selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 14:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri Jul 26, 2019 23:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 791
Location: Förenade Arabemiraten
Kanske denna postning kan leda till att inte bara sitta med Netflix i sommar?

Tänkte för ett tag sedan. Hmm det var faktiskt längesedan jag såg TBL, Leijonklou tjatar om att han sett den 27 gånger.. osv..
Och faktiskt, det var många moment jag hade förträngt..Sevärt- Så jag halkade in på imdb och råkade se dåliga recensioner för machete och pulp fiction (andra favoriter). Dock tänkte jag inte se om någon av dessa just nu.. Men referenserna började trilla in och jag startade en liten filmresa.. Från Samma år och gjord av Bröderna Cohen, The Hudsucker Proxy (1994).. Hade noll förväntningar och så klart var detta en positiv överaskning.. Konstig titel på en film, därav floppen? Tjejen i filmen återkommer öven i Rutger Heuers film Flesh+Blood (1985) som skall ses bla för att hedra Rutgers för tidiga bortgång, samt Fast Times at Ridgemont High (1982) Har även beställt Blade Runner (1982) på 4k Bluray, dock har jag ingen 4k spelare.

Babylon (1980) med Aswad i huvudrollen, såg halva på Tidal, men sedan tog rättigheterna slut sista Juni, måste se klart den..
Skojigt med London 1980 foto samt riktigt kärva dialekter. Musiken spännande inslag..

Kiss me deadly (1955) anses vara en av inpirationsfilmerna för Pulp Fiction, WOW, denna var klart långt över förväntan, jag tyckte den var mycket bra.. Se denna.. för den ledde mig till "Repo Man" (1984) med vissa liknande inslag.. Repo man har jag inget minne av att ha sett tidigare men även denna klart rolig och högkvalitativ..

Köpte även blueray versionen av "The Thing" som jag sparar till lite senare, men fick en chock när jag såg att vildingen Tormund Giantsbane var med även på Antarktis... Tog ett tag innan jag förstod att detta var en ny-inspelning.
Attachment:
File comment: Tormund Giantsbane
68268744_920695514944874_3406225810976145408_n.jpg
68268744_920695514944874_3406225810976145408_n.jpg [ 95.99 KiB | Viewed 4025 times ]
Älskar John Carpenter, kan även rekommendera "Dark Star" 1974 och "They Live" från 1988? Tyvärr räckte inte budgeten riktigt till slutet av den filmen men ändå klart ok..

Kids (1995) var lite för brutal, kom ihåg att tyckte den var lite cool nör jag såg den första gången men hoppas inte behöva se den igen.. Bra film, men "hemsk" att titta på när man blivit gubbe med egen dotter..

Eftersom jag skrapade i reahyllan fyck jag en svensk film, hallonbåten, den har sina roliga stunder, men på något sätt har den scener som är så pinsamma att man inte riktigt orka titta, man skäms.. Tyvärr är detta något jag upplever med 95% av svenska filmer.. Kanske att budgeten är för låg och manus blir lite slarvigt ihoprasfsat.. Godkänd film trots allt..

På något sett försökte jag mig på att se Klaus Kinskis paganini (1989).. Men den fick jag spola mig igenom, italienskt tal utan text.. Mmm kräver nog lite resolut vilja...

Kvar att kolla:

Grindhouse (2007, Förfilmen till Machete)
The last picture show (1971) med kvinlig skådis från Kiss me deadly..
Empire strikes back, fanutgåva inscannad från 35mm kopia (1980)
Bladerunner 4k
Apocalypese now 4k

Skall även försöka hitta Android (1982) med bla Klaus Kinski..

Självklart avnjuts all genom LG 65B7 och K320A+K345A med KDSM Katalyst..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited