selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 16:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Nov 06, 2022 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Det har ju inte varit en film post här sedan Lejonklou såg Lebovski för 21:a gången.
Därför gladde det mig idag att hitta 4k versionen av Maverick från US Amazon utanför dörren idag som jag skall avnjuta med en Panasonic UB-9000 ansluten till min KDSM. Jag har undvikt att se den på någon plattform hittills, så det skall bli spännnande!


Top
   
PostPosted: Sat Dec 03, 2022 11:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Filem spelade utan problem på UHD BR och ljudet var fantastiskt. (Atmos nermixat till Stereo)..
Nåväl handlingen började som "Rätta virket" och gled över till "Star Wars" med x-wings var utbytta mot F18 Hornet.

Det som störde mig var tidskompressionen, efter en full dag i luften glider huvudpersonen över till sin gamla tjej som driver puben i stan, där väntar en båttur och segel-lektion och trots det hinner de hem innan det är dags att laga middagsmat till dottern..

Amiralen hinner både styra utbildningen, dö och begravas inom loppet av en vecka med tid kvar till nerräkningen..
Allting var relativt förutsägbart men med hjärtat på rätta stället..


Top
   
PostPosted: Sat Dec 03, 2022 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Såg den på bio och tyckte den var lite sådär, för Amerikansk.

Hyrde den något senare och kunde (medveten om vad som väntade) acceptera framställningen och t.o.m. gilla referenserna till ursprungsfilmen, andra filmer mm. Tyckte helt klart bättre om den andra ggn.


Top
   
PostPosted: Mon Dec 05, 2022 16:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
HCL wrote:
Såg den på bio och tyckte den var lite sådär, för Amerikansk.

Hyrde den något senare och kunde (medveten om vad som väntade) acceptera framställningen och t.o.m. gilla referenserna till ursprungsfilmen, andra filmer mm. Tyckte helt klart bättre om den andra ggn.
Tack för tipset, får se om den en gång till...:)


Top
   
PostPosted: Sat Dec 31, 2022 11:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Nov 03, 2005 14:35
Posts: 292
Location: Västerås
Såg den igår ikväll tillsammans med frun…och ja…förutsägbar var väl bara förnamnet. Många referenser till första filmen, vilket kan vara trevligt - men här var det ”extra allt”. Det är hjälten som man tror dör, som kommer tillbaka, som nästan dör igen, som är nästan övermänsklig i sin förmåga och så vidare….

Bara en liten grej - i slutet av filmen så kommer tjejen tillbaka (om ni trodde att det inte slutade lyckligt så har ni nog missat hela upplägget av filmen)….
Hon står utanför hangaren som Maverick har, där han mekar med sin Mustang P-51 som verkar vara i utmärkt skick (= några miljoner US.D), och lutar sig mot en Porsche 911S från 1973….

Helt okej film, om man står ut med allt som är så förutsägbart….


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited