selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 10:06

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 10:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Har noterat att den absoluta merparten av inlägg här numera består av att man vill sälja Linn-prylar. Är det så att Linns grejor idag är så bra att man inte behöver diskutera hur man får fart på grejorna eller tappar Linn marknad? Jag går in och kollar några gånger om dagen och oftast är det bara jag och boot´en som är här. Att jämföra med
"Flest användare online samtidigt: 67, tor feb 03, 2011 2:23 pm"

Vad är det som (inte) händer?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 12:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Har noterat att den absoluta merparten av inlägg här numera består av att man vill sälja Linn-prylar. Är det så att Linns grejor idag är så bra att man inte behöver diskutera hur man får fart på grejorna eller tappar Linn marknad? Jag går in och kollar några gånger om dagen och oftast är det bara jag och boot´en som är här. Att jämföra med
"Flest användare online samtidigt: 67, tor feb 03, 2011 2:23 pm"

Vad är det som (inte) händer?
Hifi tappar nog marknad kontinuerligt.

Bortsett från det; Skrivs det något av intresse här nu för tiden?


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 13:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
HCL wrote:
Bortsett från det; Skrivs det något av intresse här nu för tiden?
Det händer. Men det känns som om intresset för att hänga här och bidra med synpunkter/erfarenhet/frågor har minskat rejält.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 14:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Jag tror att det var Bill50x i kombination med Haraldur som blev för mycket för forumet.

Lite som en evighetsfilm med Borat men utan humor.
Ta det inte personligt :wink:

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 14:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Stephan wrote:
Jag tror att det var Bill50x i kombination med Haraldur som blev för mycket för forumet.

Lite som en evighetsfilm med Borat men utan humor.
Ta det inte personligt :wink:
+1


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Stephan wrote:
Jag tror att det var Bill50x i kombination med Haraldur som blev för mycket för forumet.

Lite som en evighetsfilm med Borat men utan humor.
Ta det inte personligt :wink:
+1

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 18:18 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sun May 27, 2012 08:17
Posts: 18
Lol, hoppa inte hage i minfältet...


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 20:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Stephan wrote:
Jag tror att det var Bill50x i kombination med Haraldur som blev för mycket för forumet.

Lite som en evighetsfilm med Borat men utan humor.
Ta det inte personligt :wink:
Alla (?) tycker ju om att vara betydande men det vore nog mig förmätet att tro att jag skulle kunna sänka ett helt forum. Framför allt när jag inte ens har det som avsikt utan snarare tvärtom.

Ur min egen subjektiva synvinkel kan ett sjunkande forum bero på tex en brist på tolerans när det gäller de egna åsikterna. Att man inte är öppen för en diskussion. Internt ryggkliande där man inte accepterar andra åsikter än sina egna. Det är inget konstigt att slutna sällskap degenererar, jämför Väst-Tyskland med Öst-Tyskland.

I min värld så är det en objektiv och underbyggd åsikt/kunskap som betyder något, inte att man förbjuder åsikter/kunskaper som utmanar "normen". Hur mycket värda är ens kunskaper om man inte ens kan försvara dem?

Tyck vad ni vill om Faktiskt. Men där är det högt i tak och just nu 48 inloggade. Mycket skitsnack, det medges. Men också snabb hjälp om man behöver, många och varierande åsikter om det är något man vill diskutera. Tror ni att Faktiskt.se skulle varit i närheten av detta om man begränsat vad man får tycka? Om det blev bråk så fort någon ifrågasatte "normen"? Tror inte det...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 21:35 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Tyck vad du vill om selleri Bill, men kan du snälla sluta upp med att skapa "här var det dött"-trådar så fort det inte kommer nya inlägg på ett tag?


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 22:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Ayn wrote:
Tyck vad du vill om selleri Bill, men kan du snälla sluta upp med att skapa "här var det dött"-trådar så fort det inte kommer nya inlägg på ett tag?
OK.

Men är du själv inte bekymrad över det låga deltagandet? Själv tycker jag det vore tråkigt om Selleri dog, forumet behövs verkligen för dem som lyssnar på musiken till skillnad från de som lyssnar på ljudet. Jag tycker absolut inte att allt som framförs här är enligt mina erfarenheter/åsikter men jag respekterar ändå det som sägs/skrivs och jag har dessutom lärt mig mycket under mina år här. Vilket ett flertal personer här verkar betvivla, men det får ju stå för dem :-)

Selleri behövs. Trist bara att jag och/eller Haraldur anses ligga bakom flykten. Fundera istället lite till mans varför det inte längre är givande att besöka sajten. Att peka ut en eller ett par personer som "syndabockar" är ganska svagt, eller hur?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 22:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
Ayn wrote:
Tyck vad du vill om selleri Bill, men kan du snälla sluta upp med att skapa "här var det dött"-trådar så fort det inte kommer nya inlägg på ett tag?
OK.

Men är du själv inte bekymrad över det låga deltagandet?

/ B
Nej. Högt deltagande från medlemmarna är inte ett ändamål i sig för oss som driver forumet. Relevans är det. Det är högst tänkbart att ett minskat deltagande beror på minskad relevans, så indirekt är det visserligen bekymrande, men jag ser hellre en post varannan dag som faktiskt ger någonting än ett tiotal poster som inte gör det. Något andra deltagare i denna tråd uttryckt på ett väldigt mer kort och koncist med helt enkelt: "+1".


Top
   
PostPosted: Wed Sep 26, 2012 22:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Bill50x wrote:
Selleri behövs. Trist bara att jag och/eller Haraldur anses ligga bakom flykten. Fundera istället lite till mans varför det inte längre är givande att besöka sajten. Att peka ut en eller ett par personer som "syndabockar" är ganska svagt, eller hur?
Nej, inte särskilt svagt, tvärtom så tycker jag det ligger en hel del i det. Inte för att det är "den enkla lösningen" och att man egentligen ska titta på "ett djupare plan" efter bakomliggande orsaker, utan jag är fullt beredd att hålla med. Men det här har vi ältat så många gånger nu, och jag säger som jag sagt tidigare - det spelar ändå ingen roll vad jag med flera säger i ärendet, det kommer ändå inte gå fram. Det enda som händer är att det skrivs fler ovidkommande inlägg i onödan.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 09:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
ed wrote:
Stephan wrote:
Jag tror att det var Bill50x i kombination med Haraldur som blev för mycket för forumet.

Lite som en evighetsfilm med Borat men utan humor.
Ta det inte personligt :wink:
+1


Den här typen av personangrepp, som dessutom "gillas" av andra, lär knappast bidraga till varesig relevans eller volym!

//Per


Top
   
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 10:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Perka wrote:
Den här typen av personangrepp, som dessutom "gillas" av andra, lär knappast bidraga till vare sig relevans eller volym!
+1

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Last edited by Bill50x on Thu Sep 27, 2012 11:00, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Thu Sep 27, 2012 11:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Nov 07, 2010 13:54
Posts: 218
Perka wrote:
ed wrote:
Stephan wrote:


Den här typen av personangrepp, som dessutom "gillas" av andra, lär knappast bidraga till varesig relevans eller volym!

//Per
+1

_________________
NAIM Muso qb


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited