selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Voddler
PostPosted: Thu Oct 22, 2009 21:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Fick idag slutligen min ansökan om Voddlerkonto godkänd. Laddade hem klienenten och drog igång programmet. Tydligt är att de lagt tyngdpunkten på att det ska se snyggt ut, vilket det faktiskt gör. Dock lämnar handhavandet en del att önska ffa eftersom att som styrning accepteras endast tangentbord, ej mus. Tråkigt för mig då jag endast har trådlös mus, och inte trådlöst tangentbord.

Utbudet av filmer är heller inte mycket att hänga i det välkända midvinterträdet. Vid en snabb genomgång hittade jag bara en handfull filmer som jag är intresserad av att se. Drog igång Mel Gibsons "Apocalypto" och möttes då av en intital reklampaus på någon minut, och lyckades inte skippa förbi den. Roligare då när filmen drog igång. Trots att jag kör över trådlöst till datorn (iofs 802.11n) blev jag glatt överraskad över bildkvaliteten och flytet. Tittade ca 5 min och kan konstatera att det är, om inte riktigt, så nästintill, DVD-kvalitet.

Får de bara till ett större utbud kan detta bli riktigt bra. När det gäller film har jag inget emot att inte ha det lagrat lokalt då jag ändå ytterst sällan är intresserad av att se filmen igen, till skillnad från musik.

För er som inte vet vad Voddler är så kan man lite förenklat säga att det är ett försök att skapa ett Spotify för film.

Måste säga att nu när jag vant mig med en HTPC kopplad till TVn och stereon så skulle jag inte vilja göra mig av med den. Det börjar finnas mycket material, ffa video, som förtjänar bättre förutsättningar än min MacBook. De flesta kanaler börjar ha ett programbibliotek på nätet. Dessutom brukar man kunna hitta en hel del streamad direktsänd sport (Champions League etc) även om kvaliteten på de sändningarna inte gör någon glad, men då mycket sänds på kanaler jag saknar kan det ändå vara intressant.


Top
   
 Post subject: Re: Voddler
PostPosted: Sun Oct 25, 2009 11:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun Sep 06, 2009 10:14
Posts: 469
Location: Luleå
Intressant utveckling...

_________________
//Micke

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I


Top
   
 Post subject: Re: Voddler
PostPosted: Wed Oct 28, 2009 13:16 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Såg en film på platttv 42" via en netbook, vga utgång, till plattteven, och var riktgit imponerad över att det var så bra bild. Grymt mycket bättre än många DIVX rippar. Kändes inte jättelångt ifrån DVD kvalitét

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited