selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:56

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
PostPosted: Mon Aug 16, 2010 20:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Tjenixen! 35 årig 3barnsfar med fru och Volvo i Luleå som talar :) (4, 6, 10 år på småttingarna för övrigt)

Jag ska nog varna för att det kommer en rejäl wall of text nu som heter duga, jag ber också på förhand om ursäkt för diverse svordomar, brist på förnuft och annat otyg ;)

För 17 år sedan ungefär (var runt en 18 bast och nyligen utflyttad från mor och far) så knatade jag och polaren Nichlas in på en butik vi aldrig sett tidigare. I Shopping i ett litet krypin fanns en pytteliten butik som sålde hifigrejer, ingen av oss kände någon som höll på med hifi och vi hade aldrig hört talas om stället men nyfikenheten väcktes då det kom ljud därifrån när vi gick förbi en dag. Jag hade sen ett par år varit heltokig i att lyssna på musik och hade rätt nyligt köpt på mig ett mycket mycket bra system från Pioneer som dunkade på så det stod härliga till, hifikvalitet? Nänä, det dunkade på och jag tyckte det lät roligt i alla fall!

Vi äntrar stället som kallar sig Takt och Ton och snubblar över en försäljare som kvickt ser till att vi hamnar i ett par stolar framför ett par högtalare som ser lite myko ut, rätt snyggt trä nertill med märkliga fötter som stack ut på sidorna och övre delen av fronten var täckt av tyg. Vars är bamselementen? Vars är basportarna? Elektroniken såg rätt märklig ut den med, små svarta lådor och CDn såg ut som den var tillverkad med allt annat än design i åtanke, min Pioneer var ju hundra gånger snyggare ju.. Nåja.. "Det blir nog säkert bra.. "

Säljaren (jag tror det var PJ) förklarade lite snabbt vad det var för högtalare som stod uppställda och förklarade att CD'n hade en såkallad DAC tillkopplad som gjorde det hela bättre och det var en bunt slutsteg anslutna till det hela för att driva det aktivt. Aktivt? (wtf... vadå aktivt?) DACen hette för övrigt Numerik vill jag minnas och CDspelaren som var så hiskeligt ful med sina gröna siffror hette Karik. Priserna frågade vi aldrig om. Stolarna var dock sköna och rummet var rätt behagligt ljust och fint.

-"Har ni hört AC/DC? frågar säljaren"..
-"Aaarå" svarar vi unisont..
-"Har ni hört AC/DC på ett bra system?"
-"Aaaa'aaarå" svarar vi ånyo unisont. (Vi hade ju faktiskt lyssnat en del på AC/DC hemma hos mig på min utmärkta Pioneerstereo och det dunkade på utav bara fasen rent ut sagt.

Alla har vi hört introt till Thunderstruck, men.. den shockupplevelse Thunderstruck gav mig på ett par aktivt drivna Keilidh var helt galen, aldrig någonsin hade jag hört musik med ett sådant otroligt driv och ös, man blev ju totalt manglad av dessa bestar som stod 2m bort! Jag minns att jag kikade åt Nichlas håll och hans uppfattning var nog rätt snarlik min, hans flin gick från öra till öra och båda mumlade vi fram saker i stil med "fyy fan".

FUCK PIONEER!

Efter den sessionen inne på Takt och Ton så visste jag att det var det drivet, det öset och kontrollen jag ville ha, det var ju så det skulle låta helt enkelt. Vi satt och lyssnade igenom ett gäng låtar och gick därifrån mäkta imponerade och det är jag än idag när jag tänker tillbaka. Ett välljud som fullkomligt smiskar en i ansiktet och bara får håren att resa sig, med kontroll, med auktoritet och kraft som jag aldrig hade hört förr. Jag bara måste ha det!

Tiden gick och jag funderade på hur i hela friden jag skulle kunna köpa loss prylarna till dom priserna, CD för ett par tiotusen, högtaleri med stärkeri för ytterligare tiotusingar osv, jag jobbade på Max på midgårdsvägen på den tiden och tjänade verkligen inte pengar i nivå med Linns prissättning helt enkelt. Kortfattat, jag fick kapitulera den gången på grund av ren och skär ekonomi. Jag fick ett bättre jobb så småningom och jag landade en kväll på en fest hos Appelkvist, som jobbade på Takt och Ton på den tiden (fick jag veta under kvällen). Killen hade aktiva Kabers och LP12a och hela baletten, vad i hela helsicke tänkte jag! LINN! Bob Marley och en hel del annat avverkades under kvällen och jag började tyst räkna i huvudet, hans system lät verkligen helt underbart men alldeles galet för mycket pengar för mig fortfarande men jag tog ändå beslutet att knata in på Takt och Ton som då hade flyttat till Kungsgatan och kikade runt och surrade under en tid med Peter och andra som fanns på plats. Näe, ett riktigt Linnsystem, det var bara att glömma, för mycket pengar fortfarande..

Ett tag senare stod det ett par Keilidh hemma i min lägenhet på Lövskatan, som källa snurrade CDskivor i en Arcam Alpha 5+ och det som drev högtalarna var en gammal trotjänare som jag lyckades köpa begad hos T&T till ett vettigt pris, en Linn Intek! (Arcamen och Inteken står fortfarande hos mig, har lite svårt att göra mig av med dom). Det systemet levde jag med en lång tid och det lät faktiskt rätt bra om man ser till vad det hela kostade. Linnkälla och LK1 osv... för dyrt! Pengarna skulle ju räcka till hyra, telefon, elen, festandet, kläder, osv.

Efter div jobbyten och hattande fram och tillbaka och flyttande hit och dit hamnade jag i en lägenhet i Shopping... Mina Keilidh var verkligen inte poppis i den lägenheten alls, pappväggar till grannen och det blev helt ohållbart så jag sålde med en tår iväg mina Keilidh och bytte till ett par mindre högtalare från JPW, dom lät hyfsat och det dög gott under en tid då jag knappt var hemma och dom gånger jag väl var hemma så hade jag aldrig riktigt ro att sätta mig ner och lyssna men sen ramlade jag och polaren Dan in på T&T en dag, han skulle köpa högtalare och vi skulle provlyssna lite. Acoustic Research Status S40 inhandlades av Dan, och mig! Tyckte dom lät förträffligt (jämfört med mina små JPW's). Linn lyssnade jag inte ens på, ville inte få tillbaka suget igen då ekonomin fortfarande var alldeles för knakig för Linn. Snygga var dom dessutom, trots att dom inte var i cherry som mina Keilidhs var.

Dessa AR Status S40 levde jag med i en lång tid, Inteken hängde med men inte lika länge och Arcamen hängde med en lång tid den med, Intekens volymkontroll började kärva så jag började kika runt efter alternativ så sakteliga vilket för mig in på nästa tema.

Hemmabio började intressera mig för ett par år sen, det här med projektor och duk och surroundsystem, hur häftigt som helst att ha hemma, jag älskar film, nästan lika mycket som musik.. Jag började kika på hemmabioforums och läsa runt om projektorer och biostärkare och klurade en lång tid över vad jag skulle införskaffa egentligen. Jag hade fått ett nytt stabilt jobb hos TeliaSonera med hyfsad lön och jag kunde äntligen börja kika på saker och ting som var helt utanför min prisliga förr. Däremot, 2 barn redan då och hmm, man ska nog ta det lugnt med inköpen i alla fall..

En Epson TW700 inhandlades, samt en ramspänd Dreamscreen V2 som var på 92", en kompletterande surroundstärkare inhandlades av T&T som var av modellen Sherwood 7500 och den poppade på riktigt fint faktiskt trots sitt billiga pris, klart underskattat märke av många tycker jag. En Kef Cresta center och bakhögtalare inköptes också och detta system var faktiskt otroligt bra och prisvärt om man inte ställer sådär jättehöga krav utan anpassar sig till en heltidslön på en familj med fru och 2 barn.. Det systemet tjänade oss väl ett par år utan större problem men sen kom fullHD in i tankarna och formatet HD-DVD dog ut, jag hade köpt en Toshiba HD-E1 som levererade kanonbild och filmljudet var det inget fel på heller men, jag ville nog ha HD-ljud hemma. Musik, det tänkte jag nog inte ens speciellt mycket på, 3 barn hemma som lever om och härjar, liten lägenhet, ingen rast, ingen ro.. Hade inga tankar alls på att fixa i ordning ett vettigt 2 kanals-ljud utan musiklyssnadet föll nästan helt i glömska hemma hos oss under ett par år, det var film som gällde.

Jag uppgraderade under denna period stärkeriet till ett muskelberg från Onkyo, en 875 som vägde in på 24Kg som man kunde steka ägg på, en god vän fick ta över min gamla sherwood och högtaleriet byttes ut till ett frontsystem från XTZ, ett par 99.36 samt en 99.26 shielded center, mina gamla trotjänare AR Status S40 fick en annan god vän köpa loss för en billig penning och projektorn byttes upp till en Epson TW-5000 som levererar rent fantastisk bild, duken byttes ut till en Tab-tension duk från Grandview som också presterar rätt bra. Ett utmärkt system för film faktiskt men.. XTZhögtalarna köpte jag mest för att jag tyckte jag fick så otroligt mycket välljud för pengarna, diskanten i dom var riktigt förföriska och systemet spelade tungt och var klart filmanpassat. I samma veva började jag rota upp mina gamla kartonger med CDs och rippade dom till PCn och spelade upp FLAC's via datorn till systemet, det lät kristallklart i diskanten men, någonting fattades.. Men vad? Det lät ju detaljerat som det ska göra, dom är hyfsat neutrala som dom ska vara.. Alla tester jag hade läst lovprisade både Onkyon och XTZ..

Musikuppspelning på ett sådant system, det fungerar absolut, film fungerar bra mycket bättre men just musik.. jag märkte att jag började få lite mer tid och ro i själen för att kunna sitta ner och lyssna på musik igen men, det fattades ju helt enkelt något men jag kunde banne mig inte sätta fingret på det. Polare som var över tyckte det lät skitbra och ptja, då är det väl okej?

Tiden gick till för ca 6 månader sen, jag hade då hunnit byta ut bakhögtaleriet från Kef och gav bort dom till min stackars syster och svåger som hade ett riktigt uselt system hemma, klart dom skulle ha bättre ljud hemma! Jag införskaffade ett par mycket diskreta di-poler från Monitor Audio som levererar över förväntan trots sin storlek och började fundera mer och mer över det här med 2 kanals.. Vad är det för fel egentligen??

En dag ledsnade jag ihop helt, det lät ju bara skit, platt, tråkigt, oengagerande och bara trååååkigt. Ingen rytm, ingen melodi, ingen lust att lyssna längre så jag räknade lite på ekonomin och travade iväg till Luleå Hifi & Hembio och hade en låång session med olika högtalare men det enda som lyckades komma nära det jag saknade var ett par finska högtalare från Aurelia, svindyra men dom var ändå inte heller rätt, dom spelade lite mer öppet och rakt på men ändå inte med tyngd nog. Jag började minnas min session från T&T för en herrans massa år sen, det är ju så det ska låta, det ska engagera! Engagemang i canton.. osv var för mig lika med noll tyvärr så jag tackade för mig och gick ner en bit till T&T och gick in och surrade med PJ som jobbade för dagen och försökte förklara vad fasen jag menade egentligen, det är verkligen inte lätt att försöka beskriva nåt man saknar i ljudväg har jag upptäckt. Lite surrandes senare så sitter jag framför ett par Majik 140 drivna av en Majik DSI.

Den känslan av lättnad jag kände.. helt otroligt. Jag var hemma igen! Och denna gång hade jag ju faktiskt råd att kika på grejerna utan att behöva tänka "näää fy, det där kommer jag ändå inte att ha råd med". Förvisso måste ett stort hinder som kallas fru övervinnas genom övertalning såklart men..

Jag hade absolut ingen plan alls faktiskt.. Majikarna tyckte jag var så självklara, dom var exakt rätt för mig men sen, pfft ingen aning haha :)

Det tog inte länge så stod det ett par Majik 140 hemma hos mig och spelades in, det följdes upp med försäljning av Onkyon och en Unidisk SC/D inhandlades också av en god vän. Hmm, man måste ju driva det hela också va? Lite snabbt letandes senare så inhandlades en LK100 av en snubbe från Piteå tror jag det var, han körde den hem till mig och begärde 1900kr för den... vafan, gratis! HTPCn fick stå som källa.. Helt jäkla baklänges jag vet! :) Det lät skapligt men, det lät inte som det lät i butiken, långt ifrån! CDs från Unidisken lät fantastiskt fint (jag har inte lyssnat så mycket på CDskivor som under denna korta period på många många år) men HTPCn.. mja, den övertygade inte kan jag väl säga. In på T&T igen med andra ord! Hade tänkt kika på Majik DS men jag hamnade framför en ADS istället och ptja, det var bara att inse att det var en sån jag skulle ha. Oerhört kompetent maskin helt enkelt och den låter bara rätt. Klimax DS vågar jag inte ens provlyssna. CD12 jämfördes med ADS i butik och jag tycker såhär, båda har sina kvaliteter, CD12 låter faktiskt fantastiskt bra, den har ett enormt lugn över sig som ADS i mina öron inte kan uppnå men om man ser till rytm och övriga kvaliteter så föredrar jag ADS men jag saknar det där yttersta lugnet, den där pondusen som jag bara hört ifrån CD12, allt låter så självklart med CD12 och det ljudet den presterar gillade jag verkligen skarpt, min misstanke är ett en Klimax DS skulle tillföra just det där som jag tycker ADS saknar men som sagt, jag tänker inte ens tänka i dom tankarna förrns man kan hitta KDS till någorlunda rimliga priser begat. ADS låter finfint som den är så den får stanna en rätt lång tid tror jag nog :)

Så.. ADS med dynamik, Unidisk SC med dynamik, LK100, Majik 140 utan dom bättre fötterna.

Det lät rätt bra men jag hade lite strul med basen, det rumlade nåt hemskt i vissa låtar och det lät rörigt rent allmänt, nåt står inte rätt till, men vad.. vad är det nu? Rummet? Jag har precis byggt igen en dörröppning och rummet rent allmänt är riktigt eländigt att möblera och ur ett hifiperspektiv är det en madröm, 5! öppningar innan jag byggde igen en, och fönster till förbaskelse. Paniken börjar komma krypandes.. flyttade och flyttade och flyttade runt högtalarna.. Lånade hem en M6100 som stramade upp det en del och märkligt nog lät det faktiskt ruggigt otroligt fantastiskt bra, det var helt sjukt vad det steget kunde prestera. Snacka om uppgradering! Ljudet släppte totalt från högtalarna och jag menar verkligen totalt, ljudet bara fanns där och det spelade skjortan av allt jag hört förr. Håren reste sig och jag satt bara och grät till en del låtar, helt sjukt. Aldrig någonsin i hela mitt liv har jag hört en sådan känsla förmedlas i ett musiksystem, Tina Turner, Tom Jones, Depeche Mode, AC/DC, spelade ingen roll vad man kastade på det, det bara levererades hifinirvana konstant. Ja, jag är helsåld på dom nya chakrastegen och jag ska ha det!

Det roliga är att, när jag lånade hem Majiken så stökade jag samtidigt runt en del i vardagsrummet och tänkte nog helt enkelt inte på vad jag gjorde. Det lät himmelskt med M6100 och sen när det med en tår i ögat återlämnades för att återgås till LK100 så stökade jag om igen i rummet och det lät så otroligt jäkla dåligt i jämförelse så man bara ville ge upp.

Jag fick en tanke om att, kan det vara subben? PJ på T&T hade ju tidigare sagt nåt om det där med andra högtalare i rummet.. Ut med min gamla Heco Krypton sub och in i förrådet med den, tordes knappt slå på systemet igen och lyssna, jadå, där var felet. Jag skrattade mest bara åt min egen stupiditet :oops: Nu låter det mer som det ska, det spelar bra men slutsteget måste bytas ut, det är fruktansvärd skillnad i vad dom kan leverera. Med LK100 finns det takt och det finns rytm men den är trött och det hörs ganska väl och för mig är det en självklar uppgradering som måste göras. Dessutom kan jag inte ens driva systemet i surround ju!

Beställde en Majik 112 med kampanjen och får aktiva kort till mina M140's, får se i framtiden hur jag gör, om det blir dubbla eller enkelt M6100, det är trots allt runt en 40 loppor till som ska pungas ut och frugans tålamod börjar nå bristningsgränsen, blir nog passivt med 6100 och småspara undan till en till så fort jag kan utan att hon klagar alltför mycket och då uppgradera till aktiva M140. (måste bara komma åt att lyssna på aktiva M140 först också.. T&T har dom inte för demo tyvärr)
Fötterna måste köpas in också samt att jag jagar ett rack som ska ersätta min 1.80cm breda bänk från IKEA som förvisso kostade en spottstyver men den är för bred och i valnöt, mina M140 är i cherry såklart! Mao, det finns en del uppgraderingar som ska göras men nu får jag ta det lugnt ett tag innan min fru skjuter mig på fläcken efter att ha idiotförklarat mig.

Har kanske hittat ett Quadraspire QAVM i rätt bra skick utan träskador för 1500:- plus frakt, torde väl vara en rimlig uppgradering för ett bra pris som passar mig, jag kan inte försvara ett inköp av Mimer eller så för frun, det går bara inte. För henne är det bara en möbel :( Det dessutom efter att jag inhandlat prylar för en ganska ansenlig summa pengar. Man får välja sina duster i ett äktenskap ibland :)

Uppdatering kommer.. men nu kan det som sagt dröja lite innan det händer nåt spännande här hemma :) Bilder kommer när vi fått vardagsrummet omtapetserat efter att jag gick lös på dörröppningen, spackel och elände vill nog ingen se ;)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Mon Aug 16, 2010 22:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Vilken kul läsning! Känner igen mig i många av dina episoder. Ganska intressant att ett musikintryck som gjordes för så många år sedan sätter så djupa spår :-)
Jag lyssnade på en Linnanläggningen för första gången för ca 20 år sedan, sedan dess har jag vetat vad jag vill ha, har knappt tittat åt något annat håll.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Mon Aug 16, 2010 22:24 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Kul läsning, riktig solskenshistoria hur du hittade tillbaka till det roliga med lyssnandet! Känner igen mig mycket väl! :)


Top
   
PostPosted: Mon Aug 16, 2010 22:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Välkommen till forumet. Vilken underbar läsning, kul med långa berättelser. Aktiva M109 kan du köra på ett 6100 steg. Men samtidigt är du ju grymt nöjd med din högtalare du har nu.


Top
   
PostPosted: Tue Aug 17, 2010 00:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Rolig läsning, tack! :)
Jag känner igen mig i en hel del av dina erfarenheter... Linn vände upp o ner på allt jag visste om musik o hi-fi.
Man blir ju sugen på att skriva en egen medlemspresentation nu, det kanske är dags? :)


Top
   
PostPosted: Tue Aug 17, 2010 13:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Tack för dom glada orden!

Ed: Mjo, jag gillar M140 skarpt, mer och mer nästan, tycker dom går från klarhet till klarhet. Med 109 skulle jag nog sakna basen som M140 klarar av att leverera. Dom verkar vara lite konstigt specade, 55Hz.. tycker det känns mer åt 40Hz eller så. Ska bli ruggigt roligt att driva dom aktivt om/när jag får möjlighet. Det är mer en fråga om tid just nu än något annat.

Klart du ska DelNaja :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sun Aug 22, 2010 18:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
Härligt läsning :lol:

Du är välkommen om Du vill lyssna på aktiva M140...

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
PostPosted: Sat Sep 25, 2010 12:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
MNn, mm ska ta och lösa det där någon dag här framöver :)

Liten update som skett.

Ett begat Quadraspire QAVM har hittat hit, ska byta ut distanserna till dom grövre på dom först och främst, har bara hunnit med bottendistanserna än så länge, den jag köpte hade inga spikes alls :(

Hämtade ut ett par fötter till mina M140 idag också, blir till att montera och dona på ikväll med det, hoppas det stramar upp basen en aning som tenderar att mullra till lite väl ibland :)

Igenbyggd dörr, V-rum tapetserat, nya projen har anlänt, ny soffa, nytt soffbord.. Kala väggar dock så det måste fixas till så gott det går med enkla medel..

Önskar verkligen man hade mer tid till övers.. Så mycket som ska hinnas med på så lite tid :(

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Mon Sep 27, 2010 21:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
mm, blev aningens bättre i basen med fötterna men framförallt tycker jag det blev tydligare ljud överlag.

däremot så.. basen från h-vetet finns kvar i en hel del låtar tom när jag kör mina 140's pluggade, dock så tycker jag dom låter snäppet sämre överlag pluggade av någon orsak, det släpper inte helt enkelt.

albumet deep cuts med Tony Joe White t.ex är ett album som låter hemskt, jag har haft det att låta bra nån gång i nån viss placering möbelmässigt osv men nu blir det bara kass med nya möbler och kala väggar osv :) Argh!

ju mer jag lyssnar med LK100 så tycker jag också att jag upplever det steget som mörkt, M6100 var snäppet eller två ljusare i karaktär rent allmänt.

En annan lite småmärklig sak, jag satte QAVMracket mellan högtalarna och då blev det i princip olyssningsbart, det lät bedrövligt dåligt.

Allt spelar verkligen roll.. suck :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Tue Oct 19, 2010 00:41 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
M6100 får lov att vänta, oförutsedda utgifter sabbade en del, shit happens ibland helt enkelt!

Hunnit med att fixa 2 LK100 till i alla fall, så man får upp surrounden tills vidare, det största lyftet hittils, en silverkabel mellan akuraten och unidisken. Hade ingen aning om att det var så pass stor skillnad som det faktiskt är :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Tue Oct 19, 2010 19:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Och idag anlände mitt nya väggfäste för projen, ett chief väggfäste med en arm som pekar rätt ut, ruskigt välbyggt, jag kan hänga i den med mina 95Kg utan problem :) Tog sin tid att bygga ihop också hehe.

En sån: http://www.chiefmfg.com/productdetail.a ... soryID=656
Samt en sån här: http://www.chiefmfg.com/productdetail.aspx?MountID=71

Nöjd? Javisst, absolut. Snyggt och robust. Köpte tidigare ett projektorfäste från SMS och det klassificerar jag som riktig dinkytoy tyvärr, omöjligt att få riktigt stabilt.

Nästa projekt blir att försöka hitta ett stativ för Majik 112 så jag får upp den på något vettigt vis. Tips på denna punkt emottages tacksamt.

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Fri Nov 19, 2010 18:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Stativ från Majik 109 står numer under min M112, funkar utmärkt.

Stort tack Andkan för en smidig deal :)

Har för övrigt haft rojalproblem med Linn.. riktigt konstigt agerande av Linn på många sätt och vis men det har tillslut löst sig någorlunda, inväntar ett nytt par Majik 140 i cherry som borde anlända.. innan jul i alla fall hoppas jag :) Jag är ärligt talat förvånad över hur linns Q&A och support fungerar, jobbar själv lite djupare på ett stort internationellt företag med support/kundkontakter och även en del annat och jag är grymt besviken på Linn som helhet om jag själv ser till mina egna erfarenheter och tankar kring hur support och hela den biten bör fungera för att en kund ska bli nöjd i slutändan, jag trodde dom månade om sina kunder på ett sätt som överglänste konkurrenter men jag har konstaterat att så icke är fallet alls, snarare tvärtom. Trist som tusan men det är bara att gilla läget, dom har löst det hela tillslut men det krävdes en hel del gorm och ren skär tur för att det skulle fixa sig, annars hade jag suttit med defekta M140 i nuläget och min ÅF hade fått ta den ekonomiska smällen för det.

Vill inte dra upp hela historien då den är ganska trist och jag vill inte riktigt kasta så mycket skit på Linn som dom egentligen förtjänar, inte publikt i alla fall men besviken det är jag.

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Thu Dec 02, 2010 14:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
På vilket sett var dina högtalare defekta? Var det basen du aldrig fick till?


Top
   
PostPosted: Thu Dec 02, 2010 18:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Comstedt wrote:
På vilket sett var dina högtalare defekta? Var det basen du aldrig fick till?
Hej Comstedt.

En av basarna hade ett permanent rejält intryckt område i gummiupphängningen, basen byttes ut, uppdagades senare att baffeln hade en rejäl spricka i sig, på exakt samma ställe där basen var skadad. Detta dessutom.. utan en enda synlig skada på grillen. Dvs personen på fabrik har tokbommat, finns ingen annan logisk förklaring men den förklaringen vägrar Linn att erkänna och där är vi nu.

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sat Dec 04, 2010 18:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Tråkigt at Linn inte tar ansvar direkt, lite god will och då får nöjda kunder som kommer tillbaka.... Känns också som ett fel som är svårt att upptäcka som köpare. Även svårt at lyckas åstakomma själv utan at skada högtalare i övrigt.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited