selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 00:03

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Sun Feb 05, 2012 18:10 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Det finns ingen konspiration eller liknande i det dolda som styr och ställer bakom kulisserna på Selleri. I det fall jag som moderator har flyttat eller i värsta fall tagit bort något, så har det varit helt och hållet mitt eget beslut. Anmälningar av inlägg välkomnas om någon tar illa upp gällande innehållet. Sedan försöker vi göra en objektiv bedömning. Vi försöker hålla allting rörande forumets fortlevnad så öppet som möjligt, vilket till exempel den här tråden är ett exempel på.

Gällande diskriminering så spelar det inte så stor roll hur goda och välmenande avsikter man egentligen har, om de faktiska ord och meningar som skrivs kan tolkas på ett stötande sätt. De är ju just de läsare som kanske inte känner skribentens egentliga välmening, som inte ska behöva stå ut med nedvärderande formuleringar. Den sorts diskriminering som klassas som olaglig (diskriminering gällande etnicitet, funktionshinder, kön, sexuell läggning, ålder, könsöverskridande identitet eller uttryck samt religion eller annan trosuppfattning) hör absolut inte hemma på detta forum.

Jag vill rikta ett tack till alla aktiva här, som trots bitvis dålig stämning, som jag till viss del tror beror på onödiga missförstånd, tittar framåt i positiv anda istället för bakåt!


Top
   
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 02:10 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Feb 20, 2009 18:28
Posts: 15
sportbilsentusiasten wrote:
Ase skrev:
MEN, det finns ju alltid Orsak och Verkan

Ase, eller så är det Verkan och Orsak. (Du kan ju fundera på innebörden lite)
Sportis,jag funderar nog innan jag skriver.Skriver jag Orsak och Verkan så menar jag vad jag skriver.
sportbilsentusiasten wrote:
Hur vore det med överseende och förståelse istället för att anklaga andra för "Dold Agenda och Mobbing/Utfrysning".
Denna uppmaning känns som att den Borde ha riktats till andra på detta forum.Ta ett exempel ur mängden,de sista skribenterna som angrep Pekka71 och Haraldur i 4200-tråden.Visar det på en vilja till Överseende och Förståelse ?
sportbilsentusiasten wrote:
Tycker du att nedan inlägg från dig skapar ett bra debattklimat?

Citera:
]Nätlist och lina från proppskåp Ställde samma fråga för 3 år sedan och fick inte ett enda konkret tips/råd angående ngn bra nätlist,ej heller något förslag på bra fabrikat på lina från proppskåp . Vet inte hur jag ska tolka det,kanske att man inte bryr sig om detta som är en viktig,bra och billig i...(kortat)
Säger som Pekka71,ta inte texten ur sitt sammanhang för att förstärka egna syften,om än du skrev (kortat).Nedan hela inlägget.
Ase wrote:
Nätlist och lina från proppskåp

Ställde samma fråga för 3 år sedan och fick inte ett enda konkret tips/råd angående ngn bra nätlist,ej heller något förslag på bra fabrikat på lina från proppskåp.

Vet inte hur jag ska tolka det,kanske att man inte bryr sig om detta som är en viktig,bra och
billig installationsdetalj.Men hoppas att det ska komma råd/tips i denna tråd,hoppet är ju det sista som överger en :roll: :mrgreen: .

/Ase
Avslutade med smileys för att markera den positiva förhoppningen att det denna gång kommer fler råd/tips från forumets medlemmar.Samt även markera,Kom igen nu Gubbs..Förslag :wink:
sportbilsentusiasten wrote:
Man måste förstå att om ett inlägg blir flyttat eller editeras, beror det troligen på reglerna och inte att moderatorerna mobbar. (det är förövrigt en rätt grov anklagelse)
Tror nog de flesta förstår att det inte var moderatorerna jag riktade mig till,förutom med denna/detta förslag nedan i samma inlägg
Ase wrote:
I detta fallet hade det kanske varit bättre att PM:a skribenten. Be honom lägga det i en egen tråd, istället för att rödmarkerat markera inför hela forumet.
Specíellt med allt som varit tidigare,hänsyn och omtanke är ord som dyker upp.

/Ase
Självklart är det då Haraldurs inlägg jag syftar till,uppskattad skribent av MÅNGA här på Selleri.Du skriver ju själv i ditt inlägg...
sportbilsentusiasten wrote:
Angående olika åsikter om HIFI, prylar mm. Alla kan inte tycka lika, det borde man väl förstått som vuxen.
Om andra tycker olika, vad gör väl det?
Vad är det som är så farligt eller hotande med att andra har annan åsikt?
Tycker man det så föreslår jag att man tar en funderare varför dessa känslor kommer.
Där delar jag definitivt din åsikt,OCH Haraldur är inte INGENJÖR.Han har en gåva att skriva,ja musikaliskt som någon uttryckte det.Han tillför något mycket viktigt på Selleri,han är som något slags kitt som förmedlar det roliga med att ha detta intresse,ja denna hobby.Sen må andra bidra med testmetodik på hög nivå,båda rollerna ÄR lika viktiga och bör respekteras på lika nivå.
Haraldur har KUL med sin Hifi/Musikhobby och förmedlar det till oss på ett mkt läsvärt sätt,det har även Test/Metodikgrupperingarna vars resultat är mkt intressant ,viktigt att få dela,båda yttringarna behövs för ett levande och intressant forum.

Låt oss värna om detta och visa lite extra Hänsyn och Omtanke, i allt från flytt av inlägg till eftertanke innan vi skriver något tillspetsat så kan vi nog vrida forumet rätt igen.

/Ase


Top
   
 Post subject: Re: Tonarmar
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 14:22 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Fri Feb 20, 2009 18:28
Posts: 15
Lejonklou wrote:
Ase skrev:
I detta fallet hade det kanske varit bättre att PM:a skribenten. Be honom lägga det i en egen tråd, istället för att rödmarkerat markera inför hela forumet.

Jag är inte moderator här men har drivit några forum inom olika områden. Det verkar som att du missuppfattar innebörden av att en moderators text har en annan färg, i det här fallet röd. Färgen visar att texten inte är en del av diskussionen - det betyder inte Du har gjort FEL, skäms! Det är alltså ingen "uthängning" att en moderator går in och styr och lämnar en röd text efter sig.
:mrgreen: Snälla Fredrik,Tack för att du påpekar det men jag är ingen idiot :wink: ,vet syftet med avvikande färg på moderatorinlägg.MEN, i verkliga livet och speciellt på ett forum bör man tänka på hur saker uppfattas.
Röd färg har en ganska aggresiv framtoning och används därför inte så ofta på många forum.Vissa forum använder istället Grön text,uppfattas mjukare och definitivt som sagt, mindre aggresivt.
Sen att vi ibland uppfattas fel trots goda intentioner är en del av livet,vi är ju inte mer än människor.Händer det så bör det leda till eftertanke och klargörande för att rätta till ev missförstånd.
Lejonklou wrote:
Att moderera tar tid och jag skulle personligen aldrig börja växla pm med medlemmar kring detaljer som att deras inlägg hör hemma i en annan tråd. Anser man att ett inlägg är felplacerat flyttar man det.
Med tanke på allt som hänt på forumet, så vore det nog en god intention att kort meddela det.Även var man flyttat inlägget, eller ge skribenten chans att flytta det.Tänk Hänsyn och Omtanke.
Alla måste tänka Hänsyn och Omtanke, om vi ska trivas tillsammans på forumet.
Lejonklou wrote:
Vad gäller de inlägg som medlemmarna själva gått in och tagit bort så vore det sjysst om de istället för bara 'Edit' lämnar någon information om varför inlägget ändrats. Kommer man in för sent så fattar man ju inget av tråden, huruvida det var nåt bråk eller om inläggen självmodererades för att de ansågs ointressanta.
Du ser,du har ju själv det önskemålet på skribenten som jag talar om i exemplet ovan.Återigen,Hänsyn och Omtanke om varandra,känns som goda intentioner inför framtiden på forumet.

/Ase


Top
   
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 16:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ase wrote:
Låt oss värna om detta och visa lite extra Hänsyn och Omtanke, i allt från flytt av inlägg till eftertanke innan vi skriver något tillspetsat så kan vi nog vrida forumet rätt igen.
Hej Ase, tack för ditt svar.
Som jag upprepat många gånger - alla får skriva på forumet! Och moderatorn bestämmer reglerna.

Och vi är ÄVEN överens om eftertanke innan vi skriver. Men får tillägga (även det en upprepning) - även LÄSAREN får ha eftertanke innan man brusar upp, drar växlar.

Mycket har skrivits (direkt eller antydningar) på forumet - där ställda frågor på dessa sedan lämnas obesvarade. Det tycker jag är olyckligt.
Var ju det jag reagerade på i ditt första inlägg i tråden.
(notera att mitt första inlägg var skrivet till alla forumbesökare, endast det andra till dig)

I denna tråd har sedan flera andra forummedlemmar indikerat/antytt liknande saker som du.
Tror det vore bra om alla kort läggs på bordet, från alla parter - så det kan redas ut.

Så...till alla er som reagerar - VAD exakt är det som ni reagerar på? Annars kan ju de det gäller inte ställa det till rätta.

Trevlig Helg!


Top
   
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 19:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Ase wrote:
Självklart är det då Haraldurs inlägg jag syftar till,uppskattad skribent av MÅNGA här på Selleri.Du skriver ju själv i ditt inlägg...

(...)

Där delar jag definitivt din åsikt,OCH Haraldur är inte INGENJÖR.Han har en gåva att skriva,ja musikaliskt som någon uttryckte det.Han tillför något mycket viktigt på Selleri,han är som något slags kitt som förmedlar det roliga med att ha detta intresse,ja denna hobby.Sen må andra bidra med testmetodik på hög nivå,båda rollerna ÄR lika viktiga och bör respekteras på lika nivå.
Haraldur har KUL med sin Hifi/Musikhobby och förmedlar det till oss på ett mkt läsvärt sätt,det har även Test/Metodikgrupperingarna vars resultat är mkt intressant ,viktigt att få dela,båda yttringarna behövs för ett levande och intressant forum.
Och vem är du att konstatera detta?

Det här är ett forum för diskussion om hifi, företrädesvis Linn. Om du uppskattar burleska kåserier (inget fel med det) så finns det säkert en lämplig webbplats för sånt. Selleri är det inte.

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject: Re: Tonarmar
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Ase wrote:
:mrgreen: Snälla Fredrik,Tack för att du påpekar det men jag är ingen idiot :wink:
Redan inledningen på ditt inlägg är i rakt motsatt anda till vad du senare vurmar för.

Ska moderatorerna välja rätt färg på sina inlägg för att inte såra medlemmarnas känslor?? Nej, nu får det vara nog med tjafs! Är det förskolebarn som hänger här inne eller vuxna människor?

Jag lämnar den här tråden och kommer hädanefter att skriva om HiFi-relaterade saker istället. Sånt som det här forumet egentligen handlar om.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
PostPosted: Fri Feb 10, 2012 23:06 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Vi tänker inte ändra på de standardsätt vi använt för att tydliggöra vår moderering ända sen selleri startades. Vad som gäller finns beskrivet i den här tråden.


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 14:26 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
henriklh wrote:
Vi väntar med sorg på tredje gången gillt. :(

Nästa gång du känner för att sluta skriva här kan du testa något nytt: Sluta! Men berätta det inte för någon. :wink:
Från: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=86442#p86442

Inlägg som ovan för väl knappast diskussionen framåt i någon önskad rikning. Jag vet inte om det ska bedömas som personangrepp mer än diskussion, och därmed tas bort eller inte. Men jag uppmanar alla som deltar att göra det på ett konstruktivt sätt framöver.


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 17:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Vad ska man säga?
Jag blir så väldigt ledsen över tonläget på forumet just nu.

:(


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 18:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Ja inte vet jag, men det är väl Henriklh still ser inget nytt i den, sök på hans inägg så ser du att detta är inget ovanligt, sympatisk kille

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 23:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag gissar att han saknar tryck i sina Unik men inte kan byta av principskäl. :mrgreen:


Top
   
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 00:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Image

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 00:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
per wrote:
henriklh wrote:
Vi väntar med sorg på tredje gången gillt. :(

Nästa gång du känner för att sluta skriva här kan du testa något nytt: Sluta! Men berätta det inte för någon. :wink:
Från: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?p=86442#p86442

Inlägg som ovan för väl knappast diskussionen framåt i någon önskad rikning. Jag vet inte om det ska bedömas som personangrepp mer än diskussion, och därmed tas bort eller inte. Men jag uppmanar alla som deltar att göra det på ett konstruktivt sätt framöver.
Per, jag har inget emot att inlägget tas bort - det var ganska lågt (även om det var påkallat), men det är fan inte ok att flytta det från sitt sammanhang och redigera det.

Sony: Jag vet inte hur jag ska tolka dig riktigt?

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 03:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Ja vart ska man börja?

Skriver detta inlägg efter Linnofil sista inlägg i tunedem tråden, vad jag reagerar mot är att han inte bryr sig inte i någon annans åsikt än sin egen, han läser inte trådarna utan väljer ut enstaka inlägg rycker de ur sitt sammanhang och spyr galla så mycket han orkar, bryr sig inte om det är ett missförstånd eller om det är utrett, han förstår inte heller att han själv har en stor del i det dåliga debbatklimatet på selleri med sin diktator stil, han dra alla över samma kamm oavsett deras åsikt eller ståndpungt, vi på den andra sidan har väldigt länge nu stått ut med att bli klappade på huvudet, själv har jag väldigt sällan varit otrevlig trots påhopp, men till sist märker man att det inte hjälper att vara civiliserad och försöka hålla sig inom ramarna när många rent av beter sig som svin.

Jag har försökt att sträcka ut handen mera än en gång, vissa har tagit den medans vissa har stampat på den.

Vad det gäller Fredrik Lejonclou så vill jag bara säja att killen är grymt duktig på det han gör, förmodligen har killen långt större kunskap än många Linn handlare värden över, man får inte den statusen om man inte har något.

Vad Lejonclue därimot har svårt med, det är att han utrycker sig på ett sätt i skrift som som gör att människor känner sig förnedrade och kränkta, jag tror verkligen inte att detta är hans mening utan mera att han vill förklara varför personerna i fråga har en annan syn på saken än han själv, i vissa fall tror jag att det är rena missförstånd

Sen skulle jag bara vilja fråga er som har något imot mig, vad har jag gjort er? vad är grunden till att man är otrevlig? jag hoppas verkligen att ni kan skilja på olika personer, för så vitt jag vet har jag väldigt sällan om ens någon gång varit otrevlig mot någon forummedlem.

Sen en annan sak som jag ser på selleri är att man inte försöker förstå utan väljer att missförstå, detta är något som jag inte förstår meningen med, fråga igen istället om man är intresserad av att förstå vad personen igentligen menar

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 15:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
pekka71 wrote:
Ja vart ska man börja?
Börja med att läsa andras inlägg. Ta in, lär, försök förstå, släpp era låsningar. Även om ni ogillar skribenter som personer betyder det inte att de har fel.

pekka71 wrote:
Skriver detta inlägg efter Linnofil sista inlägg i tunedem tråden, vad jag reagerar mot är att han inte bryr sig inte i någon annans åsikt än sin egen, han läser inte trådarna utan väljer ut enstaka inlägg rycker de ur sitt sammanhang och spyr galla så mycket han orkar, bryr sig inte om det är ett missförstånd eller om det är utrett, han förstår inte heller att han själv har en stor del i det dåliga debbatklimatet på selleri med sin diktator stil, han dra alla över samma kamm oavsett deras åsikt eller ståndpungt, vi på den andra sidan har väldigt länge nu stått ut med att bli klappade på huvudet, själv har jag väldigt sällan varit otrevlig trots påhopp, men till sist märker man att det inte hjälper att vara civiliserad och försöka hålla sig inom ramarna när många rent av beter sig som svin.
Pekka, jag uppskattar att du inte varit lika otrevlig i tonen som jag, det är bra. Men om det är jag eller du som bidragit mest till den otrevliga stämningen får andra avgöra. Helt klart hade vi inte dessa problem innan det kom in folk som ville göra om tunedem till vad som passar dem. När du säger "vi på andra sidan", kan du då inte inse att de som skapade en "andra sida" också är de som har ansvar för klyftan? Forumet var ganska harmoniskt och homogent innan ni kom. Det var bara en medlem "x" som agerade narr och rev upp diskussionerna emellanåt, men han har hållt sitt löfte att lämna oss. (Inte som vi ;) ) För mig känns det otrevligt att inte anpassa sig till det sällskap man ansluter sig till. När man därefter försöker ta över sällskapets inriktning och idéer så blir det bara fel. Hur trevlig man än försöker vara i tonen. Jag medger villigt att min taktik är den klassiska "rök ut dem" varianten. Det är väl ganska tydligt för läsarna, så det behöver jag knappast förklara. Men jag vill egentligen inte vara otrevlig (det är jag inte som person, hoppas jag). Jag provar bara olika metoder och hoppas att jag hittar en som fungerar för mitt mål att rädda forumet. Än har jag inte lyckats, det är ju ni som har vunnit gång på gång. Ni är envisare än jag, så grattis till alla återkomster, jag förstår att ni ser dem som stora vinster för er falang. Men, det är ju en Pyrrus seger! Ni har väl inget att hämta i ett forum som tömts på kunskap och vägledning (riktig tunedem). När inga nya erfarenheter längre tillförs, vad är ni då kungar över? Vi söker alla bekräftelse och erkännande, men är den verkligen värd så mycket när forumet har förändrats och tappar sin status? Vissa anser att Selleri en gång var världens bästa Linnforum. Jag håller nog med om den anlysen, men var är vi nu? Det är knappast några utlänninngar som Googleöversätter vårt forum längre i jakt på nya skatter i tunedem bygget. Så var det faktiskt förr...

pekka71 wrote:
han läser inte trådarna utan väljer ut enstaka inlägg rycker de ur sitt sammanhang och spyr galla så mycket han orkar
Efter att ha läst tråden och inlägget väljer jag oftast ut citat som jag anser är kärnan i budskapet (jag kan förstås tolka fel ibland). Då kan dessa diskuteras separat och direkt, jag tycker det ökar tydligheten. Jag tycker det är jobbigt med folk som citerar hela poster. Ibland koncentrerar jag citat genom att ta bort meningar (inne i citat) som bara upplevs (av mig) som utfyllnad och markerar detta med ... och har trott att det ökar tydligheten i vad jag vill besvara. Är det inte så, om alla tycker det är fel så har jag inga problem att ändra på det beteendet. Men tycker du verkligen att jag totalt misstolkat Archangels (och ditt) budskap? Hur kan jag vara en diktator när jag inte ens närvarar på forumet längre? Mina inlägg om ett radioprogram, räknas det som diktatordominas, jag måste ha missat något... Jag hoppade bara in för att ni så tydligt demonstrerat att ni inte använder tunedem, men kräver att andra ska kalla er metod för tunedem. Då kände jag att det här kan vara ett bra läge att avgöra detta en gång för alla. Fredrik valde istället att förklara metoden än en gång. Jag orkade inte det och kan ändå inte uttrycka mig bättre än honom. Jag är van vid att använda tunedem, Fredrik är van vid att utöver det även förklara metoden. Ni verkar mest vana vid att inte läsa hans förklaringar. Osämjan den sista tiden får ni ta på er själva, jag har inte varit del av den. Men hur kommer det sig att det alltid är den andra sidans fel. Jag upplever att jag ser min del. Ser ni och tar ni ansvar för att ha skapat klyftan genom att skapa en ny ö vid sidan av kärnan i forumet? Trots ert numerära underläge flödar ni över forumet med inlägg från denna nya "andra sida" för att ge intrycket att det är två lika stora sidor som står mot varann. Särskilt nu när många gamla tunedemare har försvunnit. Jag tror att andra lätt ser det iaf.

pekka71 wrote:
Jag har försökt att sträcka ut handen mera än en gång, vissa har tagit den medans vissa har stampat på den.
Du säger att du sträcker ut handen, men du vägrar samtidigt att ta emot något i den. Hur trevligt är det, egentligen? Det känns som att ni ogillar vissa så mycket att ni inte kan ta in deras kunskap. Själv har jag inte något emot några personer, bara deras åsikter. Jag är fortfarande övertygad om att du, Archangel, Haraldur och jag skulle kunna ha hur trevligt som helst tillsammans. Vi skulle kunna dricka öl (Norrlands väl?), snacka moppar, teknik och livet i stort, Vi skulle säkert ha hur kul som helst tillsammans (även om ni inte tror det ;) ). Men vad vi inte skulle kunna göra är att installera ett Linnsystem tillsammans, det skulle inte fungera. I ett sådant fall skulle jag inte vara otrevlig alls, då gäller det bara ett system och jag har inga problem med att släppa det. Men nu gäller det Selleri och många entusiasters system. Då tar jag i från tårna, om jag tror att det hjälper.

pekka71 wrote:
Vad Lejonclue därimot har svårt med, det är att han utrycker sig på ett sätt i skrift som som gör att människor känner sig förnedrade och kränkta, jag tror verkligen inte att detta är hans mening utan mera att han vill förklara varför personerna i fråga har en annan syn på saken än han själv, i vissa fall tror jag att det är rena missförstånd
Jag (vi?) som befinner oss på andra sidan, i tunedem lägret, jag har svårt att se det. Lejonklou har försökt vara rak, tydlig och förstående i nästan alla fall. Några enstaka läckage av frustration har dock setts. Men har ni verkligen försökt förstå? Jag kan inte riktigt se det. Ni återkommer bara till er stampa takten metod hela tiden. Eftersom Fredrik har fel behöver ni inte ta in det han säger. Ni gör det för enkelt för er.

pekka71 wrote:
Sen skulle jag bara vilja fråga er som har något imot mig, vad har jag gjort er? vad är grunden till att man är otrevlig? jag hoppas verkligen att ni kan skilja på olika personer, för så vitt jag vet har jag väldigt sällan om ens någon gång varit otrevlig mot någon forummedlem.
Som sagt, du är inte otrevlig i orden, utan genom att skapa klyftan som leder till osämja. Din ovilja mot att inte bara lära dig vad som gäller här utan också din ständiga övertalning om att din metod ska gälla, att den är lika bra och lika mycket värd som någon annans. Det är opassande och otrevligt i sig. Det är åtminståne min förklaring, andra får stå för sin.

pekka71 wrote:
Sen en annan sak som jag ser på selleri är att man inte försöker förstå utan väljer att missförstå, detta är något som jag inte förstår meningen med, fråga igen istället om man är intresserad av att förstå vad personen igentligen menar
Jag tycker ni har varit tydliga nu på slutet. Jag ser inte att jag har missförstått ert nu mer utförligt formulerade angreppsätt. Det är bara att jag inte håller med. Jag väljer inte att missförstå, jag tycker ni har fel. Om ni inte får medhåll betyder det inte att ni fortfarande har rätt medans andra bara har missförstått er. Det kan också betyda att ni faktiskt har fel, överväg det.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited