selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 22:02 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Då det blev en viss diskussion kring en annons som las ut igår så vill vi bara påpeka att denna regel (fortfarande) gäller tills annat sägs:
nasoferm wrote:
1. Du får endast sälja produkter från Linn, övriga annonser kommer att plockas bort. Undantaget är stereomöbler då Linn inte säljer sådana.
Använd dock mer än gärna denna tråd till att dela med er av era synpunkter kring regeln, eller skicka PM till någon av oss admin om ni så föredrar.

/ Sony


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 22:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Varför får man inte lägga ut andra produkter än Linn? Och varför är bara möbler undantagna från regeln? Linn tillverkar väl inte (fristående) delningsfilter, kassettdäck, skivtvättar, (fristående) MM-riaa, equalizers, brusreduceringssystem, mixrar, direktdrivna skivspelare, tangentialtonarmar, Shakti-stenar, kabelhållare/dämpning, mjuka fötter till högtalare och apparater, akustikmaterial....

Tål inte Linngrejorna konkurrens?

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 22:56 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Tål konkurrens får vi väl hoppas att de gör men tanken har väl varit att hifi-annonser generellt kan man hitta på www.hifimagasinet.com / www.blocket.se och även www.hififorum.nu medan man här ska kunna köpa/sälja märken som berör forumet speciellt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 23:02 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Citerar synpunkter som dök upp i annons om Rega-spelare eftersom forumet tyvärr inte hanterar att slå ihop trådar.

(Om någon misstycker att jag klippt in dennes inlägg här, skicka PM)
Broccoli wrote:
Tycker det är bättre att tillåta såna här annonser. Visst, det är ett Linnforum, men det är ju inte direkt en djungel av annonser här varje dag, så det gör väl inte så mycket skada?

Edit: Liten språkrättning.
pejo wrote:
Kan hålla med Broccoli.

Grejen med Regaspelare är att de är välbekanta för de flesta forummedlemmar genom att de ofta säljs hos linnhandlarna i Sverige och kan ses som introduktionsmodeller till vinyl nu när det inte finns några enklare spelare från Linn själva.

/Peter
pekka71 wrote:
tycker att det är helt ok att personer som skriver på forumet annonserar även andra grejer

Därimot folk som reggar sig för att endast sälja grejer, bör dock endast få sälja Linnprylar
Ringhelm wrote:
Tycker att man kan lägga in annonsen på tex hifimagasinet och länka ifrån Tips-tråden II (begfynd här och där..)
Det har ju fungerat förr. Tycker personligen att man skall hålla sig till Linn på ett Linn-forum

// j o h n
monkeydevil wrote:
Om man skall tillåta annonser som är icke-Linn kan man väl viga ett subforum för det för att hålla lite struktur?
Magnus wrote:
monkeydevil wrote:
Om man skall tillåta annonser som är icke-Linn kan man väl viga ett subforum för det för att hålla lite struktur?
Lysande idé.

Behålla kakan och få en till...

/M


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 23:02 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
En möjlighet skulle ju kunna vara att tillåta annonser om produkter från andra tillverkare, men med lite måttsamhet. Typ produkter som har egenskaper som kan antas tilltala samma målgrupp som gillar Linns egenskaper, dvs oss.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 23:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
per wrote:
En möjlighet skulle ju kunna vara att tillåta annonser om produkter från andra tillverkare, men med lite måttsamhet. Typ produkter som har egenskaper som kan antas tilltala samma målgrupp som gillar Linns egenskaper, dvs oss.
Visst... i teorin. I praktiken blir det allt för subjektivt. För egen del föredrar jag en liten annonsavdelning som håller sig "on topic", snarare än att vi börjar vada i annonser... det finns gott om andra ställen för det.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 21, 2007 23:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Förutom Linn och stereomöbler anser jag att Lejonklou produkter borde anses okej. Då det riktar sig till Linn kunder och säljs oxå av våra Linn handlare. Tror de flesta är överens om detta.

Ps: Det har varit en annons ut på Power-one utan att det uppkommit några klagomål.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 00:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Personligen skulle jag kunna tänka mig Naim och Bonnec också. Vad som skulle vara tråkigt vore om forumet blev en "obligatorisk" annonsplats för alla som säljer cambridge, arcam, JPW, Project och så vidare. Kunde man tänka sig en lösning som innebar att medlemmar med över 20 poster (eller 100?) får annonsera om andra märken (inom vissa gränser)? På så sätt skulle inte alla som ska sälja något "vad som helst" registrera ett konto bara för att lägga ut en annons.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 00:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Som djävulsapan föreslog; varför inte ha två avdelningar, en för enbart Linn-apparater och en annan för övriga tillverkare. De som mår illa av att se annonser för konkurrerande tillverkare kan ju helt sonika låta bli att titta i avdelningen för "andra tillverkare".

En sådan avdelning torde knappast bli missbrukad, de som annonserar här vet vad som gäller. Om inte annat kan detta specificeras i ett klistrat PM som inleder tråden.

Bra idé Apan!

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 00:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Min röst faller på att det endast ska annonseras Linnprodukter på denna sida.
Sedan om man väljer att säja en Kairn tillsammans med en Power One eller en LK1 i paket med en Rega vinylspelare det tycker jag man bör ha överseende med.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 01:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Om man nu ska vara så exakt och utesluta allt som inte är Linn som Lejonklou. Så ska det även ske under "Diskutera Linn" vilket skulle vara beklagligt.

Tex: "En helt ny, fantastiskt bra produkt från Lejonklou, Kinki!" som diskuteras flitigt. http://forum.selleri.de/viewtopic.php?t=3697

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 08:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Clas wrote:
Förutom Linn och stereomöbler anser jag att Lejonklou produkter borde anses okej. Då det riktar sig till Linn kunder och säljs oxå av våra Linn handlare. Tror de flesta är överens om detta.

Ps: Det har varit en annons ut på Power-one utan att det uppkommit några klagomål.
Just power one blir liksom godkänd på grund av att den mer eller mindre är utveklad för Linnprodukter så som jag uppfattar det även om den säkert fungerar bra till andra. Likadnt kan väl istort sätt sägas om Lejonklous olika RIAA steg.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 10:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Vissa menar att bara Linn ska få annonseras ut. Visst kan man hårdra det hela så långt men då ska man vara konsekvent. Lejonet, Namnet och Bonne ska inte heller få vara med då. Men hur kul blir det?

Risken att forumet ska flöda över av andra "dåliga" märken är minimal. Vem vill annonsera en pryl här som alla spyr galla över? Och om dessa prylar annonseras i en egen tråd/avdelning så kan de renläriga linnisterna låta bli att gå dit.

Varför ska man få annonsera en apparathylla (med motiveringen att Linn inte tillverkar en sådan) och inte en equaliser?

Trångsynt, mina herrar. Dessutom något som reglerar sig själv. Vem fasen annonserar sin gamla Saab på ett Volvo-forum? Har man en reservdel eller ett tillbehör som passar både Saab och Volvo så kanske man annonserar i båda forumen.

Med ett öppnare forum kanske man dessutom kan få fler människor intresserade av Linns filosofi och deras apparater än om man bara stänger folk ute och ägnar sig åt navelskåderi med sina medtroende.

Jag äger bara en Linn-pryl, resten är av andra märken. Jag kanske inte ens borde få uttala mig eftersom jag inte svalt hela konceptet?

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 10:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Clas wrote:
Förutom Linn och stereomöbler anser jag att Lejonklou produkter borde anses okej. Då det riktar sig till Linn kunder och säljs oxå av våra Linn handlare. Tror de flesta är överens om detta.
Nix, det tror inte jag. Dessutom är det olyckligt med flytande/flummiga "regler" som tillåter vissa icke-linngrejor men inte andra.

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 22, 2007 11:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Syftet med en linje att bara få lägga in Linn-relaterade annonser är inte att främja navelskåderi, trångsynthet, fanatism och vad nu för andra fenomen vissa kan tänkas vilja hitta på.

Fenomenet vi vill motverka är att selleri för vissa blir ännu ett ställe att lägga in sin hifi-annons, dvs vi får en hög medlemmar som bara reggar sig för att lägga in sin pryl utan att ha något intresse av forumet i övrigt. Så vill vi inte ha det. Det är möjligt att det i praktiken inte skulle bli så, och kanske vore det värt att testa. Som ni ju påpekar är det aningen flummigt med vad som är okej eller inte okej i dagsläget. Vi får se vad som händer.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited