selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:59

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13 14 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 14:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Oct 19, 2006 00:37
Posts: 203
Location: Stockholm
Ayn wrote:
GForce wrote:
Kul märke på första bilden. Vad har du fått det ifrån och vad sitter det på för något? Ser ut som ventilkåpan på en bilmotor!?
Nix, det är faktiskt inuti en Ikemi! Loggan sitter ovanpå "slädhuset", man kan se släden under till höger på bilden, den runda nedsänkningen är där man lägger i CD:n. Tyckte det var lite sött att det stod 100% + Linn-loggan, skönt med lite ingenjörsmässig stolthet. :)
Ahh, nu ser jag. Snyggt och kul. Man skulle vilja ha lite såna som klistermärken... :)

Grattis till brölloppet :!:

_________________
GForce


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 21:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Grattis till lägenhet och stundande bröllop! Förstår verkligen varför årets budget har varit "fetspikad". En lägenhet är med dagens priser något av det dyraste man kan köpa, men blir å andra sidan troligtvis en investering för livet. En 3:a alltså! Blir det ett dedikerat lyssningsrum eller det rummet kommer kanske invaderas av en annan "ljudkälla" i framtiden?! :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 21:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Grattis!

Alla sellerister kan väl räkna sig som inbjudna? ;)

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 07, 2007 21:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Och vi utgår från att det blir aktiva Komri som ljudsystem på festen... :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 08, 2007 10:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Alla sellerister som går ihop och skänker ett par aktiva Komri i bröllopspresent är hjärtligt välkomna! :)

Hur trean disponeras får vi se, ytterligare ljudkälla kommer säkert nån gång men det är att gå saker och ting i rejält i förväg. ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 08, 2007 18:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Oj man får gratulera.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 08, 2007 21:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Grattis och lycka till

Tomas (gift sen snart 12 år)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 20:34 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Grattis! Kul för er att det ordnat sig med lägenhet!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 21:54 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Bara ett litet ego-inlägg för att sammanfatta saker och ting som de är nu:

Nu börjar det faktiskt bli lite smånervöst. Ser fram emot bröllopet på lördagen! Men ska bli skönt att få det gjort på sätt och vis också, det har varit galet mycket att ta tag i den senaste tiden.

För övrigt använder jag min Squeezebox väldigt mycket. Rent spontant har den inte en chans mot Ikemin, men det är så smidigt att bläddra fram en skiva och dra igång på bara några sekunder. Dessutom är tekniknörden i mig barnsligt förtjust i att kunna fjärrstyra den från min PSP :)
Hoppas det kommer liknande lösningar som är ännu bättre!

En platt-TV ska införskaffas under hösten. Jag har ingen aning om vad budgeten kommer behöva bli ännu, om jag hittar en TV för 10-15k som jag blir nöjd med så är det ju självklart bra men det skulle inte förvåna mig om det krävs ytterligare 10k för att det ska bli riktigt bra. Ska bli spännande att dra med sig frugan (8)) och ge sig ut och jämföra...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 22:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Bara ett litet ego-inlägg för att sammanfatta saker och ting som de är nu:

Nu börjar det faktiskt bli lite smånervöst. Ser fram emot bröllopet på lördagen! Men ska bli skönt att få det gjort på sätt och vis också, det har varit galet mycket att ta tag i den senaste tiden.

För övrigt använder jag min Squeezebox väldigt mycket. Rent spontant har den inte en chans mot Ikemin, men det är så smidigt att bläddra fram en skiva och dra igång på bara några sekunder. Dessutom är tekniknörden i mig barnsligt förtjust i att kunna fjärrstyra den från min PSP :)
Hoppas det kommer liknande lösningar som är ännu bättre!

En platt-TV ska införskaffas under hösten. Jag har ingen aning om vad budgeten kommer behöva bli ännu, om jag hittar en TV för 10-15k som jag blir nöjd med så är det ju självklart bra men det skulle inte förvåna mig om det krävs ytterligare 10k för att det ska bli riktigt bra. Ska bli spännande att dra med sig frugan (8)) och ge sig ut och jämföra...
Visste inte att du skulle gifta dig men va spännande. Man har förstått att det är lite väl mycket före en sådan tillställning. Många blir förvånade hur mycket det är som måste fixas och framförallt synkas. Men hoppas dagen blir härlig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 22:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1179
Location: Lerum/Göteborg
Grattis till bröllopet, hoppas verkligen att det blir lyckat på alla sätt och vis och att du har tur med vädret! Själva köpte vi en charter till Teneriffa Feb 2001 där vi bokat tid på Sjömanskyrkan. Vi ville inte göra så stort ståhej av det, man har ju kommit lite längre i åren.

Jo, ang Pioneer så finns faktiskt föregångaren 427XD fortfarande att hitta till priser 18-20 och den billigare 4270 under det. Den är inte lika bra men klart bättre än Panasonic/Samsung-massan kring 12-15. Men då får man snabba sig. Själv grunnar jag som värst på om den nya är värd merpriset. Tyvärr så är det svårt att längre få till en bra jämförelse dessa emellan, den gamla hittar jag bara på ställen som inte får in den nya (pga Pioneers nya högre krav på återförsäljarna).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 22:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Så du bibehåller jämn belastning då ändå Ayn! Jag trodde att du skulle gå ner från plugga heltid + jobba heltid till "bara" heltidsjobb nu när du blev klar med studierna i vintras, men det blev jobba heltid + flytta och bröllopsbestyr istället då :wink: Hoppas allt blir lyckat iallafall, finns någon restripp planerad efter tillställningen?

Angående TV så springer det säkert iväg. Jag har själv köpt en Samsung LCD på rätt sida om femsiffrigt tidigare i vår, inte för att jag måste utan för att väntar jag längre kommer jag ta en massa pengar extra från stereobudgeten för att få en full-HD-TV. Dock har den vissa kompromisser, rätt tydliga släpningar i panoreringar ibland till exempel. Fick projektorn inte följa med i flytten alltså?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 23:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Grattis i förskott :!:

Ja, det lönar sig att lägga till några tusingar o slippa budgetTV, oavsett LCD eller plasma.
För 32" LCD börjar de bra på 8k (Sony 32P2530)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 08:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
3:e Klout någon..... ren slump att länken hamnar här i din tråd bara - lådan finns ju redan i Uppsala! Tror du frun märker att en till låda "dyker upp" i vardagsrummet

Annons

(Klout 8500 kr, Uppsala)


Last edited by Sony on Wed Aug 08, 2007 12:19, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 09:28 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Thu Nov 09, 2006 19:26
Posts: 46
Location: Uppsala
Sony wrote:
3:e Klout någon..... ren slump att länken hamnar här i din tråd bara - lådan finns ju redan i Uppsala! Tror du frun märker att en till låda "dyker upp" i vardagsrummet

Annons
Den annonsen hann inte bli gammal... Kollade på den 0915, 0925 var det borta!
8500:- ville han ha iaf, om jag kom ihåg rätt

_________________
RateYourMusic.com


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 196 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13 14 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited