selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Aug 19, 2013 21:32 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
På grund av byte av hostinglösning kommer forumet vara otillgängligt i någon timme eller två imorgon den 20/8 från och med kl 22.

I övrigt bör ingenting märkas av flytten, förutom några positiva skillnader:
  • Filuppladdningar som vi tidigare var tvungna att stänga av pga säkerhetsrisker i en delad hostingmiljö kommer nu aktiveras igen.
  • Vi flyttar till en egen dedikerad lösning vilket ger bättre garantier för kontinuerligt god prestanda (dvs förhoppningsvis inget "nu är forumet sådär segt igen")...
  • ...och mycket bättre möjligheter för oss att lösa problem jämfört med tidigare då vi behövde tampas med "goddag yxskaft"-support.


Top
   
PostPosted: Tue Aug 20, 2013 08:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jul 20, 2005 12:42
Posts: 222
Location: Göteborg
Stort tack till dig/er som håller igång detta forumet.!!


Top
   
PostPosted: Tue Aug 20, 2013 12:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ringhelm wrote:
Stort tack till dig/er som håller igång detta forumet.!!
Verkligen :!:


Top
   
PostPosted: Tue Aug 20, 2013 23:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tack för de uppmuntrande orden, de uppskattas!

Nu är forumet flyttat. Målet är som sagt att det inte ska märkas någon skillnad på något negativt vis, men i vanlig ordning är det såklart fullt möjligt att något som missats har blivit knasigt. Skriv eventuella sådana saker i den här tråden så försöker jag ordna det så fort som möjligt.


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 15:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Ayn wrote:
Tack för de uppmuntrande orden, de uppskattas!

Nu är forumet flyttat. Målet är som sagt att det inte ska märkas någon skillnad på något negativt vis, men i vanlig ordning är det såklart fullt möjligt att något som missats har blivit knasigt. Skriv eventuella sådana saker i den här tråden så försöker jag ordna det så fort som möjligt.
Det går bra att logga in, och därmed skriva inlägg, i Internet Explorer (ver. 10) men det fungerar inte med senaste versionen av Firefox. Det går att skriva inloggningsuppgifterna men sedan kommer jag inte längre. Den vanliga sidan med meddelandet "Du loggades in" kommer upp men med alternativet/länk "Återgå till föregående sida" istället för "Återgå till index-sidan".

Något som går att fixa?

/ B

Edit: Chrome gick det också att logga in med.
Edit 2: Har av gammal vana använt adressen http://forum.selleri.de och det är denna som strular i Firefix. I IE och Chrome fungerar den dock. Men www.selleri.de fungerar även i Firefox så problemet är borta!

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 18:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed May 16, 2007 16:12
Posts: 108
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Ayn wrote:
Tack för de uppmuntrande orden, de uppskattas!

Nu är forumet flyttat. Målet är som sagt att det inte ska märkas någon skillnad på något negativt vis, men i vanlig ordning är det såklart fullt möjligt att något som missats har blivit knasigt. Skriv eventuella sådana saker i den här tråden så försöker jag ordna det så fort som möjligt.
Det går bra att logga in, och därmed skriva inlägg, i Internet Explorer (ver. 10) men det fungerar inte med senaste versionen av Firefox. Det går att skriva inloggningsuppgifterna men sedan kommer jag inte längre. Den vanliga sidan med meddelandet "Du loggades in" kommer upp men med alternativet/länk "Återgå till föregående sida" istället för "Återgå till index-sidan".

Något som går att fixa?

/ B

Edit: Chrome gick det också att logga in med.
Edit 2: Har av gammal vana använt adressen http://forum.selleri.de och det är denna som strular i Firefix. I IE och Chrome fungerar den dock. Men http://www.selleri.de fungerar även i Firefox så problemet är borta!
Det liknar de problem jag hade.

Firefox eller en lite äldre IE fungerade inte för mig på forum.selleri.de, efter inloggningen loggas jag ut direkt.
Firefox och IE funkar på http://www.selleri.de

Lösningen är att gå över till http://www.selleri.de för mig också.


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 19:38 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tack för rapporter, ja forum.selleri.de sitter ju i fingrarna så jag ska se om det går att ordna.


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 20:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Verkligen stort tack för dina insatser!
Jobbar med sånt här lite till och från och vet att ibland är såna här programvaror tickande bomber....

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 20:43 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Visst är det så, men det är inte helt fritt från nöje att pilla med det heller faktiskt :)

Nu skickas man automatiskt vidare från forum.selleri.de till www.selleri.de så problemet bör vara löst på så vis.


Top
   
PostPosted: Wed Aug 21, 2013 20:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed May 16, 2007 16:12
Posts: 108
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Visst är det så, men det är inte helt fritt från nöje att pilla med det heller faktiskt :)

Nu skickas man automatiskt vidare från forum.selleri.de till http://www.selleri.de så problemet bör vara löst på så vis.
Det fungerar bra med omdirigeringen.
Det kommer ios ta några år innan det känns rätt att jag inte hamnar på forum.selleri.de ;-)

Tack för forumet och det ni gör.


Top
   
PostPosted: Thu Aug 29, 2013 21:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Nu vet jag inte hur intressant detta är för någon annan än...typ jag själv, men ändå, för kännedom: det är nu ändrat så att selleri använder HTTPS som standard. Inte för att jag tror att det är särskilt intressant för någon att titta på trafiken till och från oss egentligen, utan mer som en ren principsak. :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited