selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Fantastiskt bra forum!
PostPosted: Fri Mar 10, 2017 15:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Ja, detta forum alltså! (Ni trodde väl inget annat?!)

På kort tid har jag lärt mig väldigt mycket, och har dessutom börjat lära känna ett par trevliga medlemmar. Ser fram emot att träffa fler och att lära känna mer!

:D :D :D

/Peter (aka "Ligh Head")

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 19:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Tycker att forumets moderatorer gör ett bra jobb också!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 19:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Head wrote:
Tycker att forumets moderatorer gör ett bra jobb också!
I den uppfattningen har vi liiiite skilda åsikter,de förstörde ju Stampa-tråden.
Ett utdrag från ett inlägg av en medlem.......

citat " Jag tycker definitivt att den här tråden känns som den ärligaste och mest seriösa av alla trådar jag läst på detta forum. "Slut citat

Synd att den inte fick vara ifred och avslutas.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Fri Mar 17, 2017 19:54, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 19:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Som sagt,,

Bra moderering!

Bra forum!


Den som tycker annat skall nog bara chilla lite!

Bra forum, bra moderering!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Head wrote:
Som sagt,,

Bra moderering!

Bra forum!


Den som tycker annat skall nog bara chilla lite!

Bra forum, bra moderering!
Du har rätt till din uppfattning,vore tacksam om du respekterade att jag och många,många andra har en avvikande uppfattning och inte ber oss "chilla lite".

Är faktiskt ganska fräck och oförskämt att uttrycka sig så bara för att vi inte delar din uppfattning.
Eller vad tycker du själv?

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Du har rätt till din uppfattning, men snälla var lite mer återhållsam! Starta en egen tråd där du säger ditt hjärtas mening? Kanske under rubriken "Test"? ;-)

Egentligen, jag misstänkte att vissa medlemmar direkt skulle haka på denna tråd! Tyvärr var min förutfattade mening helt korrekt denna gång.


Detta var huvudsakligen tänkt som en tråd där positiva saker utdelas och avhandlas, i anslutning till forumet! Jag började med att berömma dig, och övriga!


Snälla fortsätt beröm i stället för att vara så negativ, emot mig, och andra!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:21 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Kul att höra - det finns massor av kunskap här från många medlemmar och roligt höra att det upplevs så också.


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:22 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Forumet kunde vara bättre, har märkt många gånger när man börjar prata om äldre utrustning så blir man lätt nedtrampad, har besökt handlare och lyssnat på Exakt tekniken och jag fick inget haksläpp av det, och när man uttalar sig om det så blir man bara fnyst tillbaka.
Jag har gamla grejer och jag njuter av att lyssna på dem, men många på forumet anser att det bara är skräpsaker när det inte är senaste versionen av KEDSM eller vad de nu heter, jag har inte lyckats hitta springan var man trycker in vinylen ännu i min Akurate DS, därför kommer den att säljas till bättre behövande.

Vad gäller moderatorerna så håller jag med Foundation First, förstår ej heller varför de var tvungna att bryta upp en intressant och välfungerande tråd så att vi aldrig fick ta del av slutpläderingen.

MVH
Jerker

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Jag tycker nog forumet fungerar bra och modereringen fungerar utmärkt. Oftast. Men även moderatorer är människor även om jag kanske inte alltid håller med om vad som sker. Vad jag gillar med Selleri är den kompetens och kanske i ännu högre grad den erfarenhet som finns bland trådskapare/-deltagare. Och det är spännande med lite nya "ansikten" (som ju inte syns) i form av Lättskallen och FörsteGrunden som bidrar med sina erfarenheter. De dök verkligen upp i rättan tid när det började bli väl magert med skjuts här...

Vad jag möjligen saknar här på Selleri är de som hänger här "ba'fatt" för att citera en känd svensk tennisspelare. Alltså som kan tänka sig skriva om annat än guldpläterade säkringar, senaste Klimax-uppdateringarna och, när man tar ut svängarna rejält, någon möjligt bra whiskysort. Nu kanske jag svär i kyrkan, men lite som det är på Faktiskt.se. Generellt ställer jag hellre mina dator-frågor där än på dedikerade forum eftersom jag får rakare och (för mig) lättförståeliga svar än jag får på tex Sweclockers.se. Men detta är en randanmärkning, huvudsakligen är det som händer här av hög kvalitet.

Jag har själv haft mina duster här och drabbats av lite "von oben"-attityd av människor som inte vill (eller kan) förstå vad jag menar. Normalt brukar jag inte ha det svårt att uttrycka mig i skrift men här stöter jag på patrull ibland :-) Det hindrar dock inte att jag tycker det är väl värt ansträngningen att vara här och jag önskar att jag kunde bidra med mer handfasta erfarenheter.

Så ja, all heder åt moderatorerna/ägarna av forumet!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Lite där skon klämmer i många forum. Har ni gjort lumpen?

Kommer ni ihåg när ni första gången träffade alla de andra? Viiiiiiilken salig blandning!



En viktig sak är just att tänka på alla som familjemedlemmar. Man skall inryggmärgen känna när man gör ett övertramp och trycker dit lillebror för hårt,, eller när man som sträng mamma hotar med mattpisken bara för att saker inte skall ändras mot hur det alltid varit!


Bra forum!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Head wrote:
Du har rätt till din uppfattning, men snälla var lite mer återhållsam! Starta en egen tråd där du säger ditt hjärtas mening? Kanske under rubriken "Test"? ;-)

Egentligen, jag misstänkte att vissa medlemmar direkt skulle haka på denna tråd! Tyvärr var min förutfattade mening helt korrekt denna gång.


Detta var huvudsakligen tänkt som en tråd där positiva saker utdelas och avhandlas, i anslutning till forumet! Jag började med att berömma dig, och övriga!


Snälla fortsätt beröm i stället för att vara så negativ, emot mig, och andra!
Uttryck dig då mer respektfullt än att be oss "chilla lite" så kanske du får den respekt du förtjänar,det borde du själv förstå.......eller hur!

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
smirre67 wrote:
Forumet kunde vara bättre, har märkt många gånger när man börjar prata om äldre utrustning så blir man lätt nedtrampad, har besökt handlare och lyssnat på Exakt tekniken och jag fick inget haksläpp av det, och när man uttalar sig om det så blir man bara fnyst tillbaka.
Håller inte med.

Jag tycker det verkar finnas en bra förståelse från olika håll när man inte får det sk haksläppet av tex Exakt. Själv tycker jag att tekniken har sina stora stunder men jag har också vid ett par tillfällen fått höra Exakt fungera riktigt dåligt. Och det har ju även tex Sportis rapporterat om i flera sammanhang. Och jag har bara en bunt LK-lådor hemma (Ikemi/Kairn/LK140/Lingo2/Linto) så tro inte att jag alltid tycker nyare är bättre!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Foundation First wrote:
Uttryck dig då mer respektfullt än att be oss "chilla lite" så kanske du får den respekt du förtjänar,det borde du själv förstå.......eller hur!
Haha, istället för "chilla" kan man ju säga tagga ner lite! :mrgreen: Det finns ju viktigare saker att bry sig om:
1- Donald Trump
2- FN-soldaters sexuella övertramp
3- Kanelbullens dag
4- IS-krigarna/terroristerna
5-100 Övrigt

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Jag tycker också att detta forum är bra. Saknar dock några medlemmar som var mycket aktiva här för ca fem år sedan.
Foundation First wrote:
Synd att den inte fick vara ifred och avslutas.
smirre67 wrote:
"...så att vi aldrig fick ta del av slutpläderingen. "
Finns det något annat hinder än författarens egna?


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 20:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Roland wrote:
Jag tycker också att detta forum är bra. Saknar dock några medlemmar som var mycket aktiva här för ca fem år sedan.
Foundation First wrote:
Synd att den inte fick vara ifred och avslutas.
smirre67 wrote:
"...så att vi aldrig fick ta del av slutpläderingen. "
Finns det något annat hinder än författarens egna?
Engagemanget,känslan är borta.Förtroendet för forumet borta,kan man som moderator gå in och förstöra en tråd som fått så många stående ovationer då är det ngt som är i grunden fel med forumet.

Och jag lovar,del 2 med Radikal- Lingo 1 samt teknisk utvärdering,uppföljning,slutsats är mkt intressant.

Men som Sony skrev i sin första moderering i Stampa-tråden " då blir alla glada och nöjda ",har det verkat så på alla medlemmars reaktioner.Måste vara århundradets missbedömning.

Ang medlemmar,då kan du inte komma ihåg hur de uttryckte sig,kan nog inte påminna mig någonsin ha sett ngr uttrycka sig mer avskyvärt på ett forum.
Delade man inte deras uppfattning då var man inte vatten värd,kan säga att Pekka71 hade 100% rätt ang 4200-steget,det visste han då...och fått kredit för senare om inte officiellt det lär aldrig erkännas.Så fungerar tyvärr marknaden.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Fri Mar 17, 2017 21:12, edited 1 time in total.

Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited