selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 01:07

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next
Author Message
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sat Nov 12, 2011 15:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Finns en superintressant tråd på Linns officiella hemsida där en "Linnguru" går igenom alla justeringar för att få en tolva att bli perfekt.
Mycket fina och bra bilder också.

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=9941

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sun Nov 13, 2011 04:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Tack för tipset Leif,jo jag brukar vara inne och läsa på det där forumet med. Gillar sådana där trådar där man får följa med in i det allra heligaste på sin hobbypryl. I LP12áns fall så kan det i och för sig vara lite av en besvikelse, då den inte gömmer så värst många exotiska delar,inte min i alla fall.

Förut bestod Fredagsnöjet i att handla rara MC delar eller PCB till Arkadmaskiner men då jag upptäckt att det mer övergått till att krypskjuta på objekt med den skotska loggan på så tänker jag att det vore skoj att plocka ihop en spelare av delar. Min fru håller inte med mig riktigt utan föreslår ett återfall i mopedism i stället,möjligen var det därför som jag i farsdagspresent fick en 7 kanalig Athenacylinder till Zundappen..

Det vore mysigt att ta fram elektronikschacket igen och dessutom så är det lite mindre utrymmeskrävande än moppehobbyn(Tyckte jag precis hörde en protest från frun igen,jag uppfattade precis någon mumla att i så fall så kunde de där fula högtalarna med elefantsnabel till sladd flytta ut i garaget med de vidhängande 23 lådorna)

Efter ändrade planer vid bygget av kåken, så blev i princip ett havt kök och flera meter bänkskiva över,min ide är att man kunde göra ett litet mysigt krypin i garaget. Samtidigt så får Beatrice en tillflyktsort när hon ska plugga inför någon större tenta och jag och/eller barnen vill leka..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Mon Nov 14, 2011 21:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Med skrynkelfria dammskydd så infinner sig åter igen harmonin vid lyssnarposition. NOS element från langare i Europa. I övrigt så ska det upp lite tavlor och kläs in lite ACO skivor bakom Canvas så även öronen för det behagligt. En snäll forumkompis sålde mig en nytippad Trojka som jag ämnar montera i tolvan här framöver.
Annars eldas det mest i kaminen och nöter på Pekkas Doors samling..
Image




Image

Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sun Nov 20, 2011 23:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Trevligt umgänge med en stycken svåger,hans Kaber och medhavd Klout är nu till ända. Eftermiddagen började med tårtintag samt keltiklir. Därefter ersattes högtalarna med Kaber drivna rakt av med förstärkeriet och filtren från Keltik. Spelade på ett sätt man inte tror är möjligt innan man hört det själv. Kaber har kvaliteer,det kan inte sägas nog många gånger. Slutligen ställdes keltik tillbaks och spelade medan vi försedde Kaber med passiva delningsfilter,vilket tog ett antal timmar..

Tänket är att eftersom Andreas pluggar så lär han få vänta med att köpa mer slutsteg,därför resonerar han att det är bättre att han kör kaber med en klout än blandar slutsteg och avyttrar de övriga. Tyvärr hann vi inte ställa upp dem igen efter kirurgin vilket hade varit intressant.

Välbyggd högtalare är det i alla fall!






Image

Image

Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Effektförbrukning A4200
PostPosted: Thu Nov 24, 2011 03:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Jag är jätteglad att höra din positiva testrapport Archangel! Risken finns att man skulle bli svårt drabbad av komribegär ifall man fick provlyssna igen. Det var farligt bra sist med twinen kan jag intyga!

Här i Piteå har vi just avrundat en trevlig musikafton som pågått på tre ställen. Pekka och jag sammanstrålade hos Niklas Jernelöv eller "Järnet" som han kallas. Där spelades det på ett par Ino PI60 tillsammans med ett kinesiskt rörslutsteg,en pentod på några watt och en htpc med EMU ljudkort av största sorten. Slutsteget kostade under 2000 på ebay..

Därefter skulle en Linn Majik I köras som jämförelse men den spontandog med en spektakulär rökutveckling varvid någon förnedring uteblev!

I stället fick vi höra ett 300B monoblock i prisklassen av en silver interconnect. Järnets granne Bassman bjöd senare in oss i sitt Ingvar Öhmanrum där ett par Linn Keilidh spelade tillsammans med ett par profundus basmoduler på ett sätt jag aldrig hört Keilidh förr. De lät förbannat bra!

Därefter ersattes transistorsteget med 300B blocken på Kelilidh,kanske inte helt lyckat..
Tror vi var överens om att det spelade förjäkla bra i källaren,Pekka föreslog två klout och hans LP12 för maximal njutning. Slutligen åkte vi till Urban Häll och lyssnade till hans öppen baffel högtalare bestyckade med 4st 15tumselement och 8 st Monachor Sextumsbas/mellanregister och någon stor softdomediskant. Drivningen bestod av Järnets egenkostruerade rörslutsteg. Med en känslighet på 93dB så gjorde systemet av med en sisådär 1400mW i peakarna per kanal...

Här fanns det vinyl i överflöd och värst av allt var att Urban halade fram Cashplattan jag letat senaste halvåret,hmpf!

Efter att ha tagit farväl av Urban och hans sällskap så vinkade jag och Pekka farväl till killarna och backade ut från den kolsvarta infarten utan att ta notis om den bastanta tegelstolpe som Urban försåtligt placerat vid vägen bilplåtslagare som han är.

Summering av kvällen samt avrundning skedde här hos mig samt lite referenslysnning på Keltik via Pekkas medhavda LP12.

Sadistisk som han är så lämnade han kvar knarket här,dvs den uppdaterade Klimax Kontrolen,uphoriken Keel/Radikal tolvan,så hur jag ska nämnas sova vet jag inte.

Svinkul afton har det varit,kul med annat än bara linn också och jag tror ett besök på skönt ljud är att vänta inom en snar framtid,hornhögtalare måste undersökas närmare! I den vevan får du gärna bjuda på en kopp!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sat Nov 26, 2011 10:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Efter att ha blivit uppeggad av Archangels vittnesmål så får jag sjunga med i välsignelsen över hur underbart det är när det känns som målbilden är i siktet.

Tidigare inlägg i min tråd är föredömligt modererat från ett offtopic svar till Archangels lägesrapport som jag skrev i Onsdags efter att jag och Pekka varit på en tredelad turne runt bland några av mina vänner. Jag blev förvånad över att finna den här men med facit i hand så blev det snarare väldigt rätt då det borde höra hemma här i stället.


Tänkte haka på Fredriks inlägg från i natt men väljer vis av mina misstag att göra det här i stället!

...Onsdagen bjöd som synes på många intryck samt trevligt umgänge med fantastiska människor. Pekkas tanke på att vi Linnfolk kanske inte helt skulle vända Ingvar Öhman ryggen då det gäller hans akustikkunskaper. Ironiskt nog så tror jag att vi gillar hans akustikkonsultation bättre än högtalarna,sammanfattningen att "-det bästa sättet att ta död på musiken ur ett par Ino högtalare tycks vara att ställa in dem i ett Öhmanrum" som någon uttryckte det stämmer nog rätt väl.

Att ett par Keílidh kunde spela så sjukt bra i ett Inorum var å andra sidan bortom all förväntan!

Vi spelade avslutningsvis en timme på Keltik med dels min tolva-Linto och KK1án,och vi kände bägge två att det är nog Keltiksoundet vi är rätt sålda på trots allt. Pekkas hade med en gammal kär vän i form av Lippomans gamla fina afromosiatolva vilken vid det här laget i princip bara har kvar just afromosian och plåten sedan jag hade den och nu förvandlats till något helt annat. Vi spelade några låtar och sedan åkte Pekka hem men lämnade kvar tolvan,upohoriken och sin Klimax kontrol.

Pekka hann inte mer än lägga igen dörren så hade jag hunnit byta ut KK1 mot det nyare försteget. Skillnaden var löjligt stor och jag blev sittande vid Linnriggen till tre halv fyra på morgonen.

Dagen därpå var jag uppe med tuppen för att kunna spela så fort frun åkte till universitetet. Lade på en Black sabbath från 1978 och började fundera på att göra slag i saken och flytta över en nystiftad Troika som jag suktat länge efter att få höra i min spelare. Sagt och gjort så skred jag till verket och snart så satt puppan i den andra Ekosarmen.

Pekkas tolva fick maka på sig och förväntansfullt sjönk jag ner i soffan:

Nålen sjönk ner i spåret med ett lovande dovt plock på ´Never say die´ plattan,bara "ploppet" indikerade att det var mycket lovande.. Jag hann fundera på vad som är vettig volym att testköra en sån här raring med efter att ha läst om att norrlänningar spelar som att vi är helt lobotomerade medans man i södra sverige på ett intelligent och mer akademiskt förstående vis spisar sina plattor på nivåer i storleksordning av en hörlur som man lägger i en skål på köksbordet(diskantens vänner) och där bas är djävulens påfund enbart till för dem som inte begriper att musik är något som man främst finner i Unik eller K104 eftersom de företrädelsevis är tondöva och helt saknar all form av musiköra samt att önskemål om effekt i en förstärkare enbart vittnar om enfald.

Försiktigt med mina nya forumkunskaper om hur högt man får spela så enades jag och fjärrkontrollen om att volym 68 borde vara tillåtet och musiken började drivas ut ur högtalarna:

"People going nowhere, taken for a ride
Looking for the answers that they know inside
Searching for a reason, looking for a rhyme
Snow White's mirror said "partners in crime!"

God Damn! När Bill Ward börjar veva igång bakom trummorna och man upplever det som han hamrar så hårt bakom trumsetet att det skjutsar iväg för varje avkordväxling och Iommi river av de raka riffen i början på låten bara myser jag,håret börjar resa sig hela vägen upp efter ryggraden för att fortsätta upp efter armarna,högerhanden greppar förtrollat efter fjärrkontrollen och vips står det vol 78 på Pekkas Kontrol! Blir sittande i soffan plattan ut,vänder på den och myser mig igenom B sidan för att plöja mig vidare igenom Deep Purples Perfect Strangers och känner euforin sprida sig i hela kroppen. När plattan till sist är slut så lägger jag på Budigieplattan som längtat efter att få äntra scenen. Ett par minuter in i Breadfan förbluffas jag över vilken otrolig skillnad det är i kanalseparationen mot för Karman, när låten kommer in i ett parti där man spaceat till låten bakom mixerbordet med crossfading. Burke Shelleys bas studsar mellan högtalarna och ut i rummet för att sedan aldrig återvända i höger kanal. Vad i helvete? Så där kan det väl inte ska vara? Går fram till höger keltik och stirrar korkat på den tysta högtalaren medan jag ser hur dioderna lyser "all systems go" på alla fyra slutstegen,hmmm skumt? Det visar sig att den retippade troikan lämnat ifrån sig sitt sista liv från spolen på höger kanal samt nu önskar resa tillbaks till England för att få sig ett par nya Koetsu/supex lindningar då detta definitivt övergår min kunskapsnivå.

Jättekul-NOT!

Först så lägger man ner tid och pengar på den där röda djävulen,dels av köp och sedan noggrann montering,därefter levererar den som om det vore den sista spelningen i sitt liv(vilket det var)eggar sin husse till vansinnets gräns för att sedan tvärdö.

Ett samtal med ESC co gav vid handen att Troikan inte kan få livet tillbaks för än tidigast efter jul samt att de små rackarna till spolar går loss på tretusen spänn med montering, men att puppan å andra sidan är att betrakta som ny efteråt. Surt!

Nu var å andra sidan upplevelsen som den gav mig under sin korta livstid i armen så överväldigande att det kanske lik förbannat var värt det bara för att,nu vet jag att jag inte missmint mig hur soundet jag eftersträvat och en gång hört lät. Det var väldigt mycket på riktigt och i högsta grad source first. Detaljer mejslas ut ur instrumenten,de KÄNNS i hela kroppen,informationen i botten och mellanregistret har jag aldrig hört levereras så övertygande,musik som är energirik men som kan uppfattas som en enda gröt blir till ett hysteriskt vansinne av brutal ren,rå tunggung med en boogie faktor som jag förbanne mig inte kom i håg att en skivspelare kunde leverera!

Lite moloken beklagade jag mig för Pekka men samtidigt med en upphetsning som var svår att hålla tillbaka. Jag frågade i fall det skulle vara okej att testa min Karma på hans grejor för att se i fall det gick att få ihjäl fler linnprylar på en och samma förmiddag vilket han genast nappade på. Sagt och gjort så åkte armen över på Pekkas tolva och karman äntrade ånyo Sabbathplattan medan jag ytterst förskräckt bevittnade minsta lilla detalj i händelseförloppet:

Nålen åkte ner med ett likadant "Plopp" och jag tänkte "-fan,så här lät det ju med troikan också,alltså lärt den dö vilken sekund som helst"

"Sunday's satisfaction, Monday's home and dry
Truth is on the doorstep, welcome in the lie
All dressed up in sorrow, got no place to go
Hold back, `till it's ready, taking it slow"

Nu måste jag sno Eriks uttryck igen: "-det spelar satan om tolvan med Karman"

Det brutala överväldigande sanslösa rocket i rockenrollen är förvisso i strikt modern linnanda kastrerad en aning, men å andra sidan så har aldrig Karman spelat tydligare. Den spårar(säkert tack vare Keelen) som den aldrig gjort förr och det blir förstås idiotiskt enkelt att följa alla basgångar i den trettio år gamla raspiga Vertigoplattan,Pekkas Radikal står för svänget :lol:
Det intressanta är hur enormt viktigt valet av Puppa är för att killen i soffan ska bli på gott humör. Vill man ha svartlakrits och känna hur strängarna i gitarrerna driver på genom kroppen eller hur baskaggar och elbas på ett verklighetstroget sätt gräver om i magen på dig eller föredrar man att det spelar jättebra,tunt och förenligt med det nya audiofilistiska linnsoundet,företrädelsevis på volym 45 till väl utvalda plattor som man vet fungerar?

Pekkas Tolva med min gamla Karma satte mina Keltikar i ett järngrepp och fick slutstegen att bete sig som att de var referenssteg i flerahundratusenkronorsklassen och gjorde rättvisa till den bättre Klimaxkontrolen.

En av delsummeringarna för mig är att det år svårt att förena den egna målbilden med det man får om man bara köper efter rekommendationer eller vad folk anser är sant eller verkligt för dem. Vem är det som i slutändan ska ha glädje av anläggningen,Du själv eller att pöbeln blir nöjd?

Frid över minnet av den hädangågna Troikan men tack för vad den gav,den ska få en chans till,så även en annan Troika och jag tror Karman får följa med den med. Vänner av ordning säger att det är samma puppor fast med en infästning mindre på Karman samt att de bägge delar Koetsu Reds/supex spolsystem,en i min värld svinaktigt dyr pickup,men som kanske jag kan ha råd att äga ifall den lever mer än tre fyra skivsidor per renovering!

Jag är sjukt nöjd,Pekka får inte igen Lippomans skivispelare frivilligt!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sat Nov 26, 2011 11:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 19, 2011 06:48
Posts: 111
Location: Malmberget
Synd att man inte bor lite närmare. Det verkar som det är i fyrkanten allt roligt händer :D

_________________
-LP12/Keel/Radikal/Ekos SE/Allnic Puritas/Allnic AUT 2000
-Naim HDX/Naim DAC/Naim XPS 2/McIntosh MA2275
-Kondo KSL-M7 phono/Kondo Overture/Auditorium 23 SoloVox
-Velodyne DD-18/PS Audio P1000 Power Plant Regenerator


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sat Nov 26, 2011 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
Låter härligt! Och galet kul också! :)

Låter riktigt punchvänligt det där systemet. Jag ska smyga hem till dig nån gång och våldgästa, självklart med mutor i form av av jästa maltdrycker. Vet den där underbara euforiska känslan man får när allting bara faller på plats, bästa som finns.

Gratulerar!

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sat Nov 26, 2011 17:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
fan själv sugen på ett återbesök, tja snart kanske det spela här också om någon månad

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 02:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Linneriet ska vara lekfullt,i går fick vi en inbjudan till en hedersknyffel utanför Umeå,en snabbt avverkad sträcka på blygsamma cirkus 20 mil enkel väg om man inte räknar Pekkas ytterligare 8 mil i ekvationen. Kosan styrdes till Tykho,trolightvis innehavaren av världsrekordet i hifi innehav. Grymt mycket att kolla på och ett mysigt välfyllt musikrum. Det vattnas fortfarande i munnen vid blotta tanken på alla skatter i vinylform. tyckte han sa 6000 vinyler och säkert 2500 till som väntade på att få komma hem till husse.

Vi fick chansen att höra ett aktivt Kef Kit högtaleri med Rel Storm i botten och trenne LK2/280/Spark. Kände mig nästan slagen i LK frosseri,LK1+Dirak,Valhalla standalone i låda,Isobarik Aktiv box/Bingo och var det Dirak på den oxå eller såg jag fel? Tre LK2/280 Numerik och efter vårt besök då ytterligare en Karik II,Me like!

Till nästa gång så ska jag nosa upp ännu en LK1/Dirak(har en oerhört sällsynt prototyp från Linn någonstans i gömmorna) så vi får köra vintage dualmono bara för skojs skull..


Tykho adopterade sina fina Isobarik till mig och de fick sig en kärleksfull stund med sin nya husse i gårkväll,försiktigt bekantade vi oss passivt bara för att kolla om jag minns dem rätt i hur de lät. Absolut ingen tvekan om att det var som jag minns dem. På kul så körde jag in tre Klout och Klimaxfiltren på dem för att se vad som hände,spelar skitkul och ösigt som tusan,undrar om Linn hade ont om Keltiks att tillgå när de testade ut filtret för det spelar banne mig bättre på de här burkarna!

Inte säkert man behöver Keltik med de här glädjespridarna i huset,ett par jättelika KAN högtalare,vad mer kan man begära?

(hmm kanske en nöjd fru också)






Image

Image

Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 09:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Sep 26, 2004 17:14
Posts: 684
Hardu filter på sen eller kommerdu köra klimaxfiltrena? Låter awesome iaf. Kul med denna entusiasm

_________________
The perverted fear of violence
Chokes the smile on every face


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Jag har inga äkta aktiva Isobarikfilter,känslan däremot är att det skulle funka med en LK tunebox(med keltikfilter)nästan lika bra. I adoptionen ingick de enorma passivfiltren,LP skivestora fastskruvade i MDF plattor. Lika imponerande som när jag såg dem sist,bara kretskorten måste ha varit kostsamma för Linn,det är tveklöst få om ens några kompromisser i den designen. Det vore underbart i fall vi fick se en sån här burk i ny tappning från Linn. En jubileums Lineup med Ittok IV,Troika II,Isobarik Jubilee,osv..

Vem vet,det kanske kommer?

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Lejonklou slutsteg
PostPosted: Tue May 08, 2012 23:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Vände på rummet i går kväll eller om man så vill,ställde isosarna mot fönstret och lät Keltik stå kvar bredvid Teven. Snodde kablaget från ena Keltiken och använde mig av en gammal LK2 och passivfiltren. Karik III och LP12 samt den omtalade telefonen agerade källa. Hur lät det då? Ja om man ser till sådant som bas så är det givetvis tunnare i botten än aktivt. Jämför man istället med hur Keltik spelar efter kortsidsn så slås jag över hur mycket mer energi och liv jag får tillgängligt. Känns i jämförelse som att vara i ständig uppförsbacke för att få ut det musikaliska innehållet. Och då med fyra klotsar till stärkare. Man kan inte låta bli att fundera på hur Keltik låter efter den där väggen?

Vi väntar på ett beslut kring tillbyggnad. Resultatet av gårdagens lilla laboration var både trist men samtidigt skönt. Det trista är att det inte går att ha det på detta viset rent möbleringsmässigt. Sugen är man på ett dedikerat lekrum..

Image

Image

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Sun Jun 03, 2012 02:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
I kväll lektes det med lillsvågerns Keltiks,4200 i botten och två LK85 i toppen delat med en tunebox med switchad nätdel och monokort i. Han bekantade sig för fullt med sin nya sneaky vilken var kopplad genom en Wakonda. Det vi roade oss med i afton förutom flippandet på telefonerna och välja låtar var att byta ut LK85 i mitten mot LK2. Intressant nog var slutsatsen att det blev väldigt mycket bättre! har någon vänlig själ LK2 eller 280 eller /spark modellen att sälja så hör gärna av er. Något intresse för fler X100 eller X200 var han väldigt bestämd med att han inte önskade. Kul kväll och ett sömnigt huvud återstår nu. Dags att dra ner rullgardinen. Stort tack till Pekka som bemödade sig att komma förbi med en NAS till Nicke,han tackar och bockar samt meddelar att han köper den!

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
 Post subject: Re: Haraldur
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 04:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Sonen behövde ett eget rum för att köpa tid så passade jag på att förverkliga en liten dröm. Har i skrivande stund slagit i en försvarlig mängd välstämda spikar i sonens "ljudkoja" dvs en lätt förväxt friggebod i funkisstil.

För säkerställa att han skulle trivas så fick den måtten utifrån det gyllene snittet,ett akustiktak med infällda downlights,egen 16A säkring på egen fas matat med saftig EKKJ direkt från mätaren. Tänkte att det går bättre att spela Guitar Hero om rummet har bra sväng och körde därför på med dubbelgips utanpå spånskivan,alla vill ha en schysst utsikt och gärna se vatten så han fick även tre 21x5 fönster mot havet. Givetvis hade jag inget lömskt i kikaren. Bea påstår att det är något skumt då hon aldrig sett mig så ivrig och hjälpsam förut när hon kommenderat ut mig på uppdrag..

Image


Image


Image

Image


Image

Image


Sista bilden är modellen jag stal,förbättrade och förstorade,eftersom den dels såg förkrympt ut,icke Keltikvänlig,eh förlåt,inte lämplig som ungdomsrum..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited