selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 15:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 12:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Du ser Sportis,inget undgår ett tränat Linnöga :-) :-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 12:36 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Roland wrote:
Test från Safari i iPhone. Ios 9.2.1.
Såg väldigt prydligt ut. Är det Lejonklous kablar?


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Foundation First wrote:
Du ser Sportis,inget undgår ett tränat Linnöga :-) :-)
Yepp, och lägg märke till att jag aldrig gör något utan att ha motiv. Är ju inte slarv bakom kabelhanteringen.
Lägg även märke till "oreda" bland kablarna, är ju bäst så...
Dock ligger ingen kabel mot racket, DET är dåligt.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 13:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Sony wrote:
Är det Lejonklous kablar?
Nej, det är mina kablar.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 13:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Då vet jag vem man ska ringa nästa gång man behöver kablar :D


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 13:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
sportbilsentusiasten wrote:
Foundation First wrote:
Du ser Sportis,inget undgår ett tränat Linnöga :-) :-)
Yepp, och lägg märke till att jag aldrig gör något utan att ha motiv. Är ju inte slarv bakom kabelhanteringen.
Lägg även märke till "oreda" bland kablarna, är ju bäst så...
Dock ligger ingen kabel mot racket, DET är dåligt.
Det där med cable dressing är svårt,går man logiskt tillväga och separerar allt i god "ordning" så kan det bli sämre.
Bara att tidsödande testa sig fram,en otränad själ kan nog tro du slarvat ;-).

Hur nära står den vänstra högt hörnet,mer...tänkte subben,är en sådan du har mer placeringskänslig än en traditionell med tanke på att högt är framåtriktad.
Nästa tanke förstår du säker och har provat,om den inte är så placeringskänslig så kanske den kan has på sido/bakvägg =mer space runt frontarna.

Allt detta har du säkert testat.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 21:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
sportbilsentusiasten wrote:
Postar testbild...
Hur många sprickor har ni i fasaden ? :shock:

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Vad kul att det blev sånt drag iom att en del medlemmar postade bilder :lol:

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 09:10 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Gränsen ligger just nu på 1,95MB. Jag tycker det känns som en rätt rimlig gräns - det är väldigt sällan som det finns riktiga behov att se bilder i format som typ 4800x3600 på forum. Lagring på servern är inga större problem, utan det är mer för forumbesökarnas skull som det känns bra att hålla ner storleken.

Det som vore bra för att öka användarvänligheten är om vi kunde erbjuda att automatiskt krympa bilderna om de är för stora, och ändå erbjuda möjligheten att posta bilden som den är om användaren vet med sig att det finns ett verkligt behov att få upp den ursprungliga högupplösta bilden istället för en krympt sådan. Jag kan titta lite på plugin för det i vår forummjukvara inom den närmaste framtiden.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 11:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Kanon, men det är fortfarande för lite för att få igång ett mer aktivt spontanpostande av bilder.
Om man behöver modifiera en bild innan upplägg kommer det att postas mindre bilder.

Meningen med höjningen är inte att få in mer högupplösta/större bilder, utan att enkelt kunna spontanposta bilder utan extra handpåläggning.

Om inte stora/högupplösta bilder gör att forumet ser konstigt ut, skulle jag nog andå vilja pusha för ytterligare höjning, i princip upp till 20 MB, i alla fall på test.
20MB skulle ta bort begränsningarna på bilderna men samtidigt stävja missbruk.

Som exempel, satt nyss och kollade på storleken på bilderna i min Xperia Z (något äldre modell), bilderna spänner från 2,4 MB upp till 4,6MB, så i praktiken kommer
inte denna höjning att hjälpa mig, ni får helt enkelt se mindre av min LP12 med Ittok-arm.
Nya telefoner tar föstås ännu större bilder.

En veckas test ?

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 11:07 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Fast det Ayn säger är att förhoppningsvis kan han hitta en plugin i forumet där bilden man väljer automatiskt konverteras från 5MB+ till ~1MB. Det ska då vara lika enkelt som idag med små bilder men istället gäller alla oavsett storlek. Man ska då inte behöva använda någon app/program i telefonen för att förminska bilder som idag.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 11:20 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
leif_lar wrote:
Kanon, men det är fortfarande för lite för att få igång ett mer aktivt spontanpostande av bilder.
Om man behöver modifiera en bild innan upplägg kommer det att postas mindre bilder.

Meningen med höjningen är inte att få in mer högupplösta/större bilder, utan att enkelt kunna spontanposta bilder utan extra handpåläggning.

Om inte stora/högupplösta bilder gör att forumet ser konstigt ut, skulle jag nog andå vilja pusha för ytterligare höjning, i princip upp till 20 MB, i alla fall på test.
20MB skulle ta bort begränsningarna på bilderna men samtidigt stävja missbruk.

Som exempel, satt nyss och kollade på storleken på bilderna i min Xperia Z (något äldre modell), bilderna spänner från 2,4 MB upp till 4,6MB, så i praktiken kommer
inte denna höjning att hjälpa mig, ni får helt enkelt se mindre av min LP12 med Ittok-arm.
Nya telefoner tar föstås ännu större bilder.

En veckas test ?
Som jag skriver så ska jag undersöka möjligheten att forumet erbjuder möjligheten att enkelt ordna det åt dig. Det är isf så enkelt som att storleksändring erbjuds som standard, du som användare kommer inte behöva tänka på det såvida du inte aktivt vill välja att få upp bilden i originalformat.

Vidare finns det annars många bra bildappar som erbjuder samma funktionalitet att ändra storleken på en bild innan den delas från din telefon, men jag kan absolut se precis som du hur det upplevs som en tröskel som för många blir jobbig att ta sig över även om det handlar om ett ganska litet ingrepp. Just därför är idén att erbjuda en lösning inom forumet som är så gott som transparent.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 20:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Image

Bidrar med en lagomt pretantiös bild på temat old; En Ch Margaux-03 som kändes nyfödd, Klimax Exakt som var väldigt långt ifrån Old School och Stones - Totally Stripped, ett band numera så old att....ja ni fattar.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 31, 2017 20:25 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Där någonstans, bakom byggplasten, brukar hifisystemet finnas uppkopplat. Fredagsmyset blir inte detsamma utan musik.


Attachments:
bygg.jpg
bygg.jpg [ 179.24 KiB | Viewed 7284 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited