selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 19:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sun Apr 09, 2017 09:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Haha,, det är ju helt underbara berättelser!!

Skrattar gott!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Sun Apr 09, 2017 10:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Light Head wrote:
Haha,, det är ju helt underbara berättelser!!

Skrattar gott!
Jo, det är lite svårt att fatta att de städade och seriösa Selleristerna varit med om sådant :D

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Apr 09, 2017 10:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
Light Head wrote:
Haha,, det är ju helt underbara berättelser!!

Skrattar gott!
Jo, det är lite svårt att fatta att de städade och seriösa Selleristerna varit med om sådant :D

/ B
Finns många fler historier, men de är sencurerade. Eller så får man posta när man druckit "cola" eller nåt.... 8)


Top
   
PostPosted: Wed Apr 12, 2017 18:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Kom på en, som är lite lång kanske, skall försöka hålla nere den.

Jag jobbade inom bankväsendet på 80-talet, en av mina kollegor berättade om sina "stekar-polare" och deras umgänge. Det var inte ovanligt att de fick för sig att festa i NY, eller LA,, så de bara drog dit, festade ett par dagar och sedan hem igen. De som man festade med kom även hit till Sverige. Mest Stockholm, men även Göteborg.

Min kollega lyssnade mycket på musik, men fastnade inte riktigt för syntpop,, i stället så var det Toto för hela slanten. Han avgudade dem! Samtidigt,, så var det festandet,, och de som var med var väldigt ofta just killarna i Toto. Kollegan åkte dit flera gånger, och tog även med sig sin tjej. (Klart jättesnygg!!!) Rätt snabbt så snodde Steve Lukather tjejen från honom, och hon stannade kvar i USA. Kollegan var både jättedeppig för att Steve snodde tjejen, men samtidigt så var han jäkligt stolt över att det var hans största idol ever som snott tjejen....

Ett par gånger om året så stod tjejen inte ut med festandet och alla droger, så hon åkte hem till Sverige, och bodde hos sitt X, min dåvarande kollega.

Rätt strulig situation?! Killen älskade tjejen, men älskade nog Steve ännu mer!

Steve och min kollega blev riktigt goda vänner och träffades regelbundet. Alltid en massa hemlighetsmakeri,, Men de förblev vänner tills min gamla kollega "checkade ut". (Jag vet faktiskt inte vad som hände. Hans fru kontaktade människor som befunnit sig i närheten av mannen,, och berättade den sorgliga nyheten att han gått bort. Om jag skulle gissa så var det hårt leverne som tog ut sin rätt, men det kan vara annat också. Det är rätt oklart om hans gamla kärlek tillslut blev hans fru, fick lite den känslan.)

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Thu Apr 13, 2017 15:33 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sat Mar 04, 2017 20:51
Posts: 28
Det skrevs lite om skötsamma Sellerister, räknas detta som skötsamt?

När vi jobbade med ljus till band på 90-talet så hade jag och min kompis Wirre nästan alltid mat och fri bar i kontraktet. Det var praktiskt men även lite farligt.
Oftast kom man till lokalen vid lunch och bar in ca 1,5km kabel (faktiskt ingen överdrift) och grund riggade, bandet kom efter ett par timmar och man gjorde soundcheck och ställde in ljuset. Soundcheck är förövrigt en vedervärdig uppfinning jag funderade allvarligt på att skaffa en T-shirt med texten: ”Svenska soundcheckshatarförbundet – trummsektionen” . Dessutom låter det fullständigt olika i en tom lokal och med publiken där så det är ett ändå ett väldigt justerande under de första låtarna. Olika musiker beter sig olika, men man kan generellt säga att klaviatur och bas provar lite och ser nöjda ut innan de går och tar en öl. Gitarrister kan inte låta bli att klåfingrigt spela i EVIGHETER och sitter sedan i logen och plockar förstrött på sitt instrument. Trummorna ska vi inte prata om efter någon timma av ”BOM”, ”BOM” justering av en mick 1-2mm och ”BOM” ”BOM” igen är man färdig att strypa ljudteknikern.
Publiken börjar släntra in vid 6-tiden oftast för att äta, bandet ska på vid 10-11 tiden och då sitter man i logen med bandet och väntar och har som sagt fri bar.
Oftast gick det bra men i fall ni är i samma situation – prova inte att dricka lika mycket som Stefan Sundström. Den spelningen har jag bara spridda minnesluckor från.
När bandet väl började så skötte jag ljusbordet och Wirre följespotten. I fall han hade druckit lite väl mycket så började han leta efter söta flickor i publiken i stället för att belysa sångaren och om även jag var väl påstruken så uppskattade jag det.

Hälsar Janne


Top
   
PostPosted: Sun Apr 16, 2017 10:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Haha, skön berättelse!!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited