selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:47

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Heads "chilla lite" är rapporterat,för visst var det tonläget som låg till grund för moderering?

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Foundation First wrote:
Och jag lovar,del 2 med Radikal- Lingo 1 samt teknisk utvärdering,uppföljning,slutsats är mkt intressant.
Vi väntar med spänning på resultaten!

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Off topic. Kan någon moderator flytta detta till FF Farväl-tråden om det passar bättre där?
Roland wrote:
Finns det något annat hinder än författarens egna?
Foundation First wrote:
Engagemanget,känslan är borta.
Svaret var alltså nej.


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:19 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Roland wrote:
Off topic. Kan någon moderator flytta detta till FF Farväl-tråden om det passar bättre där?
Roland wrote:
Finns det något annat hinder än författarens egna?
Foundation First wrote:
Engagemanget,känslan är borta.
Svaret var alltså nej.
??? Du ställde frågor här,jag svarade dig här....problem med det?

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
I ett forum så kommer och går både medlemmar OCH engagemang!

Att träta med sina forumfamiljemedlemmar är extremt kontraproduktivt!

Detta hittar man i precis alla forum! Det finns de som vill träta, det finns de som är lättstötta, det finns de som inte fattar att de själva genererar dåliga saker.

Vad gör vi här? Vi delar ett intresse! Och vare sig man är med i den nya eller gamla skolan,,, vi skall välmkinma vara så vuxna att vi vet att det är bättre med positiv inställning än negativ?


Finns det någon som är negativ? Nej, precis! Så därför skall vi väl fortsätta att stötta varandra i denna resa med musik och upplevelser!!?


Jag var med i ett musikerforum, som var helt magiskt! Vi var några hundra, och utspridda över hela Sverige. De flesta har träffats irl! Tills något hände,,, vi slutade vara en familj! Och sedan köpte ett större förlag upp sajten och gjorde den kommersiell. Allt dog!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Bill50x wrote:
Foundation First wrote:
Och jag lovar,del 2 med Radikal- Lingo 1 samt teknisk utvärdering,uppföljning,slutsats är mkt intressant.
Vi väntar med spänning på resultaten!

/ B
Tyvärr Bill,om inte ngn av de övriga medverkande vill,men just nu ser det mörk ut.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:42 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Skriv i någon tråd? Bara att göra, inget större problem!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
"Chilla". Nya skolan?! Vilket avslöjar den som missförstår det att tillhöra den äldre skolan?


Kunde sagt "chilla på degen", men det hade nog varit lite mer orförskämt... ... ...

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:48 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Head wrote:
I ett forum så kommer och går både medlemmar OCH engagemang!
!
Precis,det märkliga är att här sker det i forumets populäraste tråd över tid....enl andra.Pga Moderatorernas agerande och beteende,man brukar i en normal värld inte döda det som föder en.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 21:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Så är det,, och man väljer själv hur man agerar! Och REAGERAR. gäller alla.

Skriv något bra., är man kunnig och vill dela med sig av sin kunskap, så gör det!

Det var ju liksom det som var huvudanledningen till starten av denna tråd.

Bra forum! Bra kunskap! Vi alla hjälper till att forma, bra och dåligt. Allt bra är bra!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 22:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Apropå "chilla", det car inte riktat till någon specifik. Rent allmänt så år det väldigt bra att låta känslor svalna ibland, för sin egna skull. Man blir smartare om man är kall,, hettar det till så ökar INTE intelligensen s.a.s.

Inte heller detta är riktat mot någon specifik! Allmän logik, för mig, kanske inte för andra.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 22:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Light Head wrote:
Så är det,, och man väljer själv hur man agerar! Och REAGERAR. gäller alla.
!
Det stämmer,och jag har sagt att jag kan delta i sånt här allmänt "snack" fortsättningsvis,men min ev kunskap den lägger jag fortsättningsvis någon annanstans.Så väljer jag att REAGERA.

Ang AGERA,så är redan planerna igång för en annan typ av "Internet-info-möte"
Ett första led i detta kommer under våren då vi ska ha en större Hifi-Musik-Happening i en större stad i norr.
Så väljer jag att AGERA.De planerna blev vi klara med i em.Tråkigt är,att där hade Selleri kunnat vara med på ett hörn om allt hade skötts annorlunda de sista dagarna.
Å andra sidan så var det de händelserna som fick oss att sjösätta detta snabbare.

Så du har rätt AGERA-REAGERA, det väljer man själv ;-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 22:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
Tycker också att moderatorerna gör ett utmärkt bra jobb. Finns också många intressanta trådar att följa och läsa, exempelvis "Vad lyssnas det på". Får där många bra tips på artister/skivor.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 22:37 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
torig wrote:
Tycker också att moderatorerna gör ett utmärkt bra jobb. Finns också många intressanta trådar att följa och läsa, exempelvis "Vad lyssnas det på". Får där många bra tips på artister/skivor.

/mvh
Det förstår jag.....
Ex: Du har bett om ursäkt så det är glömt....men tar ändå upp det som ex.

Du var "angriparen" jag var "mottagaren",dom modererade mig,inte dig.
Många reagerade på det,SÅ - jag förstår att du tycker dom gör ett bra jobb ;-).

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
 
PostPosted: Fri Mar 17, 2017 23:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Jaja,, intressant att läsa när någon inte ger sig? Knappast!


Nu, riktat till Fondant First,, vad är du bäst på? Min känsla är att du är bäst på att leverera användbar fakta och resonemang kring Linn-relaterade saker. Iom ditt, i min förutfattade mening, genuina intresse för Linn och hifi,, detaljer och liknande, så besitter du kunskap! Ett snällt och vänligt tips från mig. Lägg ALL fokus på det, släpp allt annat! Bättre för dig, bättre för mig. Ditt val, enkelt och okomplicerat om du vill!

Så,, återgå till att excellera eller vad du nu känner i vettiga saker kring Linn. Ok?

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited