selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 15:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Tue Mar 20, 2018 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Lemmy wrote:
Jag har tänkt mig en färg för att hålla allt så enkelt som möjligt, då kan även slutpriset hållas lägre. Skulle du vilja ha vit ram och vit skiva alltså?
Har idag ett svart target rack till grammofonen. Om jag byter den så skulle vitt vara kul eftersom alla andra möbler är vita. Dock undrar jag var är lämplig placering av Lingo och Linto?
Har du tänkt tillverka en mindre variant som skulle få plats inunder din hylla om du förstår vad jag menar? Typ samma sak fast i 80% skala och lägre? Samma fråga om man har radikal/Urika det skulle vara kul med en nivå till så att säga.

PS, såg att din prototyp var stålren, det skulle också kunna vara intressant om den inte börjar rosta utan behandling. Men olika färger på skivan är också intressant. Prisbilden gör att du skulle kunna ta ut en extra kostnad för customfärger.

PPS. Går det justera fötterna på ramen mot golvet? Min parkett är fruktansvärt ojämn och utan något att justera skulle den så och vicka.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 22, 2018 09:18 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Nov 26, 2008 14:35
Posts: 79
fredrik wrote:
Har idag ett svart target rack till grammofonen. Om jag byter den så skulle vitt vara kul eftersom alla andra möbler är vita. Dock undrar jag var är lämplig placering av Lingo och Linto?
Har du tänkt tillverka en mindre variant som skulle få plats inunder din hylla om du förstår vad jag menar? Typ samma sak fast i 80% skala och lägre? Samma fråga om man har radikal/Urika det skulle vara kul med en nivå till så att säga.

PS, såg att din prototyp var stålren, det skulle också kunna vara intressant om den inte börjar rosta utan behandling. Men olika färger på skivan är också intressant. Prisbilden gör att du skulle kunna ta ut en extra kostnad för customfärger.

PPS. Går det justera fötterna på ramen mot golvet? Min parkett är fruktansvärt ojämn och utan något att justera skulle den så och vicka.
Bra feedback!
Har dock inga planer på andra färger just nu, vill gärna hålla allt så enkelt som möjligt.

Däremot finns planer på andra storlekar, har tänkt beställa prototyper med nästa batch.

Olackat bord tror jag inte är någon bra idé. Ytrost kan uppstå ganska lätt (beroende på miljö förstås), speciellt i svetsfogarna.

Jadå, fötterna går att justera. Det finns likadana gängade spikes (som på högtalare) både upptill och nertill på ramen, så även skivan går att justera.


Top
   
PostPosted: Fri Mar 23, 2018 23:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
@fredrik: Går ju alltid att lämna in på blästring/pulverlack så går det ju få vilken färg som passar och trä är ju inte omöjligt att behandla till annan finish. Rent stål går ju klarlacka så det inte rostar, kanske kan säljas olackad för den som vill ha en annan färg?


Top
   
PostPosted: Fri Mar 23, 2018 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Maffe wrote:
@fredrik: Går ju alltid att lämna in på blästring/pulverlack så går det ju få vilken färg som passar och trä är ju inte omöjligt att behandla till annan finish. Rent stål går ju klarlacka så det inte rostar, kanske kan säljas olackad för den som vill ha en annan färg?
Vad är det för fel på rost? Används ju tex gärna av arkitekter som fasadmaterial.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sat Mar 24, 2018 00:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2011 10:49
Posts: 248
Bill50x wrote:
Maffe wrote:
@fredrik: Går ju alltid att lämna in på blästring/pulverlack så går det ju få vilken färg som passar och trä är ju inte omöjligt att behandla till annan finish. Rent stål går ju klarlacka så det inte rostar, kanske kan säljas olackad för den som vill ha en annan färg?
Vad är det för fel på rost? Används ju tex gärna av arkitekter som fasadmaterial.

/ B
Har vad jag vet inte skrivit att rost är fel, svarade på Fredriks fråga ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited