selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 09:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Linnoman wrote:
Ursäkta MNn detta är inte riktakt mot dig, utan det är riktakt mot något jag läst i LINN's forum som jag har jagat upp mig över,så inget riktat mot dig.

Ursäkta min arga ton !!!
Hej Janne, läste du mitt inlägg till MNn förra lördagen?
Vad är viktigast, vad andra eller vad du tycker? Eller blir ni inte 100% nöjda om inte alla står o gör vågen, oavsett vad ni tycker?
(vet att vissa köper bil efter vad som är inne för tillfället eller vad grannarna tycker "man ska ha")

Nu sticker jag ut hakan, men bygger er irritation på att ni i själva verket inte är nöjda :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 12:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
Linnoman,
Jag tar inte ett dugg illa upp, men tack ändå, det är ju inte jag som tycker att K350 inte lever upp till sitt rykte.
Som jag skrev har jag inte jämfört dessa på samma system.
K350 kräver nog sin man (kvinna) för intuning dessutom.
Andra jag har pratat med tycker att K350 kör åttor runt A242, så jag måste nog ta mig till Rickard på Digital Interiör och lyssna.

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 13:32 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Hej,

Jodå nu sticker du allt ut hakan, jag är mycket nöjd jämfört med mina aktiva A242.
Och mina A242 älskade jag !!!

Vad jag blir "irriterad" på är att man kan tycka att aktiva A242 skulle vara i närheten
av K350A, detta är faktiskt ett mysterium för mig.

Sportbilsentusiasten, du får gärna komma och lyssna hemma hos mig när det passar.

Mvh
Janne
sportbilsentusiasten wrote:
Linnoman wrote:
Ursäkta MNn detta är inte riktakt mot dig, utan det är riktakt mot något jag läst i LINN's forum som jag har jagat upp mig över,så inget riktat mot dig.

Ursäkta min arga ton !!!
Hej Janne, läste du mitt inlägg till MNn förra lördagen?
Vad är viktigast, vad andra eller vad du tycker? Eller blir ni inte 100% nöjda om inte alla står o gör vågen, oavsett vad ni tycker?
(vet att vissa köper bil efter vad som är inne för tillfället eller vad grannarna tycker "man ska ha")

Nu sticker jag ut hakan, men bygger er irritation på att ni i själva verket inte är nöjda :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 15:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Hej igen,

För mig är alltid prestanda det viktigaste, så jag blir faktiskt lite sårad att du tror något annat.

Men varför har jag hamnat i någon konstig roll som förvarsadvokat för K350A ?

Det behövs ju inte vad jag tycker!!

Mvh
Janne
sportbilsentusiasten wrote:
Linnoman wrote:
Ursäkta MNn detta är inte riktakt mot dig, utan det är riktakt mot något jag läst i LINN's forum som jag har jagat upp mig över,så inget riktat mot dig.

Ursäkta min arga ton !!!
Hej Janne, läste du mitt inlägg till MNn förra lördagen?
Vad är viktigast, vad andra eller vad du tycker? Eller blir ni inte 100% nöjda om inte alla står o gör vågen, oavsett vad ni tycker?
(vet att vissa köper bil efter vad som är inne för tillfället eller vad grannarna tycker "man ska ha")

Nu sticker jag ut hakan, men bygger er irritation på att ni i själva verket inte är nöjda :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 16:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
Hehe, alla här vet nog att K350P/A inte behöver någon försvarsadvokat! Dom är riktigt bra. Själv har jag bara fått äran att höra dom med akurate-prylar i ettför litet rum. Men även det var riktigt bra.

Är nog ingen här som säger att A242 skulle vara bättre, det nämndes väl bara i förbifarten och de som inte jämfört eller hört K350 är nog bara nyfiken på hur det egentligen är, för det ska man vara. Dock verkar det vara ett känsligt ämne, var väl det folk reagerade på :).

Hade gärna kommit på musikkväll hos dig för att höra en riktig klimax-rigg men bor lite väl långt bort för sådant.

Däremot önskar jag bilder! Vi vill se riggen. Alltid spännande att se hur det är hemma hos folk. Har själv tänkt ta några riktiga bilder men har inte tillgång till bra kamera just nu.

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 17:36 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Tack !!

Du är välkommen att lysna hemma hos mig när du är i Stockholm,
och tack för din nyanserade bild.

P.S. Bilder kommer !! D.S.

Mvh
Janne
The Archangel wrote:
Hehe, alla här vet nog att K350P/A inte behöver någon försvarsadvokat! Dom är riktigt bra. Själv har jag bara fått äran att höra dom med akurate-prylar i ettför litet rum. Men även det var riktigt bra.

Är nog ingen här som säger att A242 skulle vara bättre, det nämndes väl bara i förbifarten och de som inte jämfört eller hört K350 är nog bara nyfiken på hur det egentligen är, för det ska man vara. Dock verkar det vara ett känsligt ämne, var väl det folk reagerade på :).

Hade gärna kommit på musikkväll hos dig för att höra en riktig klimax-rigg men bor lite väl långt bort för sådant.

Däremot önskar jag bilder! Vi vill se riggen. Alltid spännande att se hur det är hemma hos folk. Har själv tänkt ta några riktiga bilder men har inte tillgång till bra kamera just nu.


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Wed Jun 01, 2011 21:20 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Nu har det hänt saker, mina K350A har nu dynamik !!

Jag har nu levt med mina K350A i 10 månader och de seanste 3 veckorna med dessutom
dynamik uppgradering och detta är absolut det bästa jag någon sin haft i musikanläggning.

Jag hade lite bas problem på vissa skivor innan dynamik uppgraderingen, men nu efter är
de i pincip (nästan) borta, klart bättre kontroll på bas med dynamik + även en klar förbättring överlag.

Uppgraderad för två dagar sedan till Davaar 1 (4.1.10) för min KDS (orginal) och det var en klar
förbättring ljudmässigt (men ska det vara det enligt LINN ?), men det varierar krafigt beroende på vad man lyssnar på.

Ber om ursäkt att jag inte återkommit om min utlovade musikkväll men den kommer jag lovar !!

Och dåliga samvetet angående utlovade bilder, jag ska bättra mig och fixa några bilder

Mvh
Janne

sportbilsentusiasten wrote:
Linnoman wrote:
Ursäkta MNn detta är inte riktakt mot dig, utan det är riktakt mot något jag läst i LINN's forum som jag har jagat upp mig över,så inget riktat mot dig.

Ursäkta min arga ton !!!
Hej Janne, läste du mitt inlägg till MNn förra lördagen?
Vad är viktigast, vad andra eller vad du tycker? Eller blir ni inte 100% nöjda om inte alla står o gör vågen, oavsett vad ni tycker?
(vet att vissa köper bil efter vad som är inne för tillfället eller vad grannarna tycker "man ska ha")

Nu sticker jag ut hakan, men bygger er irritation på att ni i själva verket inte är nöjda :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Wed Jun 01, 2011 22:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Linnoman wrote:
Jag har nu levt med mina K350A i 10 månader och de seanste 3 veckorna med dessutom
dynamik uppgradering och detta är absolut det bästa jag någon sin haft i musikanläggning.:
grattis!


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Wed Jun 01, 2011 23:07 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Tack och jag menar det, om du menar det.

Men med tanke på vilka "åsikter" som vissa har om K350A så är jag tveksam tyvärr.

Jag vet ju vad du tycker om K350A

P.S. Det kan ju kanske hoppfullt vara som så att du aldig har hörs K350A riktigt installerade. D.S.

Mvh
Janne

sportbilsentusiasten wrote:
Linnoman wrote:
Jag har nu levt med mina K350A i 10 månader och de seanste 3 veckorna med dessutom
dynamik uppgradering och detta är absolut det bästa jag någon sin haft i musikanläggning.:
grattis!


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Thu Jun 02, 2011 00:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Klart jag menar det!

Man behöver inte hålla med alla om allt, men ändå glädjas åt andra.
Tycker det är respektfullt att stå för vad man själv tycker och lika respektfullt att låta andra tycka som de vill, göra som de vill och framför allt vara glad om DE är glada.

På samma sätt behöver man inte bry sig om de som INTE håller med en.

Tittar gärna förbi o lyssnar på dina K350/D om jag har tid nästa gång jag är i stan.


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Fri Jun 10, 2011 21:21 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Då ber jag om ursäkt, självklart respekterar jag din åsikt.

Så mycket att jag skulle uppskatta om du tog dig tid att komma förbi och lyssna på
min musik anläggning, värdesätter din åsikt som jag vet att du har lång erfarenhet.

Du är välkommen hem till mig !!!!

Mvh
Linnoman
sportbilsentusiasten wrote:
Klart jag menar det!

Man behöver inte hålla med alla om allt, men ändå glädjas åt andra.
Tycker det är respektfullt att stå för vad man själv tycker och lika respektfullt att låta andra tycka som de vill, göra som de vill och framför allt vara glad om DE är glada.

På samma sätt behöver man inte bry sig om de som INTE håller med en.

Tittar gärna förbi o lyssnar på dina K350/D om jag har tid nästa gång jag är i stan.


Top
   
 Post subject: Klimax Exakt System
PostPosted: Thu Dec 12, 2013 23:05 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Dec 22, 2004 19:31
Posts: 86
Location: Stockholm
Det var länge sen jag skrev något men nu måste jag dela med mig.

Jag har slagit till och uppgraderat från KK+KDS+K350A till Klimax EDSM + Klimax E350.

Kalle från HF var och gjorde installation/uppgradering hemma hos mig igår, mycket proffsigt jobb !
Han gjorde en noggrann placering av högtalarna enligt Tunedem metoden.

Detta måste lätt vara en av mina största uppgraderingar prestandamässigt sett !!

Går inte sluta att lyssna.

Systemet har jag bara spelat musik i ca. 6 timmar så det kan bara bli bättre och bättre,
dessutom har jag inte gjort något med "Optimise for Room Modes" funktionen ännu väntar
med det tills jag har kört mera timmar.


Mvh
Janne


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Fri Dec 13, 2013 01:11 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 451
Location: Övik
Låter ju trevligt, har inte hört Exakt ännu men är väldig förväntansfull.
Blir nog ett stopp i Stockholm innan jul för detta.

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject: Re: Linnoman's system
PostPosted: Fri Dec 13, 2013 08:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Grattis Linnoman! Ja, du kommer ha många sköna timmar fram "stereon", det är jag övertygad om. Men om du inte ens kopplat in rumskorrigeringen har du ännu en chock att vänta på, då kommer det verkliga lyftet. Åtminstone har det varit så på de två demonstrationerna jag bevistat.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Dec 13, 2013 08:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Stort grattis, måste vara hur kul som helst!! Jag hade dock trott att handlaren som default hade konfigurerat och aktiverat även rumsoptimeringen redan vid installationen?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited