selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:38

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 79 Next
Author Message
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 21:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Avund är en av dom sju dödssynderna, tillika mitt förnamn, mellannamn och efternamn! Måste låta brutalt gôtt!! :D Grattis till ett fantastiskt system!

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 21:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Kul med bilder...

Och det är bara att hålla med Linncredible...

Vansinnigt bra system. Man blir inte lite sugen på 350A/D... *skakar på spargrisen*

/ jajo


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 21:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
siffernisse wrote:
Visst skulle man ha Klimax hela vägen, men ACD/D och Kinos funkar också..tillsvidare.
Undra hur stor prestanda skillnad det skulle vara med "riktig" balanserad signal från KK/Kisto, om man bort sker från prestanda steget upp från Kinos. Vad jag förstår finns det inget riktigt bra sätta att gå från obalanserad till balanserad, eller tvärt om.

Kan bara hålla med föregående talare, 350A skapar ha begär.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 22:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Riktigt snygga bilder på smakfull inredning!
350 gör sitt till.
GRATTIS :!:


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Sun Dec 20, 2009 08:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sat Sep 16, 2006 10:07
Posts: 289
Location: uppsala
Stiligt!

Så vad blir nästa uppgradering då? 8)

_________________
Kristoffer, som gillar vinyl...


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Mon Dec 21, 2009 09:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Grattis till en fantastisk anläggning som passar perfekt in i den övriga snygga inredningen. Skulle inte pengar vara ett problem skulle jag lätt kunna övertyga frun om att skaffa sådana burkar. Jag tycker att dom är de klart snyggaste som finns på marknaden alla kategorier.
Resten av anläggningen är ju redan sen tidigare grym och nu väldigt minimaliskt vilket jag också gillar.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Mon Dec 21, 2009 10:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Med den höga WAF:en är det väl en smal sak att övertyga frugan. 8) Sen är det ju BAF:en kvar - Bank Acceptance Factor. :shock:


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Mon Dec 21, 2009 13:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Hehe BAF var ny för mig, jag får nöja mig med att drömma och glädjas med Siffernisse och andra
Även fast pengarna i teorin finns så lyssnar och njuter jag inte alls i samma grad som dom flesta av er och med den låga nyttjandegraden så får man nöja sig med att drägla i diverse medlemstrådar. Tack siffernisse för att du delar med dig :)
ps Svarta är snyggast

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Tue Dec 22, 2009 16:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 451
Location: Övik
Clas wrote:
Undra hur stor prestanda skillnad det skulle vara med "riktig" balanserad signal från KK/Kisto, om man bort sker från prestanda steget upp från Kinos. Vad jag förstår finns det inget riktigt bra sätta att gå från obalanserad till balanserad, eller tvärt om.
Har man KDS/CD12, kk, och Klimaxslutsteg/350A så kan man väll köra balanserat hela vägen, eller är något steg inte "riktigt" balanserat?
Minns någon test där man provat Bal. vs RCA och då kom man fram till att RCA var något bättre, mins dock inte vem källan var till denna information eller vilka produkter som provades. Kan det varit Lejonklou??.

Quote:
Vansinnigt bra system. Man blir inte lite sugen på 350A/D... *skakar på spargrisen*
/ jajo
Humm, mja med de nya A242 aktivt drivna och en/två riktiga baslådor kommer du nog ganska nära ändå. I övrigt har du ju börjat i "rätt" ände på ditt system, jag har lite kvar där.
Quote:
Så vad blir nästa uppgradering då?
Vill inte/ har inte råd att tänka på sådant nu men det är klart att insignalen är fortfarande viktigast för slutresultatet så kanske får man krypa till korset med DS, dock kan det ta ett tag innan ekonomin återhämtat sig så man har ju lite tid att vänja sig vid tanken.
Dock några mindre justeringar i form av konsultuppdrag med finjustering och en/två vägghyllor för lådorna skulle vara bra.

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Tue Dec 22, 2009 19:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
siffernisse wrote:
Clas wrote:
Undra hur stor prestanda skillnad det skulle vara med "riktig" balanserad signal från KK/Kisto, om man bort sker från prestanda steget upp från Kinos. Vad jag förstår finns det inget riktigt bra sätta att gå från obalanserad till balanserad, eller tvärt om.
Har man KDS/CD12, kk, och Klimaxslutsteg/350A så kan man väll köra balanserat hela vägen, eller är något steg inte "riktigt" balanserat?
Minns någon test där man provat Bal. vs RCA och då kom man fram till att RCA var något bättre, mins dock inte vem källan var till denna information eller vilka produkter som provades. Kan det varit Lejonklou??.
Jag menar inte att du behöver köra det hela vägen. Men problemet för dig är att ditt försteg endast har rca och dina högtalare endast xlr vilket gör att du måste köra med en specialkabel vilket inte är optimalt. Vad som är bäst beror på vilka produkter man har, aldrig testat själv kanske ska göra det. Men Fredrik med fler bland annat Sportis föredrar xlr med KDS iaf, för mig att det föredrog rca med UD 1.1.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Tue Dec 22, 2009 22:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
ja, hos mig har i alla år RCA varit bäst ( tex Uni 1.1 till KK) men med KDS till KK var till min förvåning ballanserad bättre. Har inte jämfört mellan för/slutsteg.


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Fri Mar 26, 2010 00:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Siffernisse, jag blev lite nyfiken på din installation och ingen snack om saken "snyggt" är det :)

Stämmer bilderna fortfarande, att du har CD & Försteget på en tjusig bänk bredvid varandra?

Då kan jag nog rekommendera, att du gör verklighet av dina tidigare tankar i tråden, på att skaffa några vägghyllor istället :wink: I alla fall innan du börjar på att fundera på, att byta ut någon av apparaterna (iofs KOMRI har en Kisto till salu :oops: ) Finite Elemente gör tjusiga grejor som låter mycket bra :mrgreen:

Sedan så har vi det tråkiga med att högtalare alltid skall stå framför en stadig vägg. Glasrutor är dessutom väldigt sällan stadiga nog :x Det går, men då blir nog glasrutan väldigt dyr :shock:

Svårt att se planlösningen på rummet på biderna, går det inte att vända på placeringen?? Enorm gratis uppgradering utlovas härmed. :mrgreen:

Min uppskattning är, att du för närvarande bara får ut max 30% av det välljud som du betalat för :(

Det verkar ju som du är mycket nöjd ändå, så jag kanske har missat nåt väsentligt?

Skicka ett pm, om du vill "tjöta lite" över telefon.

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Wed Apr 07, 2010 13:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 451
Location: Övik
Quote:
Stämmer bilderna fortfarande, att du har CD & Försteget på en tjusig bänk bredvid varandra?

Då kan jag nog rekommendera, att du gör verklighet av dina tidigare tankar i tråden, på att skaffa några vägghyllor istället :wink: I alla fall innan du börjar på att fundera på, att byta ut någon av apparaterna (iofs KOMRI har en Kisto till salu :oops: ) Finite Elemente gör tjusiga grejor som låter mycket bra :mrgreen:
Vägghyllorna är påväg, tyvärr är det en rejäl leveranstid på dessa men de borde dyka upp om inte allt för lång tid.
Quote:
Sedan så har vi det tråkiga med att högtalare alltid skall stå framför en stadig vägg. Glasrutor är dessutom väldigt sällan stadiga nog :x Det går, men då blir nog glasrutan väldigt dyr :shock:
Då väggen är en yttervägg är den stadig men rutan spelar med vid högre ljudtryck, liksom elementet. Jag kommer till sommaren att byta detta fönster till ett nytt och även öka styvheten på väggen med en extra gipsskiva.
Quote:
Svårt att se planlösningen på rummet på bilderna, går det inte att vända på placeringen?? Enorm gratis uppgradering utlovas härmed. :mrgreen:
Det verkar ju som du är mycket nöjd ändå, så jag kanske har missat nåt väsentligt?
Det är ett typiskt vardagsrum med fil, dvs stereon står där matsalsbordet borde ha stått. Rummet är i teorin inte riktigt optimalt med fönstrets placering men det låter faktiskt ändå riktigt bra.

Mvh

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Wed Apr 07, 2010 19:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Siffernisse.

Det verkar onekligen som du har läget under kontroll 8)

Ska bli kul att höra dina intryck från "uppflyttningen", av signalkällorna till vägghyllor vs ditt tidigare bänkskåp, när du väl fått grejorna på plats.

Hoppas också att dina tämjningsåtgärder får tyst på såväl fönster som element.

Baskapabla högtalare har ju tyvärr en förmåga att sätta alla möjliga och omöjliga föremål och inredningsdetaljer i självsvängning :x

Själv har jag ett par garderobsdörrar och ett litet fönster som hörs lite grann ibland. :wink:

Men du verkar ju vara en målinriktad person, så sådana småsaker det fixar du nog till :idea:

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Siffernisses prylar
PostPosted: Mon May 17, 2010 12:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 451
Location: Övik
En ny bekanskap. Mycket trevlig sådan också.
Attachment:
klimaxK.JPG
klimaxK.JPG [ 22.53 KiB | Viewed 14045 times ]
mvh/

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 79 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited