selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:24

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: The Fall
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 13:43 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Såg just The Fall (från 2006) efter rekommendation från en kollega.

Jisses! :shock:
Förstår inte att den inte är mer känd. Filmen blandar fantasi och verklighet när en liten flicka får en historia berättad för sig. Lite likheter både med The Cell och Pans Labyrint på sätt och vis. Femåringen som spelar flickan gör det galet bra, och visuellt slår den här filmen det mesta jag sett tror jag, med starka färger och storslagna miljöer. Verkligen något att se med en bra källa. Rekommenderas!


Attachments:
File comment: The Fall (2006)
MV5BMjAzODUwMjM1M15BMl5BanBnXkFtZTcwNjU2MjU2MQ@@._V1._SX248_SY400_.jpg
MV5BMjAzODUwMjM1M15BMl5BanBnXkFtZTcwNjU2MjU2MQ@@._V1._SX248_SY400_.jpg [ 26.7 KiB | Viewed 6532 times ]
Top
   
 Post subject: Re: The Fall
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 03:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Tyckte den var lite matineaktig i handlingen med en väldigt enkel historia. Som gjord för barn men ändå inte då den djupare handlingen inte direkt var så barnvänlig och kanske lite väl brutala scener imellanåt.

Jag upplevde de som väldigt bra filmat och filmen har en hel del vackra scener i mitt tycke. Den höll mitt intresse uppe under hela filmen även om jag tyckte den var mer intressant än bra. De två vänner jag såg den med gick hem efter halva. Kanske var det för sent för att uppskatta filmen till sitt fullo, men så här efteråt skulle jag ändå inte ge den mer än 3 av 5 i betyg. Tyckte för övrigt att Pans labyrint var bättre, om man nu vil relatera de filmerna till varandra så tycker jag nog den är mer en stark 4a jämfört med The fall.


Top
   
 Post subject: Re: The Fall
PostPosted: Thu Mar 26, 2009 20:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Oct 30, 2006 14:52
Posts: 200
Location: Piteå
Man får tacka för tipset Ayn! Såg The Fall för ett tag sen och det var en trevlig upplevelse. Solid 3 av 5.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited