selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:42

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Feb 22, 2018 21:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 31, 2005 22:39
Posts: 241
Location: Stockholm
I städningen av det som ligger i garderoben har jag nu kommit till förförstärkaren Bonnec Timpano inköpt på High Fidelity back in the days. Original kvitto finns kvar. Bonnec var populär i skarven mellan Kairn och 5103. Tidigare ägare var Per Dahne en av ägarna till High Fidelity. Bonnec användes då av många handlare i sina demonstrationer eftersom den ansågs bättre än Kairn. Nypriset sägs ha varit 80000 kr. Per har också uppgraderat förförstärkaren hos Bonnec i Tyskland. Bonnec har koll på sina grejor och om man skickar serienummer får man svar på vilka uppgraderingar som gjorts. Bonnec har haft högkvalitativa komponenter som ex. kondensatorer från Lundahl. Jag har kört denna förförstärkare till mina Keltik med gott resultat. Mycket bra riiasteg för mc. Jag har inte använt MM steget så det kan jag inte uttala mig om. Riiasteget går också att använda separat. Det finns många ut och ingångar. När Bonnec utvecklades sina produkter användes LP 12:an och förstärkeri från Naim och Linn. Sedemera utvecklade Bonnec egna förstärkare, filter och cdspelare. Det är alltså en förförstärkare för dom som gillar oldschool soundet. Fjärr medföljer ej (ingick inte i mitt köp), Linn fjärrar fungerar. Jag tror att fjärrar som har Philips styrkoder fungerar. Något skav finns på höljet, lite grå i färgen. Bilder kan skickas till den intresserade. Förförstärkaren kan ses och avlyssnas i Skarpnäck. Bilder kan skickas till den intresserade. Skickas helst inte. Original emballage saknas. Köparen står för ev. frakt. Pris 5000 kr eller högstbjudande.

_________________
Bose


Last edited by bose on Thu Mar 22, 2018 11:05, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Fri Feb 23, 2018 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Off Topic
Köpte en sådan ny av HF, var under några år det bästa försteget.
Mycket riktigt, fjärr ingick inte.
Ljudmässigt blandning av det bästa från Linn o Naim.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 05, 2018 09:58 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 31, 2005 22:39
Posts: 241
Location: Stockholm
Timpanon är nu såld.

_________________
Bose


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited