selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 12:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1214 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 15:50 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Thu Nov 09, 2006 19:26
Posts: 46
Location: Uppsala
Ayn wrote:
5103, med lite andra grejer i systemet skymtande i kanterna. Note to self, damma av alltihop innan Jezqio kommer och fotar stereoprylarna! ;)
Äh, den viktiga delen blänkte juh tillräckligt för att överglänsa resten :lol:

Lät bra gjorde det också!

Tror och hoppas att du kommer att skaffa nått fint phono-steg för att kunna spela lite vinyl även i framtiden.

_________________
RateYourMusic.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 15:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
xanlin wrote:
Ayn, baskorten har inga justeringsmöjligheter.
Du får dra upp diskantkortet istället.
Åfasen - tack för infon. Ska ta mig en titt när jag får tid!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 16:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
xanlin wrote:
Ayn, baskorten har inga justeringsmöjligheter.
Du får dra upp diskantkortet istället.
Jag skulle nog rekommendera att du investerar lite ny kärlek i högtalarplaceringen innan du börjar pilla på filterinställningarna. Vet iofs inte hur placeringskänsliga Ninka är, men jag har alltid testat att justera högtalarplaceringen efter varje uppgradering i riggen. Det kan ju alltid bli bättre...

I värsta fall inser du att ursprungsplaceringen var bäst, men då har du å andra sidan fått lite ytterligare träning i tune-dem! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 17:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag har testat att dra ut mina Ninka till ganska extrema avstånd från vägg, och det som händer är snarare att det börjar låta väldigt tråkigt snarare än att basproblemen försvinner. Visst blir det tydligare närmare vägg, men det skiljer inte jättemycket. Det får mig att tro att det kan ha lite problem med stående vågor att göra - rummet har samma längd som bredd, och jag hade väldigt liknande problem när jag bodde i ett korridorsrum med samma mått för några år sen. Det är väl the betongbunker blues helt enkelt. Nästa uppgradering får bli ny lägenhet. ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 18:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Ayn wrote:
Nästa uppgradering får bli ny lägenhet. ;)
Eller ett tredje Klout! :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 19:06 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Skulle faktiskt kunna tänka mig ett C6100 eller så istället, om man skulle göra något med förstärkeriet...men det känns inte aktuellt att byta något överhuvudtaget, så det känns mer som en hypotetisk fråga ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 19:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Skulle faktiskt kunna tänka mig ett C6100 eller så istället, om man skulle göra något med förstärkeriet...men det känns inte aktuellt att byta något överhuvudtaget, så det känns mer som en hypotetisk fråga ;)
c6100 är ju perfekt, allt i en låda.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 21:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Najs med 5103. Ska du kränga Kairn och köpa en Slipsik?

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 23:14 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
henriklh wrote:
Najs med 5103. Ska du kränga Kairn och köpa en Slipsik?
Tänkte lägga vinyl på is ett tag tills jag kör igång mer på riktigt och skaffar en tolva. Men det funkar ju finfint att köra Kairn som RIAA-steg nu tills jag fått den såld... :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 11:52 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Kairn är såld sen några veckor tillbaka, och i helgen sålde jag min Rega Planar 3 till en annan sellerist. Nånstans i dessa vändor har en Squeezebox införskaffats som lite slölyssningsinstrument.

Systemet som det ser ut idag är alltså: Ikemi, Squeezebox, AV5103, 2xKlout, aktiva Ninka.

Närmaste som händer på uppgraderingsfronten är en ny lägenhet - tillträde fredag den 13:e (:!:) april. Hoppas det går att få till ljudet bra där! I övrigt lär det dröja med uppgraderingar, då det vankas bröllop i sommar, och det är inte helt gratis. 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 12:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Dubbelt grattis! Vilket drag!
Ny lägenhet är inte fy skam, har du köpt?

Men framförallt bröllopet! Jag gifte mig själv i augusti 2005, och det var utan tvekan det absolut roligaste någonsin i hela mitt liv. Det är en kick utan dess like, måste upplevas. Och, som sagt, det kostar kulor...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 13:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 19, 2006 00:37
Posts: 203
Location: Stockholm
Kul märke på första bilden. Vad har du fått det ifrån och vad sitter det på för något? Ser ut som ventilkåpan på en bilmotor!?

_________________
GForce


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 13:50 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
monkeydevil wrote:
Dubbelt grattis! Vilket drag!
Ny lägenhet är inte fy skam, har du köpt?

Men framförallt bröllopet! Jag gifte mig själv i augusti 2005, och det var utan tvekan det absolut roligaste någonsin i hela mitt liv. Det är en kick utan dess like, måste upplevas. Och, som sagt, det kostar kulor...
Tack! :D
Skönt att höra att man har något att se fram emot! Inte för att jag tvivlade, men kul att höra andras erfarenheter. Det har varit ett fasligt jobb med planering, fixande av inbjudningar och bokningar hit och dit, så förhoppningsvis får vi lön för mödan när det är dags! Får försöka hitta något sätt att dämpa nervositeten på den stora dagen. Var du nervös?

Lägenheten är köpt, japp. En trea i centrala Uppsala. Även de billigaste lägenheterna här i Uppsala går ju för såna galna pengar att det inte går att relatera till överhuvudtaget. Både mina och min fästmös föräldrar bor i små byar norrut i Sverige, och fick en smärre chock av hur priserna var. Och då ligger vi ändå i lä jämfört med Stockholm...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 13:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
GForce wrote:
Kul märke på första bilden. Vad har du fått det ifrån och vad sitter det på för något? Ser ut som ventilkåpan på en bilmotor!?
Nix, det är faktiskt inuti en Ikemi! Loggan sitter ovanpå "slädhuset", man kan se släden under till höger på bilden, den runda nedsänkningen är där man lägger i CD:n. Tyckte det var lite sött att det stod 100% + Linn-loggan, skönt med lite ingenjörsmässig stolthet. :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 13:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
monkeydevil wrote:
Dubbelt grattis!
Dito
Lycka till :!:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 1214 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited