selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 01:28

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 18:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Vill bara vara vänlig att tala om att varje gång jag har kommit fram till fel slutsats, har jag även erkänt det,,,,, det du försöker övertyga resten av selleri om, är att jag inte är ödmjuk tvingar på andra min åsikt och allt annat svamel, tror det är dags att skaffa dig en riktig bild av verkligheten och inte försöka måla upp något som antingen någon annan har skrivit eller något som du själv tror att det är.
Jag kommer alltid att ha en egen åsikt (det är ju inte Kina) men att jag skulle tvinga någon annan att ha samma åsikt är ju rent svamel , men jag tror att du skriver om din egen spegelbild

Jag vet b.l.a en kille som ville utesluta alla från selleri som inte följde tunedem, oliktänkade skulle väck

Jag försöker att ge min syn på saker, jag kan mycket väl ha fel, men innebär det att enligt din mening att man inte har rätt att utala sig?

Jag vill gärna att du ger exempel där jag tvingat på någon mitt budskap, för visst förstår du innebörden av tvinga? eller låter det bara bra att skriva för at man ska vinna billiga poäng?`

jag har inget imot att du skriver vad du tycker men när du tar till löngn, då går det för långt

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 22:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
Linnofil: att utlänningar inte google-översätter forumet längre och att många tunedem-rävar har lämnat in, tror du inte att det kan bero på att de anser att de som tagit över forumet (du skrev ju nyss att vi var i numerärt underläge och att vi inte höll oss till riktlinjerna eller hur du nu uttryckte dig, så det kan ju inte vara vi som tagit över forumet, vilka som istället tagit över lämnar jag till betraktarens ögon) inte håller sig till egentlig tune dem i linns anda?

Det tror jag iaf.
Men vi får ju alla tro vad vi vill.

Jag vet dock själv att jag aldrig skulle bemöda mig att googleöversätta detta forum som det ser ut i dagsläget.

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
PostPosted: Tue Feb 14, 2012 22:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
The Archangel wrote:
Jag vet dock själv att jag aldrig skulle bemöda mig att googleöversätta detta forum som det ser ut i dagsläget.
Amen.


Top
   
PostPosted: Wed Feb 15, 2012 23:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
pekka71 wrote:
Vill bara vara vänlig att tala om att varje gång jag har kommit fram till fel slutsats, har jag även erkänt det,,,,, det du försöker övertyga resten av selleri om, är att jag inte är ödmjuk tvingar på andra min åsikt och allt annat svamel, tror det är dags att skaffa dig en riktig bild av verkligheten och inte försöka måla upp något som antingen någon annan har skrivit eller något som du själv tror att det är.
Jag kommer alltid att ha en egen åsikt (det är ju inte Kina) men att jag skulle tvinga någon annan att ha samma åsikt är ju rent svamel , men jag tror att du skriver om din egen spegelbild

Jag vet b.l.a en kille som ville utesluta alla från selleri som inte följde tunedem, oliktänkade skulle väck

Jag försöker att ge min syn på saker, jag kan mycket väl ha fel, men innebär det att enligt din mening att man inte har rätt att utala sig?

Jag vill gärna att du ger exempel där jag tvingat på någon mitt budskap, för visst förstår du innebörden av tvinga? eller låter det bara bra att skriva för at man ska vinna billiga poäng?`

jag har inget imot att du skriver vad du tycker men när du tar till löngn, då går det för långt
Ja Linnofil jag väntar, tror det är dags att stå upp för det du sagt hoppas ju verkligen att du inte bara tagit detta från luften eller dragit alla över samma kam

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Mon Aug 20, 2012 22:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Kunde man inte ha flyttat inlägget istället för att radera det?
Det är synd att inlägg som man lagt ner möda på att skriva försvinner.


Top
   
PostPosted: Mon Aug 20, 2012 22:32 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Absolut, och nu flyttar jag det här inlägget hit. Jag valde att ta bort det andra inlägget istället för att flytta det till tune dem-tråden. Inlägget var skrivet i en ganska otrevlig och konfrontativ ton, samt visade att skribenten varken förstått, eller försökt förstå vad tune dem handlar om. Inlägget hade inte tillfört något i den tråden heller. Jag vill uppmana alla som vill fortsätta diskutera tune dem och utvärderingsmetoder att först läsa det som redan skrivits i dessa trådar, för att kunna ta diskussionerna vidare i en meningsfull nivå.


Top
   
PostPosted: Tue Aug 21, 2012 10:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
henriklh wrote:
Ase wrote:
Självklart är det då Haraldurs inlägg jag syftar till, uppskattad skribent av MÅNGA här på Selleri.
Det här är ett forum för diskussion om hifi, företrädesvis Linn. Om du uppskattar burleska kåserier (inget fel med det) så finns det säkert en lämplig webbplats för sånt. Selleri är det inte.
Haraldur har tydligt visat att det är musiken som står i centrum. För att citera vad som står på Selleris indexsida:
"Musik
Det viktigaste med vårat intresse - Musiken!"

Att denne man dessutom orkar grotta i allt det tekniska, han verkar ju ha energi som en 3-åring, är väl värt all beundran.

Man är väl inte oseriös bara för att man skriver bra och underhållande? Tekniska snustorra avhandlingar finns det gott om på nätet, varför ska dessa finnas här? Surriga kommentarer med allsköns tyckande och ryggdunkande finns på massor av sajter - varför här?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 10:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
DelNaja wrote:
Kunde man inte ha flyttat inlägget istället för att radera det?
Det är synd att inlägg som man lagt ner möda på att skriva försvinner.
Påhak
Ayn wrote:
Jaha, så fick det bli rensning igen och två röda kort är nu utdelade.
Jag tror på fullständig transparans i kommunikation.
A/
Därför är det olyckligt att radera inlägg. Man kan ta bort ord som är stötande (tex idiot). och istället för ordet skriva "personangrepp borttaget".
DÅ erhåller man fler fördelar.
1/ alla kan se vilka det är som går över gränsen och VAD som ej är ok (=andra lär sig vad som gäller)
2/ allt annat i inlägget är kvar så MENINGEN med tråden förstås.

Om inlägg raderas försvinner möjligheten att förstå tråden och ALLA DRABBAS NEGATIVT.
Dessutom försvinner möjligheten att se vilka som ibland missköter sig vilket leder till att de kan fortsätta i samma stil. Samt att andra inte enkelt förstår vilka som som ibland inte sköter sig. Man ska enl mig stå för vad man skriver!
Fråga till moderatornteamet, varför tycker ni att det är en bra strategi att radera hela inlägg?

Jag tror på fullständig transparans i kommunikation.
B/
om någon får rött kort, ange deras NIC med motivering!!!


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 12:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Håller helt med sportis

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 13:17 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Vi vill ändra så lite som möjligt i diskussioner. Men då användare registreras i syfte att enbart posta rent trams i trådar kan vi göra bedömningen att det är bäst att ta bort både användare och inlägg.


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 20:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Jag håller också med Sportis till 100 %!

Dvs jag håller inte riktigt med dig Per :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 20:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
+ 1 på Sportis och Bill

Vidare:
Sign Lp_tolv blev hårt åtgången i en tråd i förra veckan. Jag skrev ett ganska långt men sakligt inlägg där jag ifrågasatte några medlemmars agerande och beteende (såväl i den tråden som i andra) mot Lp_tolv

Senare samma dag så var tråden rensad på en hel del inlägg, däribland mitt inlägg som jag inte hade hunnit få svar på. I o m att mitt inlägg även berörde andra trådar så kunde admin, i det fall det var nödvändigt, ha flyttat inlägget men borde inte ha raderat det.

Skitkasst! Intresset för att skriva ökar ju inte direkt när sånt händer...

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 21:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
sportbilsentusiasten wrote:
Ayn wrote:
Jaha, så fick det bli rensning igen och två röda kort är nu utdelade.
Jag tror på fullständig transparans i kommunikation.
A/
Därför är det olyckligt att radera inlägg. Man kan ta bort ord som är stötande (tex idiot). och istället för ordet skriva "personangrepp borttaget".
DÅ erhåller man fler fördelar.
1/ alla kan se vilka det är som går över gränsen och VAD som ej är ok (=andra lär sig vad som gäller)
2/ allt annat i inlägget är kvar så MENINGEN med tråden förstås.

Om inlägg raderas försvinner möjligheten att förstå tråden och ALLA DRABBAS NEGATIVT.
Dessutom försvinner möjligheten att se vilka som ibland missköter sig vilket leder till att de kan fortsätta i samma stil. Samt att andra inte enkelt förstår vilka som som ibland inte sköter sig. Man ska enl mig stå för vad man skriver!
Fråga till moderatornteamet, varför tycker ni att det är en bra strategi att radera hela inlägg?

Jag tror på fullständig transparans i kommunikation.
B/
om någon får rött kort, ange deras NIC med motivering!!!
Jag kan till viss del hålla med dig sportis. Efter att ha sett era reaktioner står det klart att jag brustit lite i min kommunikation som moderator i det här fallet. Jag vill inte komma till den punkten att jag i detalj ska behöva förklara varje åtgärd jag tar, men i det här fallet där det till slut handlade om avstängningar kan jag hålla med om att det bör framgå vilka som stängts av och varför.

För de som då vill veta: de som stängts av är LP_tolv och den mer nyreggade användaren "Hans_Juergen". Den senare gjorde forumpremiär på ett strålande sätt med att förklara forumets deltagare i allmänhet som totalt okunniga, på ett långt ifrån ödmjukt sätt. Det, tillsammans med att han registrerat sig genom en anonymiseringstjänst, var skäl nog för mig att ta fram det röda kortet. I fallet LP_tolv var det såklart inte lika lättresonerat, men ska man medverka här på forumet ska man hålla sig till god netikett vilket jag i slutändan LP_tolv inte visade någon vilja att göra. Vi började med att redigera specifika delar av inlägg, men när själva poängen med hela inlägget är överdrivet provokativ blir det i mina ögon inte meningsfullt att ha kvar inlägget alls, och inte eventuella inlägg som svarat heller - det för inte diskussionen i någon meningsfull riktning, utan har i flera trådar mest lett till en massa tjafs. Jag håller inte med dig om att det skulle vara en medveten strategi att ta bort inlägg, utan det är en av flera åtgärder som kan tas i modereringssyfte.


Top
   
PostPosted: Sun Sep 02, 2012 21:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Magnus wrote:
+ 1 på Sportis och Bill

Vidare:
Sign Lp_tolv blev hårt åtgången i en tråd i förra veckan. Jag skrev ett ganska långt men sakligt inlägg där jag ifrågasatte några medlemmars agerande och beteende (såväl i den tråden som i andra) mot Lp_tolv

Senare samma dag så var tråden rensad på en hel del inlägg, däribland mitt inlägg som jag inte hade hunnit få svar på. I o m att mitt inlägg även berörde andra trådar så kunde admin, i det fall det var nödvändigt, ha flyttat inlägget men borde inte ha raderat det.

Skitkasst! Intresset för att skriva ökar ju inte direkt när sånt händer...

/M
For the record så delar jag (i min icke-moderatorroll) ditt intresse för hur teorier av...lite mer esoterisk karaktär kunde tas emot från en relativt ny användare jämfört med mer etablerade användare. Därför hade jag hoppats att tonen hade kunnat vara bättre och diskussionen mer konstruktiv i de trådar som detta handlar om, men det blev för hög tjafs/diskussion-ratio för att kännas vettigt.

Som jag skrev i mitt inlägg ovan blir det svårt när hela inlägg är överdrivet provokativa. Då blir svarande inlägg som håller sig till bättre ton (som t.ex. ditt) "smittade" på så vis att de belyser det hela ännu mer. Detta är ju långt ifrån svart och vitt (vore det skulle vi inte ha denna diskussion) men min bedömning var i alla fall att vi inte skulle komma vidare på något bra sätt i diskussionen. Inga inlägg har raderats, så om det finns intresse att dra igång denna metadiskussion igen trots allt är det förstås möjligt...


Top
   
PostPosted: Mon Sep 03, 2012 09:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
per wrote:
Vi vill ändra så lite som möjligt i diskussioner. Men då användare registreras i syfte att enbart posta rent trams i trådar kan vi göra bedömningen att det är bäst att ta bort både användare och inlägg.
Jag kan förstå att det finns tillfällen då radera inlägg är enda alternativet men min fråga var avseende er policy - då den verkar vara att mer eller mindre alltid radera hela inlägg.

Har ni övervägt min alternativa policy? Dvs börja med att redigera bort ORD som är stötande. Och endast i undagtagsfall radera hela inlägg.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited