.
Svinigt gjort av tidal. Varning!
Betalar du via iTunes eller liknande?

I iTunes behöver du gå in och avsluta prenumerationen för att det inte ska fortsätta dras pengar - även om du avslutat tjänsten, och det gäller inte bara Tidal utan alla prenumerationer.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited