selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 01, 2017 07:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej
Ny från igår och nyfiken på detta forum.
Har sedan 06 hållit på med Lp 12 or och sedan dess byggt ihop flera från scratch och hjälpt en hel del både på detta forum och många andra att hitta delar, byggt spelare och få deras spelare till att prestera som de är tänkta och lite till och som jag brinner för moddningsprodukter för Lp 12 or i synnerhet ( vet att detta är ett hett ämne ...) håller mest till på Engelska forum och kontakter med Engelska leverantörer iom detta startade jag och en liten shop i april ( vet inte om detta är tillåtet att skriva här ) men mest för att hobby blev allvar och blev tillfrågad att bli Importör för bla Tangerine Audios produkter vilka har höjts till skyarna i hela världen.
Föll för Lp 12 an direkt första gången jag hörde en hos CME på Bellmans hifi i Borås och sedan dess har det varit en nyfikenhet att gå på detta spår och sen var det sambo barn och husrenoveringar som kom emellan och Systemdeck och VPI men 06 var det färdigrenoverat och då fanns tiden för den första Lp 12 an med en Rega arm och AT 95 E och byggdes som de andra som en franken Lp 12a och sedan har det bara rullat på och slutet 16 byggde jag min dröm med många trevliga produkter och allt nytt vilket var en känsla utan dess like.

/L

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Aug 01, 2017 19:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Kul med en ny aktör! Välkommen!
Vilka uppdateringar tycker du själv gör mest skillnad / är mest prisvärda ?

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Aug 01, 2017 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej
Tack :D

Mest skillnad :
Byte armkabel ( Arm till Riaa )
Byte PSU, hittar man en Norton Air Power så skall man nypa denna fort.

Mest prisvärda:
Vinyl Passion : Blue springs
Analog Innovation : Blue lube oil
Tiger Paw : Tranquility
Audio Origami : Rewire med Ikeda Silver Wire och en service på din arm.
The Audio Files : AT 95 P nål till din K5 eller K9.

/L

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Jan 14, 2020 12:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej
Går nu in på det tredje året som Linn Lp 12 shop och det rullar på med kunder både i Sverige och hela världen vilket är väldigt kul.
Har kommit i kontakt med kunder i länder jag aldrig trodde jag skulle få leverera delar/elektronik och spelare till såsom Indien, Singapore och Australien som exempel.
Mest till England blir det och vi får se vad Brexit har i sitt sköte.

Samarbete med företag/Leverantörer också från hela världen vilket också är kul för att kunna leverera produkter som mina kunder efterfrågar, och hitta en detalj till deras spelare vilket jag brinner för.
Företag som jag kommit i kontakt med som bygger egna produkter eller är importörer eller som renoverar delar till spelare såsom armar, motvikter, motorstyrningar etc etc riktigt roligt och framförallt att kunna göra detta till mina kunder/vänner.

Kommer att inom 4 veckor ca bygga en av de mest uppgraderade Lp 12 jag haft hos mig och montera armar som är väldigt speciella och låter fantastiskt dock inte Linn men byggs med Linn infästning och de låter riktigt bra. Med en av de Lingo 4 or jag monterat och specialtillverkad crossbrace för detta ändamål bottenplatta och sub bottenplatta i fräst alu, vilka är fantastiska.

Alu Subchassie från TA ( Phoenix ) som har häng på Keel och låter riktigt bra och monterar ett av dessa inom 2 veckor ca med en mkt fin arm, kunder som åker långt för att få det dom vill och en annorlunda Lp 12, ja jag vill fortfarande kalla dem Lp 12 or trots mkt uppgraderingar från olika 3dje parts firmor men med hög kvalité.

Kommer också att skruva ihop min egen TA Signatur spelare med mkt speciella uppgraderingar och med en arm som bara hittills är tillverkad/monterad på detta vis i 1 ex.

Ska bli fantastiskt kul att fortsätta på detta året som börjat så bra både med nya typer av uppgraderingar och fantastiska kunder och mkt vänner som gillar det vi gör.

Vill också passa på att tacka de kunder som kom på vår kundträff i Villa Strömsfors.

Tack !

Lennart och Helena/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Tue Jan 14, 2020 14:14, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Tue Jan 14, 2020 14:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Vad kul att det rullar på!
Fortsätt gärna att skicka in bilder och texter med dina uppdateringar och renoveringar, jag tycker det är superintressant att följa,
Jag är fortfarande väldigt imponerad av din noggrannhet när du installerar/justerar, speciellt sedan man fick följa det med egna ögon vid senaste besöket.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Jan 14, 2020 14:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Tack Leif
Mkt trevligt att få tillfälle att skruva i en så fin spelare och härligt att du är nöjd med vad jag gjort.

Återkommer med bilder framöver, fritiden har varit knapp dock men är också väldigt tacksam och tycker detta är väldigt roligt.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Mon Jan 20, 2020 16:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
En av de spännande armarna TP Javelin från England och är en Naim Aro kopia monterad på ett Tangerine Audio Phoenix med Linn cut.
En mkt spännande arm som till helgen skall monteras på en Lp 12.
Dynavector XX2 mk II som passar som handsken i denna armen här monterad på min egen Tangerine Audio Signature spelare som väntar på en Audio Origami PU 7 från Skottland.

Lennart/LinnArts


Attachments:
Javelin.jpg
Javelin.jpg [ 1.28 MiB | Viewed 14109 times ]

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se
Top
   
PostPosted: Mon Jan 20, 2020 21:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Det är alltid intressant att ta del av dina byggen, speciellt som de är baserade på en riktigt bra spelare. Det ger verkligen ideer för framtiden.

Men när kommer du börja lägga upp rättvända bilder? (hahaha, sorry, kunde inte låta bli :-))

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Jan 20, 2020 22:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Bill50x wrote:
Det är alltid intressant att ta del av dina byggen, speciellt som de är baserade på en riktigt bra spelare. Det ger verkligen ideer för framtiden.

Men när kommer du börja lägga upp rättvända bilder? (hahaha, sorry, kunde inte låta bli :-))

/ B
Asså, det är lite av Lennarts signum det där med 90 grader felvända bilder :-)

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 08:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
:lol:
Fattar inte vad jag gör för fel.
Allt är rättvänt när jag lägger in dem.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 10:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Tar du bilderna med en iPhone? Apple ska ju alltid vara lite speciella...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 11:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Hej Bill
Tar bilder med en Android Samsung, vidarebefordrar till datorn, skapar en Jpg och lägger den på skrivbordet, vrider den 90 gr och lägger sedan in den i Selleri och det blir snett iaf.
Vet inte vad jag gör för fel...
Hade lagt in mer bilder om jag hade lyckats bättre.

Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 11:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jan 28, 2009 10:50
Posts: 627
Inget att noja för tycker jag. Bilderna är toppen, mera bilder! Fel eller rättvända spelar ingen roll.

_________________
-- EADSM / LP12 Ittok Adikt / Akurate Tunebox / M6100 / A4200 / K600-K400 / A242 --


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 16:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
LinnArts wrote:
Hej Bill
Tar bilder med en Android Samsung, vidarebefordrar till datorn, skapar en Jpg och lägger den på skrivbordet, vrider den 90 gr och lägger sedan in den i Selleri och det blir snett iaf.
Vet inte vad jag gör för fel...
Hade lagt in mer bilder om jag hade lyckats bättre.

Lennart/LinnArts
Hur vrider du bilden, med vilket program? Kan du spara en kopia efter du vridit den?


Top
   
PostPosted: Tue Jan 21, 2020 17:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
fredrik wrote:
Hur vrider du bilden, med vilket program? Kan du spara en kopia efter du vridit den?
Har märkt att vissa program faktiskt inte vrider på bilden utan bara lagrar data om hur den ska visas. Och den informationen följer inte med när bilden visas någon annan stans.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited