selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: selleri.de/linnforum.se?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 15:19 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Det står fortfarande selleri.de uppe på alla sidor, kanske dags att anamma det nya namnet och helt sonika byta ut det mot "linnforum.se"?

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Last edited by AzP on Mon Feb 20, 2012 15:29, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 16:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Vad står det på adressraden på din webbläsare?
På min står det http://forum.selleri.de.


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 17:34 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Nej, för mig står det linnforum.se

Men det är klart det står forum.selleri.de om du går in via den adressen. Jag trodde dock att forumet blivit flyttat till domänen http://linnforum.se och främst ville använda den domänen. http://forum.selleri.de borde i sådana fall pekas om till den nya domänen, så det inte uppstår några förvirringar.
Om så inte är fallet, utan det är forum.selleri.de som skall användas huvudsakligen, så borde linnforum.se pekas om till forum.selleri.de istället.

Att ha två olika adresser (och följaktligen namn) är endast förvirrande. Vad säger admin?

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 17:45 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jag har för mig att detta har diskuterats nån gång tidigare, men jag kommer inte ihåg var den diskussionen fanns, eller vad som blev bestämt då.

En aspekt är att det kan vara bra att undvika domännamn med någon annans varumärke i namet. Av det skälet föredrar jag forum.selleri.de. Av någon anledning gillar jag dessutom namnet då det är ologiskt och unikt, och har lite karaktär.


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 18:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
AzP wrote:
Jag trodde dock att forumet blivit flyttat till domänen http://linnforum.se och främst ville använda den domänen. http://forum.selleri.de borde i sådana fall pekas om till den nya domänen, så det inte uppstår några förvirringar.
Om så inte är fallet, utan det är forum.selleri.de som skall användas huvudsakligen, så borde linnforum.se pekas om till forum.selleri.de istället.

Att ha två olika adresser (och följaktligen namn) är endast förvirrande. Vad säger admin?
Jag håller med.


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 19:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
Jag skriver in Selleri.de och måste därefter vänta eller klicka mig till forumet. - Mycket störande.

Går jag in på Linnforum.se så funkar inte automatisk inloggning (gjorde inte förut i a f vilket jag
påtalat till mod i annan tråd för länge sedan). - Mycket störande.

Hursomhelst så är det Selleri.de som jag besöker, samma namn som står uppe till vänster ovan
Klimax DS-bilden.

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Wed Feb 15, 2012 12:18 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Magnus wrote:
Går jag in på Linnforum.se så funkar inte automatisk inloggning (gjorde inte förut i a f vilket jag
påtalat till mod i annan tråd för länge sedan). - Mycket störande.
Helt sant, det fungerar inte som det ska i det fallet. Har säkert något med cookien att göra. Den hävdar kanske att sidan heter forum.selleri.de, och så upptäcker webbläsaren att det inte alls stämmer.

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Wed Feb 15, 2012 12:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
DelNaja wrote:
AzP wrote:
Jag trodde dock att forumet blivit flyttat till domänen http://linnforum.se och främst ville använda den domänen. http://forum.selleri.de borde i sådana fall pekas om till den nya domänen, så det inte uppstår några förvirringar.
Om så inte är fallet, utan det är forum.selleri.de som skall användas huvudsakligen, så borde linnforum.se pekas om till forum.selleri.de istället.

Att ha två olika adresser (och följaktligen namn) är endast förvirrande. Vad säger admin?
Jag håller med.
Här finns tråden om Selleri Vs Linnforum:

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=4&t=3255

Från länkad tråd:
Sony wrote:
Festligt men roligt att sådant engagemang för det, vid en första anblick, märkliga domännamnet. :D

selleri kommer inte att försvinna, i och med nya webbhotellet som vi har skaffat så får vi gratis en ny domän. Med andra ord kommer BÅDA att finnas, skriver man linnforum.se så länkas man vidare till selleri. Och skriver man selleri som idag så kommer allt vara som vanligt, men förhoppningsvis mindre segt.

På så sätt kan folk utifrån mer logiskt hitta forumet, men den riktiga, och viktiga (:!:) nuvarande adressen fungerar som den ska, precis som idag. Förhoppningsvis kan de flesta vara nöjda med den lösningen.
/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Wed Feb 15, 2012 15:10 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Magnus wrote:
DelNaja wrote:
AzP wrote:
Jag trodde dock att forumet blivit flyttat till domänen http://linnforum.se och främst ville använda den domänen. http://forum.selleri.de borde i sådana fall pekas om till den nya domänen, så det inte uppstår några förvirringar.
Om så inte är fallet, utan det är forum.selleri.de som skall användas huvudsakligen, så borde linnforum.se pekas om till forum.selleri.de istället.

Att ha två olika adresser (och följaktligen namn) är endast förvirrande. Vad säger admin?
Jag håller med.
Här finns tråden om Selleri Vs Linnforum:

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=4&t=3255

Från länkad tråd:
Sony wrote:
Festligt men roligt att sådant engagemang för det, vid en första anblick, märkliga domännamnet. :D

selleri kommer inte att försvinna, i och med nya webbhotellet som vi har skaffat så får vi gratis en ny domän. Med andra ord kommer BÅDA att finnas, skriver man linnforum.se så länkas man vidare till selleri. Och skriver man selleri som idag så kommer allt vara som vanligt, men förhoppningsvis mindre segt.

På så sätt kan folk utifrån mer logiskt hitta forumet, men den riktiga, och viktiga (:!:) nuvarande adressen fungerar som den ska, precis som idag. Förhoppningsvis kan de flesta vara nöjda med den lösningen.
/M
Ok, då är ju den diskussionen ganska avslutad. Jag väljer dock att fortsätta motsäga mig detta i och med att det endast är förvirrande och inte tillför något. Men ingen behöver ju bry sig om vad jag tycker :)

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Thu Feb 16, 2012 00:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Det är en kombo av tekniska skäl, emotionella skäl och till viss del lättja som gör att vi har det som det är i dagsläget. Kan dra storyn lite mer i detalj någon gång när jag inte just ska lägga mig...


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Thu Feb 16, 2012 00:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Sov gott då... :oops: 8) :mrgreen:

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Mon Feb 20, 2012 15:31 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Det är en kombo av tekniska skäl, emotionella skäl och till viss del lättja som gör att vi har det som det är i dagsläget. Kan dra storyn lite mer i detalj någon gång när jag inte just ska lägga mig...
Först och främst: Sov gott! =)

Sedan: Är det möjligt att ni kan fixa kakorna så automatisk login fungerar även för linnforum.se? Det är mycket enklare att skriva än forum.selleri.de, så jag kommer oftast in den vägen. Ingen stor sak förstås, det skulle bara underlätta min lättja om ni offrade er lättja ;)

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Top
   
 Post subject: Re: selleri.de?
PostPosted: Mon Feb 20, 2012 17:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
AzP wrote:
Ayn wrote:
Det är en kombo av tekniska skäl, emotionella skäl och till viss del lättja som gör att vi har det som det är i dagsläget. Kan dra storyn lite mer i detalj någon gång när jag inte just ska lägga mig...
Först och främst: Sov gott! =)

Sedan: Är det möjligt att ni kan fixa kakorna så automatisk login fungerar även för linnforum.se? Det är mycket enklare att skriva än forum.selleri.de, så jag kommer oftast in den vägen. Ingen stor sak förstås, det skulle bara underlätta min lättja om ni offrade er lättja ;)
Hehe - the battle of the lättjor. :)

Sist jag kollade var det tyvärr inte någon snabbt ordnad sak att få vår forummjukvara att hantera bägge domänerna inkl kakor och allt på ett smidigt sätt. Önskat beteende vore att besökare till respektive domän också direkt får sina kakor under den domänen oavsett om det är linnforum.se eller selleri.de, men forummjukvaran vill hellre titta på vilken domän den är konfigurerad att köra på - och endast en domän stöds tyvärr. Det som är enklare att göra är att styra upp redirects så att man antingen skickas vidare från linnforum.se till forum.selleri.de automatiskt.


Top
   
PostPosted: Tue Feb 21, 2012 13:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 26, 2008 17:57
Posts: 99
Location: Stockholm
Ja det är ju ett väldigt bra alternativ tycker jag. Då blir beteendet konsekvent i alla fall och min lättja kan sträcka ut sig maximalt, hehe.

_________________
Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited