selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Im0n-Simon ljudresa
PostPosted: Thu May 09, 2013 12:59 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Nov 02, 2011 21:36
Posts: 28
Location: Umeå
För drygt 3 år sedan fick jag tillfälle att köpa en Linn anläggning av en person här i Umeå.

Hade gått och suktat efter denna i 2 veckor ! såg den på blocket anonsen på kvällarna och övertygade mig att den skulle jag ha, medans jag på dagarna kom på skäl till varför jag inte skulle köpa den (2 veckor) sen åkte jag dit och lyssnade !

30 sekunder el mindre så visste jag att detta skulle jag köpa.

Så min Linn stereo tog sin början. Köpet gav mig en 5103 försteg 4st lk100 (3st med kort för aktiva Espeks) och center Ekvall
Helt sjukt så bra det lät, stort tack till personen jag köpte det av som personligen kom hem till mig och kopplade in allt och tack än en gång för du glömde bort att ta betalt för alla kablar !

Lät väldigt bra detta men hade ju ingen cd spelare utan körde med dvd´n och det lät ju skit och långa musik pass gjorde den obrukbar, så inhandlade en Marantz cd-6003
inte den bästa källa men bättre än en del andra. En sak som jag uppskattar med denna är att volym kontrollen på cd´n funkar på min 5103 då dennes knappar är lite tröga.

Tog inte många veckor efter det som det inhandlades en lk 85 med kablar från Takt & Ton för att kunna använda mina gamla Paradigm Titan som bak högtalare.

Ljudet var väl ok men vid hög volym så skrek det som sjutton så hörde mig för och fick tag i en snickare som jobbade mycket med tv-studios så lät han bygga 3 ramar som i sin tur rymmer 2 och en halv kvadrat meter Absorbenter fick det till det ringa priset av 500kr (2000kr) för allt jobb.

Nu skulle det bli bättre tänkte jag och visst blev det, fast inte som jag hade tänkt det ! Mer bas lite lägre diskant skrik men mycket mer BAS hmmm

Efter det så blev det en Linn Kudos radio del, som till stor del är oanvänd men men sånt händer, fäljt av en Linn Melodik Sub :twisted:

Och vad är då det mest logiska man gör efter köpa allt detta 8) en Skiv spelare måste man ju ha så köpte en Linn Axis spelare och i ren desperation inhandlade jag en musical fidelity V-lps Riaa på nätet för å få i gång den, 1 år senare köpte jag en lejonklou slipsik 4.99 av en medlem här på forumet.

i hörnet till höger bakom lampan står en gammal ihop rullad matta gömd bakom gardinen skräp men den gör sitt jobb, men vad skulle jag ha till höger tog ett bra tag men till slut hitta ja en bra lösning bokhylla och fyllde upp den till bristnings gränsen med mina fantasy böcker både på framsidan och baksidan och även alla mina LP-skivor.

Varit och tittat på några nyare skiv spelare men är i valet och kvalet Regas mp8 ser sjukt fin ut men vi får se vad som händer.
Skickade in min axis på service istället, siktar på en ds och en bättre för-förstärkare

Om jag nu bara kunde få in bilderna så vore det en början.
Stort tack till alla på detta Forumet som hjälpt mig och alla andra med stort och smått.

_________________
Akurate kontrol, Axis ,Kudos ,Marantz cd 6003, 5140 Espeks, 5120 Center, Melodik, Lk 100 x 4, Lk 85


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited