selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Roland wrote:
Om det nu var jag så är det märkligt att man ska bli anklagad för något sådant pga jag upplyser en annan forumdeltagare/skribent att han far med osanning.
Nu spekulerar jag, men jag gissar att det är undertecknad som blivit "upplyst". Jag har inte farit med osanning. I vilket avseende menar du?

/ B
Är inte det uppenbart?
Du påstår att man måste göra det ena och det andra.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 15:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
DelNaja wrote:
Bill50x wrote:
Roland wrote:
Om det nu var jag så är det märkligt att man ska bli anklagad för något sådant pga jag upplyser en annan forumdeltagare/skribent att han far med osanning.
Nu spekulerar jag, men jag gissar att det är undertecknad som blivit "upplyst". Jag har inte farit med osanning. I vilket avseende menar du?
Är inte det uppenbart?
Du påstår att man måste göra det ena och det andra.
Man måste inte göra någonting, man måste inte ens ha en Linn-anläggning. Det enda man måste är att betala skatt och dö :-)
Men varför märka ord? OM man vill få ut max ur sin anläggning så måste man faktiskt ägna lite tid och möda åt att placera sina apparater och högtalare. Eller hur? Eller snackas det bara här på forumet och allt sådant är onödigt?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 16:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
man undrar ju nu efter ett antal år här på forumet. Kommer du (Bill) i mindre vardagskonflikter med dina bekanta irl eller är det bara här det hela tiden blir så?


Top
   
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 17:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
ed wrote:
man undrar ju nu efter ett antal år här på forumet. Kommer du (Bill) i mindre vardagskonflikter med dina bekanta irl eller är det bara här det hela tiden blir så?
En relevant fråga som jag bara kan svara så här på: jag har inga konflikter med min omgivning. Men så umgås jag väldigt lite med Linn-folk... ;-)

Skämt åsido, jag har såväl köpt som sålt Linn-prylar och alla de jag har haft kontakt med har varit synnerligen trevliga personer. Jag har också vid ett tillfälle träffat några personer på en nätverksträff i Gamla Stan (sthlm). Också jättetrevliga människor.

Frågan är, varför tycker många/några (pick your choice) här att allt jag säger är provocerande? Som till exempel i denna tråden, vad är det jag har sagt/skrivit som får någon att löpa amok, i detta fall Roland?

Jag känner mig inte alls träffad när det gäller några konflikter, framför allt inte i denna tråden. Jag har enbart ventilerat min åsikt att det vore passande med mindre antal lådor och att man numera borde kunna konstruera apparater som inte behöver placeras med millimeterprecision. Är detta så provokativt? I så fall borde man nog fundera på sin inställning här i livet.

Läs denna tråd en gång till, exakt VAD är det jag sagt som skapat en konflikt?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 22:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Vad gäller möbeln så tycker jag det är en intressant idé. För egen del så faller jag inte för prototypen då jag tycker den är ful samtidigt som den kräver större golvutrymme än vad ett par högtalare och en stereobänk gör.
Bill50x wrote:
DelNaja wrote:
Bill50x wrote:
Nu spekulerar jag, men jag gissar att det är undertecknad som blivit "upplyst". Jag har inte farit med osanning. I vilket avseende menar du?
Är inte det uppenbart?
Du påstår att man måste göra det ena och det andra.
Men varför märka ord?
Men Bill50x… i stället för att svara på varför du påstår att man måste göra vissa saker vrider du det till att jag och DelNaja märker ord. Det är väl inte ett juste sätt?

Själv så har jag en stereoapparat här hemma som jag tror stämmer väl in på det du kallar "bra anläggning". Utan att den är justerad på millimetern, står på speciellt bord, har speciell ström och allt det där så låter musiken här hemma fantastiskt bra. Min erfarenhet säger därför att ditt måste inte stämmer.
Bill50x wrote:
Varför kan man år 2012 inte ens få en bra musikåtergivning med en låda som man ställer på valfri plats i lyssningsrummet? Har utvecklingen verkligen inte kommit längre, trots att man betalar hundratusentals kronor för detta?
Det kan väl bara den enskilda svara på. Du i detta fall - eftersom att du påstår att det inte går att få något bra. Det låter som att du har otroligt höga krav i och med ditt påstående.
Bill50x wrote:
Jag tycker nog du mer ska fundera över vad som skrivs - och inte av vem.
Försöker alltid se till textens innehåll. Vad tänker du på?
Bill50x wrote:
Som till exempel i denna tråden, vad är det jag har sagt/skrivit som får någon att löpa amok, i detta fall Roland?
Är det verkligen korrekt beskrivet att jag löper amok pga jag ifrågasatte varför du påstår att så många saker måste i en bra anläggning. Ser gärna svar från fler än Bill50x i denna fråga. Har inga problem med att ta kritik om det är så att jag beter mig illa och ifrågasätter vissa saker på ett onödigt och provokativt sätt. Är det så, så passar jag redan nu på att be om ursäkt.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 11, 2012 22:12 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Bill50x, ofta är du mer intresserad av själva ifrågasättandet av något, än det som faktiskt diskuteras. Det är provocerande, eller åtminstone väldigt tröttsamt. Att du skriver "Varför kan man år 2012 inte ens få en bra musikåtergivning med en låda som man ställer på valfri plats i lyssningsrummet? Har utvecklingen verkligen inte kommit längre, trots att man betalar hundratusentals kronor för detta?" på ett forum som till stor del handlar om att få ut bästa möjliga prestanda ur sin musikanläggning, kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan.


Top
   
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 03:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Men varför märka ord? OM man vill få ut max ur sin anläggning så måste man faktiskt ägna lite tid och möda åt att placera sina apparater och högtalare. Eller hur? Eller snackas det bara här på forumet och allt sådant är onödigt?

/ B
Man kan faktiskt vara nöjd med hur anläggningen presterar i originalutförande, samt inte metikulöst installerad, precis som Roland redan var inne på.
Installation, tweaks m.m. enligt detta forum, och andra, är en möjlighet för den som vill. Det är inte ett måste.

Det hela beror helt på vilken nivå man vill lägga sig på.


Top
   
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 10:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
per wrote:
Bill50x, ofta är du mer intresserad av själva ifrågasättandet av något, än det som faktiskt diskuteras. Det är provocerande, eller åtminstone väldigt tröttsamt. Att du skriver "Varför kan man år 2012 inte ens få en bra musikåtergivning med en låda som man ställer på valfri plats i lyssningsrummet? Har utvecklingen verkligen inte kommit längre, trots att man betalar hundratusentals kronor för detta?" på ett forum som till stor del handlar om att få ut bästa möjliga prestanda ur sin musikanläggning, kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan.
+ 1

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 10:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
per wrote:
Bill50x, ofta är du mer intresserad av själva ifrågasättandet av något, än det som faktiskt diskuteras. Det är provocerande, eller åtminstone väldigt tröttsamt. Att du skriver "Varför kan man år 2012 inte ens få en bra musikåtergivning med en låda som man ställer på valfri plats i lyssningsrummet? Har utvecklingen verkligen inte kommit längre, trots att man betalar hundratusentals kronor för detta?" på ett forum som till stor del handlar om att få ut bästa möjliga prestanda ur sin musikanläggning, kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan.
Nu tolkar du vad jag skriver som fan läser bibeln :-)

OM man läser vad jag skrivit, istället för att se det som att det är JAG som skrivit det hela så skulle jag ta till mig det du skriver. Men, "..kan väl inte tolkas på annat sätt än att du är mer intresserad av att reta och förolämpa andra forummedlemmar, än vad du egentligen är intresserad av sakfrågan" är ju faktiskt en ren förolämpning! Det hade du inte skrivit om det var någon annan forummedlem som skrivit exakt det jag skrev. För då hade du diskuterat sakfrågan istället för att läsa in en massa ovidkommande i texten.

Humor är för övrigt svårt, och på vissa ställen verkar det vara svårare än på andra... inte ens en smiley räcker till ibland :-) Att jag tycker att man borde kunna få riktigt bra ljud ur en enda låda förändrar väl inte möjligheten för de som önskar ett ännu bättre ljud att noga optimera sin anläggning? Att se detta uttalande som en provokation från min sida... ja, vad ska jag säga utan att det anses provocerande? Är ni inte mer trygga i ert byggande av anläggningar och njutande av musiken än så?

Alltså, det hela startade med att någon visade en bänk med inbyggda högtalare och jag hade lite kommentarer till denna. Det räckte för att några skulle gå i spinn och bland annat märka ord ("måste"). Jag har förtydligat detta så det borde inte finnas någon tvekan vad jag avsåg.

Att några forummedlemmar börjar bli OT i tråden kan man väl ta, men en moderator? Vore det inte läge att komma tillbaka till trådens ämne, i alla fall undertecknad tycker diskussionen är intressant. Eller rättare, kunde ha varit om tråden hade varit lite mer OnTopic.

Om nu någon vill fortsätta hacka på mig så föreslår jag att det tas i en separat tråd.
Och rensa gärna bort ovidkommande diskussion ur denna tråd, det är väl bland annat din uppgift som moderator, eller hur Per?

'Nuff said, tycker

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 10:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
DelNaja wrote:
Man kan faktiskt vara nöjd med hur anläggningen presterar i originalutförande, samt inte metikulöst installerad, precis som Roland redan var inne på.
Installation, tweaks m.m. enligt detta forum, och andra, är en möjlighet för den som vill. Det är inte ett måste.

Det hela beror helt på vilken nivå man vill lägga sig på.
Absolut, det håller jag med om. Läs vad jag skrev ovan.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Bill50x
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 11:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Som vanligt struntar du i att svara på de frågor som ställs.
Bill50x wrote:
DelNaja wrote:
Bill50x wrote:
Nu spekulerar jag, men jag gissar att det är undertecknad som blivit "upplyst". Jag har inte farit med osanning. I vilket avseende menar du?
Är inte det uppenbart?
Du påstår att man måste göra det ena och det andra.
Men varför märka ord?
Men Bill50x… i stället för att svara på varför du påstår att man måste göra vissa saker vrider du det till att jag och DelNaja märker ord. Det är väl inte ett juste sätt. Tycker du det?
Bill50x wrote:
Jag tycker nog du mer ska fundera över vad som skrivs - och inte av vem.
Försöker alltid se till textens innehåll. Vad tänker du på?
Bill50x wrote:
Som till exempel i denna tråden, vad är det jag har sagt/skrivit som får någon att löpa amok, i detta fall Roland?
Är det din bild av mig för att jag frågade vad du menar. Att jag löper amok och går i spinn pga jag ifrågasatte varför du påstår att så många saker måste i en bra anläggning?
Nu kanske man kan tycka att jag går i spinn eftersom att jag upprepade gånger ställt samma fråga till dig. Du kan ju fundera på varför man tvingas ställa samma fråga flera gånger till dig.


Top
   
 Post subject: Re: Bill50x
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 11:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ska jag vara ärlig blir jag väldigt trött på ditt beteende, Bill. Det verkar för dig vara helt oförståeligt och slumpmässigt att samma kritik mot just ditt sätt att debattera återkommer gång på gång, och jag är vid det här laget helt övertygad att det kommer förbli obegripligt för dig också - det gör mig lika trött. Och jag blir precis lika trött av vetskapen att vad jag än säger kommer du ta åt dig absolut noll av vad jag eller någon annan säger.

Ett förslag: testa en månad att enbart delta i diskussioner där du kan tillföra något annat än att "röra om i grytan", "ifrågasätta gamla sanningar", "ge ett lite annat perspektiv" eller allt vad man skulle kunna kalla det. Då får du mer tid över till vad du annars har att göra, och diskussionerna här på forumet skulle bli mångt mycket mer värdefulla.


Top
   
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 11:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
Jag var verkligen inte ute efter att provocera.
Nehe, vad är då detta?
Bill50x wrote:
Denna diskussion om TuneDem är dock högeligen intressant, sedan får "surputtarna" tycka vad de vill om saken ;-)
Och nu senast, bla Löpa amok??


Och nu till senaste tjafset
Bill50x wrote:
Läs denna tråd en gång till, exakt VAD är det jag sagt som skapat en konflikt?
Enl mig var ordet "måste" inte så farligt, även om det var synnelrigen onödigt. Och uppenbart endast ditsatt för att provocera.
Det jag tycker är problemet är att du ständigt lyfter samma frågeställningar. Otaliga Tune Dem inlägg...och så detta med varför apparaterna ska behöve mm-installation.
Om det ändå var första gången du lyfter frågan - men varför dessa otaliga gånger?
Du fick ju svar första gången, detta har ju redan diskuterats!

OCH...alla vet att du redan vet svaret på frågorna du lyfter. Så att igen lyfta samma frågor gång på gång, hur tror du det tas emot av andra?
Ärligt nu Bill, försök fundera på detta och återkom med hur du tror det uppfattas.


Top
   
 Post subject: Re: Bill50x
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Jag själv har tröttnat på forumet tyvärr. det är så mycket tjafs nu för tiden.


Top
   
 Post subject: Re: Bill50x
PostPosted: Wed Sep 12, 2012 14:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
ed wrote:
Jag själv har tröttnat på forumet tyvärr. det är så mycket tjafs nu för tiden.
Ja, det är hemskt tråkigt. Frågan är bara hur man hittar ur detta? Stenhård censur över vad som får skrivas eller en större tolerans mot vad som skrivs? Personligen tycker jag nog att taggarna/försvaret kommer ut väl snabbt, vad är det som är så känsligt? Varför tas det som en personlig/forum provokation bara för att man /jag tycker att det borde kunna gå att få en njutbar bra återgivning med färre lådor?

Varför är det provocerande att någon/jag tycker att även anläggningens utbredning i lyssningsrummet skulle kunna vara lite mindre? För det är väl inte så att en massa sladdar och lådor på något sätt blivit ett självändamål? Det har jag svårt att tro. Men jag förstår inte reaktionerna.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited