selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Mar 29, 2024 00:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Tue Dec 08, 2009 14:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
sköldpadda wrote:
... Enda felet jag kan hitta på den är färgen, hade nog varit snyggare med svart.
Jag misstänker att det är mitt fel att den har fel färg. Får väl be om ursäkt för det, men det passade mycket bättre till mina övriga lådor :|


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Tue Dec 08, 2009 15:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Hmm, jag hade gärna haft en silverfärgad Lingo... Har en svart nu.

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Tue Dec 08, 2009 23:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Det kan säkert vara så Hardcore, och jag klagar inte på färgen men hade tyckt det varit snyggare med svart. Får väl leta nya apparater, och silver, så löser jag problemet på det sättet.

Polymerstands verkar vara väldigt svårt att få tag på, tyvärr. Jag hade chans att köpa ett par en gång i tiden, men märkte ingen större skillnad just då. Men om någon har ett par liggandes så är jag spekulant. Fast, en aktivering hade varit häftigare...

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Wed Dec 09, 2009 08:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Ok jag trodde du redan körde aktivt. En 5125 med kort borde man kunna få tag till en vettig peng. Keilidh blir en annan burk när du aktiverat dom. byte till ninka diskanter är oxå en prisvärdu ppgradering när du väl kör aktivt :)

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Thu Dec 10, 2009 21:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Jo, det är säkert så att en aktivering med 5125 är en jättebra uppgradering, och jag är sugen på det. Men samtidigt är det inte det steg som står näst i tur. Det finns mycket kvar på skivspelaren att uppdatera, och skulle man gå aktivt så lär försteget vara en flaskhals.

Så jag tror ändå att en harmonihylla är nästa steg, så får jag se sen hur jag går vidare.

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Wed Jan 05, 2011 10:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Det här hänt en hel del här det senaste året. Någon gång förra vintern köpte jag ett Harmonihyllekit, som byggdes ihop med bänkskiva från bygghandeln. Nya skivor är under produktion, men det går väldigt långsamt, och det skall bli spännande att jämföra dessa med bänkskivorna. Dessutom finns det kanske en möjlighet att hyvla ner bänkskivorna och använda till en Tor-variant av hyllan, även om det är säkert inte är optimalt. Om jag hittar någon som kan hyvla skivorna skall jag iaf göra ett test.

Under en ölprovningskväll i våras hände något med min Movie. Dagen efter den mycket blöta kvällen lät cdn trasigt, ojämnt i nivå och nästan felkopplad i fas. Väl hos Tonläget luktade den dessutom bränt. Det visade sig att en bildkrets bränt, och efter reparation tjänstgör Movien nu enbart som dvd-spelare - en väldigt bra sådan.

Jag insåg att Movien inte kommer hålla för evigt, och valde att ta klivet in i DS-åldern genom att köpa en MDSi. Steget från Movie till DS är enormt, och helt plötsligt var det kul att köpa CD igen. Och efter senaste Cara-uppdateringen var dessutom DS bättre än LP12an.

Så i mellandagarna var Martin på P&S här och installerade nya Tramplin på tolvan. För den, relativt, låga kostnaden är det en väldigt bra uppgradering. Lättare att förstå vad sångarna sjunger, bättre timing och bättre musik.

Så i dagsläget består anläggningen av LP12 - MDSi - Keilidh. Och det är jävligt roligt att lyssna på musik.

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Wed Jan 05, 2011 12:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
Välkommen in i DS-världen.
Har själv ägt en Movie05 som jag tyckte bra om men jag förstår att du gillar uppgraderingen :)

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Fri Apr 22, 2011 08:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Jag har fintrimmat anläggningen i små steg under våren.

Ny nätverkskabel: gör större skillnad än man kan tro, även om det inte är som natt och dag.

Handbyggda hyllplan till Harmonihyllan: De nya hyllplanen gjorda av björk, med betydligt färre skarvar än de färdigköpta hyllplanen från bygghandeln, gjorde stor skillnad. En notering jag gjorde var att de nya planen var mycket lättare än de färdigköpta...

Stenfötter till Keilidh: Jämfört med de andra justeringarna jag gjort under våren är det här den som gett minst. Det märks att den är i slutet av kedjan. Jag har till och med svårt att veta om det var prisvärt. Men eftersom det är svårt att få tag på fötter i dagsläget var det lika bra att slå till - och det blev bättre.

Oden -> Tor: Hyvlade ned mina gamla hyllplan så jag kunde bygga en Tor. Den lär absolut inte vara i klass med en köpt Tor, eftersom hyllplanen inte är gjorda på samma sätt. Men jävlar vilken förbättring det blev. Allt är bara så mycket klarare - musiken spelas med en större självklarhet och pondus.

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Fri Apr 22, 2011 12:44 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Kul att dessa fintrimningar ger resultat. Kan tänka mej att dessa justeringar ger större utdelning för pengarna än att köpa nya apparater.

Vad för nätverkssladd är det som presterar bra hos dej?


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Mon Apr 25, 2011 09:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Det är den kabel från Dustin som de flesta här har rekommenderat,

http://www.dustinhome.se/pd_5010237122.aspx

Tyvärr är det inte längre samma text på kabeln, så exakt samma kabel lär det inte vara. Dock var det ändå en klar förbättring jämfört med vad jag hade tidigare. Hade varit kul att jämföra denna nya batch med den gamla, för att utröna skillnaden...

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140


Top
   
 Post subject: Re: Sköldpaddas prylar
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 14:14 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jan 04, 2007 12:24
Posts: 251
Location: Göteborg
Flyttade till nytt boende i somras. Nu ser det ut som följande. Stereon står i sovrummet, på andra sidan väggen. NASen står i en garderob, och allt styrs via iPad. Tycker själv att det blivit väldigt snyggt i vardagsrummet på det här sättet.


Attachments:
Stereo 20120204.JPG
Stereo 20120204.JPG [ 54.12 KiB | Viewed 9699 times ]

_________________
Hinder är det man ser när man tar ögonen från målet!
LP12 - Majik DSI - Majik 140
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited