selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 12:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Feb 17, 2017 13:15 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Utan att gå längre än så.

Jag har ett par singlar med musik som har ett värde, relativt högt. Kanske 4-700:- /st men innehållet än minst sagt icke pk! Musiken, texterna,, speglar på inget sätt min åsikt, varken i dag eller i förrgår!

Vad gör man? Såg att några var bannlysta på Discogs.

Jag gillar pengar, men inte dålig musik och ej heller ideologiska dumheter!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Fri Feb 17, 2017 17:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Vilken musik handlar det om?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Feb 17, 2017 18:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
Det är väl bäst att du gör en grej av det och bränner skivorna offentligt :P
Mer seriöst, vad är det för plattor?


Top
   
PostPosted: Fri Feb 17, 2017 19:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Aldrig kul att sitta med svarte Petter.
Jag skulle nog göra det som känns bäst för samvetet. Vilket antagligen innebär bränna dom på bål :roll:

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Sat Feb 18, 2017 12:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Ja det är ju precis så,, samvetet gör sig påmint!

Men samtidigt, det finns ett visst samlarvärde oavsett vad man gillar eller inte, eller vad som är moraliskt rätt.

Lite som att bränna en tavla av Hitler. I rätt händer så fyller den RÄTT funktion, och i fel händer kan det bli jättefel.

Att förstöra tidsdokument är alltid fel! Att överlämna tidsdokument i fel händer är alltid fel..

Som sagt ett dilemma!

Musiken har minst sagt tveksamt budskap i tydlig rasistisk anda/karaktär. Det fanns en del sådana band i Göteborg på andra sidan millenniet.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Sat Feb 18, 2017 16:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Historia ska aldrig förstöras!
Anta att mäniskan utplånat allt som varit "fel" utifrån rådande åsikter...ja då hade vi inte haft något kvar.
Då hade de som vill polarisera och "skriva-om" historien så det passar deras intressen - kunnat härja fritt. Och utan motbevis stå oemotsagda.
Vill vi det?
Varför sparas koncentrationslägren? Trots det är det ifrågasättningar!

Nej inget ska förstöras.
Vill du verka för det goda, använd då dessa inspelningar för att visa det sjuka (antar att det är rasistiskt)

Fram med det onda i ljuset, fram med det goda - ha sedan en debatt om varför det onda skapats.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 18, 2017 16:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
sportbilsentusiasten wrote:
Historia ska aldrig förstöras!
Anta att mäniskan utplånat allt som varit "fel" utifrån rådande åsikter...ja då hade vi inte haft något kvar.
Då hade de som vill polarisera och "skriva-om" historien så det passar deras intressen - kunnat härja fritt. Och utan motbevis stå oemotsagda.
Vill vi det?
Varför sparas koncentrationslägren? Trots det är det ifrågasättningar!

Nej inget ska förstöras.
Vill du verka för det goda, använd då dessa inspelningar för att visa det sjuka (antar att det är rasistiskt)

Fram med det onda i ljuset, fram med det goda - ha sedan en debatt om varför det onda skapats.
Mycket bra tankar och inlägg +100.

Har själv besökt koncentrationslägret Dachau slutet av 80-talet,då man står framför krematorieugnarna där dom körde in levande människor på metallslädar för att hinna med så många utrotningar som möjligt.
Då inser man vad ondska är och hur viktigt det är att saker bevaras för att inte kunna förnekas eller glömmas bort.

Igen,mkt bra inlägg Sportis.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Sun Feb 19, 2017 00:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Jorå, jag håller som sagt med till fullo! Har också besökt koncentrationsläger, flera stycken to.m. Känner inte att min moralisla kompass pekar fel, inte ens att den fladdrar!

Mer att jag nog vill slippa bära "bördan" själv men blir osäker på hur jag kan vara säker på att det inte blir fel om jag säljer dem vidare.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited