selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 16:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Freddys nya system
PostPosted: Sun Oct 06, 2013 01:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 17, 2011 20:51
Posts: 157
Jag kan ge lite information om mina uppgraderingar senaste året. Kanske någon kan inspireras! Det system jag hade kan ses i signaturen nedan. Det började egentligen med att jag var runt och lyssnade på en hel del olika system hos olika HiFi handlare (inte bara Linn) och någon mässa. Det jag insåg var att det fanns rätt mycket att förbättra. Det saknades mycket jämfört med nya modernare system.

För att begränsa kostnaderna har jag nästan uteslutande köpt begagnade grejer. Det första som köptes in var en Radikal med Dynamik som ersatte Lingon. Det var en gav en mycket stor förbättring. Sedan köptes en Kikkin som ersatte Kairn. Det var en mycket prisvärd förbättring. Kikkin kostade hälften av en beg Kairn men låter mycket bättre! Oj vilket fynd! Det började nu låta riktigt trevligt! Kairn fick vara kvar som phono och kopplingsplint. Egentligen kunde jag nöjt mig här. Sedan skaffades en ny CH plint (för att dom är så fantastiskt snygga), topplatta och Keel. Efter en grymt bra intrimning av Anders på Tonläget låter nu LP-12:an makalöst bra. Det är också den snyggaste LP 12 jag sett! Bara det gör att man vill spela! En Adikt ersatte OC9.an som var utsliten. Adikt är prisvärd men jag skulle nog vilja gå tillbaka till MC. Den senaste uppgraderingen var att LK140 ersattes med en Tundra. Detta lilla slutsteg är helt fantastiskt bra! Musiken låter live på ett sett det inte gjort tidigare. Musiken blir mer begriplig och tydligare! Det passar jätte bra ihop med Majik högtalarna. Det ska framöver bli mycket intressant att höra Lejonklous nya försteg. Det kommer att finnas på min "måste höra lista".

_________________
-----------------------
LP12 (EkosII/Krystal/Radikal/Keel/Woodsong), Sagatun, Tundra, A242


Top
   
 Post subject: Re: Freddys nya system
PostPosted: Sun Oct 06, 2013 18:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Kul att höra! Vi verkar ha i princip likadana system - förutom då att du kör analogt och jag kör digitalt. Jag gick också från Kairn till Kikkin (enorm förbättring!) men vad gäller slutsteg från LK140 via 6100 aktivt till Tundra - även det senare dock stora förbättringar i varje enskilt steg. Let the music play!

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited