selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:51

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
PostPosted: Sat Jun 11, 2016 10:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Om jag minns rätt rekommenderar Linn den obalanserade kabeln/anslutningen så länge man inte upplever några direkta problem med denna.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Jun 12, 2016 15:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Om jag minns rätt rekommenderar Linn den obalanserade kabeln/anslutningen så länge man inte upplever några direkta problem med denna.

/ B
Med Linns egna kablar...


Top
   
PostPosted: Fri Jun 02, 2017 20:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Varit och beställt mig en LP12'a häromdagen.

Majik 12'a i grunden med tilläggen kore och trampolin samt en väldigt fin ittok och en ny uphorik blev det i slutändan.

Och jag som hade tänkt fixa en klimax kontrol :D Det får vänta.. igen..

Känns som en nytändning, ska bli kul att gå på loppisar och botanisera bland vinylen i norrbotten :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sat Jun 03, 2017 11:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Aleann wrote:
Varit och beställt mig en LP12'a häromdagen.

Majik 12'a i grunden med tilläggen kore och trampolin samt en väldigt fin ittok och en ny uphorik blev det i slutändan.

Och jag som hade tänkt fixa en klimax kontrol :D Det får vänta.. igen..

Känns som en nytändning, ska bli kul att gå på loppisar och botanisera bland vinylen i norrbotten :)
Kul, grattis! Det blev en Adikt pickup alltså?

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
PostPosted: Sat Jun 03, 2017 11:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Tendaberry wrote:
Aleann wrote:
Varit och beställt mig en LP12'a häromdagen.

Majik 12'a i grunden med tilläggen kore och trampolin samt en väldigt fin ittok och en ny uphorik blev det i slutändan.

Och jag som hade tänkt fixa en klimax kontrol :D Det får vänta.. igen..

Känns som en nytändning, ska bli kul att gå på loppisar och botanisera bland vinylen i norrbotten :)
Kul, grattis! Det blev en Adikt pickup alltså?
Tack, japp, adikt :)

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sun Jun 07, 2020 11:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
Blev ett par rockader, igen!

Sålt av LP-12'an och Uphoriken, har helt enkelt inte plats eller tid nog efter inköp av en stuga.

Stugan är ett riktigt renoveringsobjekt köpt för en billig peng att sysselsätta mig med typ hela tiden! :D En tanke väcktes om att flytta ut till stugan för att verkligen minimera kostnader och lite räknande fram och tillbaka resulterade i att det är en svinbra ide även med en ganska omfattande renovering. Gammal timring från 1910 där jag knappt ser närmsta granne med rikt fågelliv (älskar fågelkvitter av olika slag till morgonkaffet) och lugnet därute är exakt vad jag behöver fast det bara är en kvart ifrån jobbet.

Den är dock liten.. Allrum, sovloft, badrum och ett mindre men fullt utrustat kök.. Tittade på mina abubarikar och stereoracket med RKDS, KK, separat DAC.. Allt får helt enkelt inte plats. Var in och lyssnade på Series 3 på T&T, lät väl okej och ändå rätt bra för storleken.. Hmm.. kanske byta till ett par sådana och nöja mig?

Var in på T&T igen, då var ett par Akubarik Exakt uppställda i samma rum som series 3 och det blev rätt uppenbart att.. Nääääe.. Det här går inte. Jag skulle inte fixa nedgraderingen i längden och jag vet att jag bara skulle byta upp mig igen till ett större system (som ju blir rätt kostsamt).. Men.. Akubarik Exakt.. Sist jag lyssnade på Exakt så lät det ju köksradio!.. Vad har hänt? Det lirar ju numera! En AEDSM och ett par Akubarik Exakt blir ju ett rätt så litet system, flexibelt med HDMI-ingångar också dessutom. Fanns ett par vita i highgloss med en lackskada och en lite äldre men ny AEDSM.. Kanske görbart med ett byte för en rimlig peng? Jodå.. Så nu står det ett exaktsystem hos mig som är rätt så mycket mindre rent fysiskt.. Ett rack mindre och ett par Akubariks kan jag rymma i stugan. Får väl skicka in dem till en duktig lackerare sen så småningom när plånkan återhämtat sig. :) TIps på duktig sådan i Norrbotten emottages tacksamt!

Nu hoppas jag bara att jag får det att lira därute i stugan sen så småningom, har noll erfarenhet av stereosystem i en timring. Ska iaf dra om all el och har ju möjlighet att styra upp den biten så bra som möjligt för stereon. Jag kommer inte ha några grannar att ta hänsyn till åtminstone! :lol:

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Sun Jun 07, 2020 17:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Kul läsning!
Det händer då och då att jag tittar på racket och funderar på om man skulle downsiza antalet lådor.
Har också sneglat lite på TT:s rea, men känt att det är alldeles för mycket pengar.
Men kanske om man byter boende :-)

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Sun Jun 07, 2020 20:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Nov 03, 2005 14:35
Posts: 292
Location: Västerås
Aha...så det var du? Såg rean på Takt o Ton och har iofs funderat främst på Akudorik, men när de vita Akubarik med lackskadan dök upp så funderade även jag på dem.

Skönt att de hamnade rätt hos dig, och smidigheten/enkelheten med AEDSM och ett par aktiva Exakthögtalare lockar....


Top
   
PostPosted: Mon Jun 08, 2020 00:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Bra köp Aleann. Såg skadan på dem - inget att bry sig om. Om man ändå bryr sig så går det kanske att fylla igen med färgmatchad <någonting>. :D
Perfekt med en AEDSM och alla ingångar som den erbjuder.
Din stuga låter ju som en lika trevlig sak. Tack för läsningen.
leif_lar wrote:
Det händer då och då att jag tittar på racket och funderar på om man skulle downsiza antalet lådor.
Har också sneglat lite på TT:s rea, men känt att det är alldeles för mycket pengar.
Att downsiza kan väl kännas lockande på sitt sätt men varje gång jag gör en uppgradering på stereon har jag varit glad för att någon downsizing aldrig inträffat och hindrat mina uppgraderingar. :lol: Skjuter den aktiviteten på framtiden.
Klipp till på T&T:s Akudorik Exakt nu! Dem har också blivit mycket bättre nu jämfört med när dem släpptes.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited