selleri.de

En plats för sveriges linnister.
Aktuellt datum och tid: tor jan 21, 2021 22:12

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 UTC+2

Ny tråd  Svara på tråd  [ 169 inlägg ]  Gå till sida Föregående 18 9 10 11 12
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Linncredible
InläggPostat: fre jan 01, 2021 02:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sådär ja, då var ROON på plats med Intel NUC 7i för programkärnan. Väldigt trevligt handhavande, en helt annan nivå än Linns appar. Rekommenderas!
Trevligt att det är ett bra handhavande, men har du upplevt att det låter bättre än tidigare?

Själv använder jag Tidal ”dagligdags” och startar bara uop min NAS ibland. Men varje gång jag gör det upplever jag att inspelningar jag har lagrade på NAS låter bättre? Är ROON bättre än Tidal via Kazoo rent musikaliskt??

/mvh

InläggPostat: fre jan 01, 2021 02:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

torig skrev:
Är ROON bättre än Tidal via Kazoo rent musikaliskt??
Svaret är intressant. Gör Roon att man får högre upplösning än vad Tidal genom Kazoo klarar av?

InläggPostat: fre jan 01, 2021 15:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
Användarvisningsbild

torig skrev:
Sådär ja, då var ROON på plats med Intel NUC 7i för programkärnan. Väldigt trevligt handhavande, en helt annan nivå än Linns appar. Rekommenderas!
Trevligt att det är ett bra handhavande, men har du upplevt att det låter bättre än tidigare?

Själv använder jag Tidal ”dagligdags” och startar bara uop min NAS ibland. Men varje gång jag gör det upplever jag att inspelningar jag har lagrade på NAS låter bättre? Är ROON bättre än Tidal via Kazoo rent musikaliskt??

/mvh
Upplever inte att det är någon skillnad när det gäller vare sig ljud eller musikalitet. Testade för nåt år sen att köra ROON core direkt på LS NAS men det var ingen höjdare och försämrade tydligt musikalitet och ljud. (Inte så konstigt om man tänker efter.) Nu kör jag på av ROON rekommenderad HW och upplever inte denna typ av försämring.

Senast redigerad av Linncredible fre jan 01, 2021 15:18, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre jan 01, 2021 15:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
Användarvisningsbild

Roland skrev:
torig skrev:
Är ROON bättre än Tidal via Kazoo rent musikaliskt??
Svaret är intressant. Gör Roon att man får högre upplösning än vad Tidal genom Kazoo klarar av?
Jag har inte testat detta jättemycket. Det som det (i nån sorts överförenklad teoretisk synvinkel) skulle kunna handla om är Tidals MQA-strömmar. ROON defaultinställningar vad gäller Linn DSM är att ROON core står för decoding och DSM:en står för rendering. Jag tycker detta landar i njutbar musik. Har inte gjort några direkta systematiska jämförelser mellan detta och att köra MQA via Kazoo, men min spontana känsla är att det inte blir sämre med ROON, snarare likvärdigt eller möjligen något bättre.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 169 inlägg ]  Gå till sida Föregående 18 9 10 11 12

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 UTC+2