selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 20:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Wed Oct 10, 2012 14:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:

Först och främst måste du vara medveten om att "mervärde" kanske inte är samma sak för dig som för mig och vissa/många andra. Det kanske finns dom som vill "snacka av sig" och det kan ibland i viss mån gälla även för mig. Hur känns det själv? Och det är väl inget fel i att snacka av sig om frågan är relevant?
Detta visar på skillnaden i synsätt.
Endast mervärde för den som skriver eller även för de som läser det skrivna?
Detta har vi diskuterat tidigare, man kan snacka av sig i sin egen medlemspresentation OM VAD SOM HELST. Och inte fylla alla trådar med OT som gör det svårläst. Eller radera inlägg som gör det omöjligt att förstå sammanhanget.
Hänsyn mot läsarna?

Så istället för att anklaga selleri för "man får inte snacka om vad som helst", försök förstå att det handlar om VAR man postar "snacket".
Bill50x wrote:

Och nej 2, det handlar inte om att ständigt diskutera. Det handlar om att ständigt ifrågasätta så inte ryggkliandet låter vad som helst passera.
Återigen skillnad i synsätt. Varför ständigt ifrågasätta och varför denna rädsla för ryggkliande?
Varför inte istället testa så man SJÄLV kommer till insikt och kan vila i sin åsikt, och sedan bortse från utifall andra tycker olika. Är inte farligt att tycka olika.
Att ständigt behöva diskutera och vara överens, samt en ständig spaningen på ryggkliande - bygger inte det på en rädsla att vara utanför gruppen?
Bill50x wrote:

Och så kommer ditt paradnummer: att jag ifrågasätter TuneDem. Vad har du fått det ifrån? Ständigt denna anklagelse men alltid utan grund. Vad jag i just detta ämne bland annat vill klarlägga är metodens allmängiltighet. Jag ser vissa svagheter, bland annat med tanke på att det verkar finnas varianter med metoden och att dessa olika varianter också ger olika val av komponenter. Bland annat då efter tycke och smak.
Läs det svartmarkerade och fundera på vilka signaler det sänder. Ifrågasättande eller ej?
Enda svagheten med metoden är nog att den som utövar den inte kan läsa sig till hur man utövar den. Man måste uppleva och förstå.
Då är den allmängiltig.
Bill50x wrote:

Jag hyser fortfarande åsikten att det kan finnas en viss motsägelse mellan TuneDem-låtande system i motsats till välljudande system. Jag har tex åtskilliga gånger skrivit om hur man kan "byta" vissa välljudande egenskaper mot TuneDem (tex att en viss del förlorad bas kan accepteras eftersom musiken kommer fram bättre, eller att man accepterar en viss förminskning av tydligheten av musiken bara man erhåller en bättre/djupare bas)
Detta har ju inget med metoden i sig att göra. Det är ett val man gör.

Bill50x wrote:

I riksdagen borde det alltid vara fördelaktigt om man diskuterade demokratins grundvalar, för vissa betyder denna att 51% styr över 49%, för andra att ens avtryck i samhällsbildningen ska avspeglas i procentandelen av sympatisörer. Och naturligtvis en massa andra synvinklar och schatteringar. Du menar att man inte ens kan få diskutera dessa? Man kan uttrycka det mer prosaiskt också, vilket är mer rättvist: samma timlön, samma månadslön eller lön efter prestation? Det finns inget rätt svar och så gör det inte heller här på Selleri.
Läs vad jag skrev istället för att blanda in en massa annat.
I riksdagen torde alla som arbetar VÄL KÄNNA TILL demokratins grundvalar och därför AGERA utifrån dessa. Dvs helt onödigt att diskutera demokratins grundvalar där. Samt kontraproduktivt!


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2012 15:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Jag är inte lika duktig som ni andra på att dela upp ett inlägg i stycken och svara på dessa, så här kommer mina kommentarer på raken istället. Den som är intresserad ser i ovanstående stycke vilka frågor det gäller, ni som inte är intresserade kan väl läsa någon annan tråd istället :-)

Ett mervärde bestäms av de som läser. Det är inget mervärde för mig att uttrycka en åsikt. Mervärdet för mig är att få respons, oavsett om den är positiv eller negativ. Det är bättre att få mothugg än att bemötas med tystnad. Det är i samtalet de nya ideerna frodas, de nya ideerna kommer. Inte i tvånget att tycka "rätt".

Jag som ifrågasätter, nej jag är inte rädd för att hamna utanför. Jag trodde det mer gällde de som ryggkliar? Dvs, man stryker medhårs, håller med osv för man vill så gärna tillhöra gruppen "som minsann vet hur det egentligen är". Till skillnad från idioterna på Faktiskt som inte ens vet hur man lyssnar på musik. Frågan är ju var rädslan finns... ?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2012 15:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
I riksdagen torde alla som arbetar VÄL KÄNNA TILL demokratins grundvalar och därför AGERA utifrån dessa. Dvs helt onödigt att diskutera demokratins grundvalar där. Samt kontraproduktivt!
Detta är självklart. Men visst kan man diskutera demokratins grundvalar i riksdagen? Precis som man diskuterar yttrandefriheten och dess eventuella begränsningar.

Men detta är ju bara ett sidospår och har inget med Selleri att göra.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2012 19:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Mar 19, 2006 20:04
Posts: 409
Location: Göteborg
Bill50x wrote:
Men detta är ju bara ett sidospår och har inget med Selleri att göra.
/ B
Du menar att du bara vägrar fatta liknelsen och tjatar på av gammal vana? Ta och lyssna på den här, ganska bra text faktiskt...

http://www.youtube.com/watch?v=L7JCcHOnMyw


Top
   
PostPosted: Wed Oct 10, 2012 20:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
pejo wrote:
Bill50x wrote:
Men detta är ju bara ett sidospår och har inget med Selleri att göra.
Du menar att du bara vägrar fatta liknelsen och tjatar på av gammal vana? Ta och lyssna på den här, ganska bra text faktiskt...

http://www.youtube.com/watch?v=L7JCcHOnMyw
Hyggligt bra låt av Pink, men vad har den med detta att göra?

Vad menar du med att jag vägrar fatta liknelsen? Det betyder ju att du menar att jag väljer att inte fatta. Men jag är kanske för dum för att förstå, ska jag behöva bli hånad för detta?

Så förklara du istället vad det är jag har fel om. Att slänga ur sig "du har fel" leder ingen vart, ge mig ett argument eller åsikt istället! Förklara vad du tycker. Kanske jag till och med tar åt mig din åsikt och tycker du har rätt :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Nov 16, 2012 22:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 21, 2005 08:45
Posts: 127
Location: Umeå
Är beredd att hålla med om att forumet tappat rejält med fart.

Såvida jag inte missat tråden, var det t.ex. inget intressant att rapportera från HF:s högtalarkvällar med Phil Budd förra veckan? Hade gärna gått om jag bott närmare, så vore intressant att höra vad som testades och lite intryck.


Top
   
PostPosted: Thu Dec 08, 2016 23:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Mar 26, 2008 23:46
Posts: 49
pekka71 wrote:
Hela delen med debbaten på selleri är tragisk, folk saknar helt självinsikt vad de har för del i varför det ser ut som det gör, förstår om många retar sig på Haraldurs inlägg och även Bill, men hur svårt är det att inte läsa om man nu förfasas så över det de skriver? ser ni alltid på tvkanaler som ni inte gillar?

Det jag har skrivit på selleri är självupplevt, egna antaganden egna slutsatser, ibland fel ibland rätt, vad jag vet har jag själv oftast aldrig varit otrevlig här på forumet(och de gånger jag varit det så ber jag om ursäkt) vilket man inte kan säja om vissa som alltid tar chansen att dela ut en smäll eller förminska personer som man inte delar åsikt med, sen mobbingen som är här på selleri är ju rent av beklämande, vuxna mäniskor som beter sig som små barn och i grupp ger sig på enskilda personer påhejade av en massa som bara skriver +1 för att vissa att de stödjer de som beter sig

Förmodligen så kommer selleri aldrig att få sin tidigare status och det är synd, för kunnandet här på forumet var stort, det tråkiga är att jag tror alla är förlorare

själv har jag många gånger tänkt skirva en sammanfattaning av 4200 tråden, med alla nya grejer som vi upplevde med klimaxfilter, Lktuneboxar,lk2,klout och så vidare men kännt att det inte är meningsfullt eftersom att förmodligen skulle man bara bli hånad och illa bemött från vissa, jag vet att många har varit intresserad av tråden och jag tror det finns många intressanta fakta av hundratals timmar av testande.

Ha det gott, och slapna av det är trots allt bara en hobby
Bill50x wrote:
Jag är inte lika duktig som ni andra på att dela upp ett inlägg i stycken och svara på dessa, så här kommer mina kommentarer på raken istället. Den som är intresserad ser i ovanstående stycke vilka frågor det gäller, ni som inte är intresserade kan väl läsa någon annan tråd istället :-)

Ett mervärde bestäms av de som läser. Det är inget mervärde för mig att uttrycka en åsikt. Mervärdet för mig är att få respons, oavsett om den är positiv eller negativ. Det är bättre att få mothugg än att bemötas med tystnad. Det är i samtalet de nya ideerna frodas, de nya ideerna kommer. Inte i tvånget att tycka "rätt".

Jag som ifrågasätter, nej jag är inte rädd för att hamna utanför. Jag trodde det mer gällde de som ryggkliar? Dvs, man stryker medhårs, håller med osv för man vill så gärna tillhöra gruppen "som minsann vet hur det egentligen är". Till skillnad från idioterna på Faktiskt som inte ens vet hur man lyssnar på musik. Frågan är ju var rädslan finns... ?

/ B
Hmmmm ... är med i


Tja.
ok

_________________
Tape It Or Leave It


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 00:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
cortina wrote:
Är beredd att hålla med om att forumet tappat rejält med fart.

Såvida jag inte missat tråden, var det t.ex. inget intressant att rapportera från HF:s högtalarkvällar med Phil Budd förra veckan? Hade gärna gått om jag bott närmare, så vore intressant att höra vad som testades och lite intryck.
Är Sellerister ett utdöende släkte? Får nog svara JA på den frågan som ställdes i denna tråd för flera år sedan,citerade inlägg ovan är från 2012.
Har själv inte varit här på snart 4,5år pga bla forumets tappade fart,det gav inget tillbaka.Försökte ändå ganska aktivt ett tag bidra, men till slut kändes engagemanget meningslöst.

Det kanske är så att dagens ev Linnkunder bara handlar kopplar in och sen får det stå och spela hur det än låter,ja jag vet inte,konstigt är det.

Öppnat en högintressant tråd (i alla fall på andra forum :wink: ) om en Cisco-switch.ca 130 st har tittat in på den här sen jag la upp den för 5-6 dgr sen.MEN,helt tyst inte ett inlägg.
Attention To Detail........Source First,det börjar ju vid modemet-router-switch-DS.så det borde ju finnas .....tycker man ,ett visst intresse att kanske förbättra sin musikaliska återgivning,MEN,helt tyst.

Samma sak med den andra tråden om EHTERNET-kablar (i det här fallet Audioquest, öppnat tidigare av annan forummedlem),de hör på ngt sätt ihop eller hur.....switch-kablar......MEN, helt tyst.

Vill absolut inte vara oförskämd eller slå mig själv på bröstet,många har bidragit otroligt mycket med sin kunskap genom åren.Undrar bara vad som händer på samma sätt som trådskaparen gjorde för FLERA år sedan.

Är själv här......igen :wink:, för att dela erfarenheter och kunskap.Är själv mkt på Naimforumet,det är skillnad som natt och dag.Ta bara CISCO-tråden,vet inte hur många som köpt och testat samt delat erfarenher/kunskap.Det är många,och skriver man en fråga öppet eller PM så hinner man knappt trycka på sänd så har man svar,ibland....inte ovanligt från Naim själva.

Vill bara lyfta detta för utan delad erfarenhet/kunskapsutbyte så kommer man inte långt.

Ett kort exempel,för ngr månader sen så visste jag inte vad det var för skillnaden mellan nätverkskabel och ehternetkabel,ja ni förstår (lite överdrivet :wink: :oops: :mrgreen: men ändå).Men har en ganska bra koll på alla andra delar i ett musiksystem sen 1983 vad gäller Linn samt många andra system....även rörbaserade.
Utan en, här på forumet mkt känd medlems expertkunskaper inom detta område hade jag inte kunnat gå vidare och implementerat med mina kunskaper.....sammantaget,sanslöst mycket bättre musikalisk återgivning än då jag startade.Tack "Räven" som jag kallade dig i en annan tråd,du vet vem du är :wink: ,

VI BEHÖVER VARANDRA.....

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 00:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Håller med, det är lite trist att det är som det är. Många gillar ju inte Exakt och det var väl en viktig orsak till att många är mindre aktiva här i dag än för några år sen. Själv gillar jag exakt (har aldrig lyssnat så mkt på musik som med Exaktifierad anläggning) MEN ser att det OCKSÅ behövs attention to detail (nas, kablar, installation, underlag etc) för att det ska bli riktigt bra. För min del handlar det mer om brist på tid att jag inte skriver mer här, än nån form av uppfattning att "attention to detail doesn't matter".

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 01:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Foundation First wrote:
Attention To Detail........Source First,det börjar ju vid modemet-router-switch-DS.så det borde ju finnas .....tycker man ,ett visst intresse att kanske förbättra sin musikaliska återgivning,MEN,helt tyst.
Där har vi lite olika åsikt. För mig är inspelningen Source First. Det kan låta väldigt annorlunda beroende på hur man har kranat mixarna. Jag pratar nu inte om de konstnärliga uttrycken, vill en artist att dennes röst ska låta taggtrådsdistad och med noll dynamik så är det OK för mig. Men när artisten och inspelningsgänget har gjort sin slutmix och är nöjda, det är då förstörelsen börjar. Helt enkelt för att man vill anpassa musiken för reklamradio och billiga sunkiga uppspelningsapparater i form av mobiltelefoner med billiga hörlurar. Kidsen lyssnar ju till och med på musik i de inbyggda högtalarna i telefonerna. Och i slutänden har man vant sig vid att det ska låta på ett visst sätt, man vill kunna spela lågt samtidigt som man sitter och snackar, ändå vill man höra allting. Eftersom det ofta går att leta upp mastringar som är bättre än andra (tex på vinyler) så menar jag att mastringsprocessen måste ingå i Source First-principen. Även om man inte kan påverka den på samma sätt som att springa och köpa 40 kkr uppdateringar av Klimax eller vända på Cat-kablar.

Att det är så dött här på Selleri tror jag bland annat på att det är lite "för seriöst" om uttrycket tillåts. När hade någon roligt här tex? Hur många tyckte det var trevligt att önska forumkompisarna Gott Nytt År? Jag har träffat åtskilliga Sellerister IRL och de är utan undantag trevliga och sociala typer. Det kan man inte tro när man hänger här på forumet. Var är ni? Var är rapporterna från senaste konserten, högtalardemon, den nya whiskyn eller funderingarna kring vilken gräsklippare (eller snöskyffel) man ska köpa?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 02:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Foundation First wrote:
Samma sak med den andra tråden om EHTERNET-kablar (i det här fallet Audioquest, öppnat tidigare av annan forummedlem),de hör på ngt sätt ihop eller hur.....switch-kablar......MEN, helt tyst.
Jo så kan man se på det hela.
Minns ni när jag/en del andra startade skriva om kablar, nas, switchar, rippar mm för 8 år sedan?
En himla debatt blev det och mycket skit fick vi...
Många tröttnade o lämnade selleri.
Samma sak hände på andra forum, Linn, Naim, pinkfish mm.
De som testade allt gör det fortfarande, men delar numera med sig kunskapen bland sig själva. Bland de som uppskattar kunskapen och där alla delar med sig till varandra.

Det är glädjande att dessa forum nu förstår.

Under 2016 har jag mest fokuserat på att bygga om JBL-högtalare o sub, stativ till dessa, sub-filter, Lejonklou's stärkare och Tonlägets hyllor. Samt intuning av alltihop. Stort sett hela systemet är ändrat under 2016.
I princip att ledig tid har lagts på detta. Nu börjar det bli hyfsat klart - och GRYMT bra.
Några fick höra jBL 3677 när de var några dagar gamla. Nu är de inspelade, moddade och intunade. Ihop med subben är det BRA tryck och underbart musikaliskt flyt.

Jag räknar med att allt är fintunat/inspelat under våren.
Dvs jag har inte haft tid att testa nya kablar, switchar och nätdelar.

Kommer att bjuda in på lyssningsträffar när allt stabiliserats sig, lovar att ni kommer få en rejäl tankeställare. :mrgreen:


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 08:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Bill50x wrote:
Foundation First wrote:
Attention To Detail........Source First,det börjar ju vid modemet-router-switch-DS.så det borde ju finnas .....tycker man ,ett visst intresse att kanske förbättra sin musikaliska återgivning,MEN,helt tyst.
Bill skrev: Där har vi lite olika åsikter

De flesta här vet nog vad vi allmänt menar med begreppet Source First,men nu var ju mitt syfte inte att diskutera det, som du ägnar 2/3-delar av ditt inlägg till.
Ursäkta om jag var otydlig i att få fram den röda tråden i mitt inlägg.Den röda tråden är,VAD HÄNDER-HÅLLER VI SELLERILISTER PÅ ATT DÖ....var är Engagemanget,Nyfikenheten,Sökandet,Upptäckandet, Delandet av, Förnöjelsen av, Glädjen av.....att dela denna hobby med andra.


Du är ju den första trådskaparen så det vet ju du :mrgreen: .

Svarar ändå på ditt Source First-inlägg så kan vi lägga det till handlingarna.Attention To Detail......Source First. LP12:an eller i det här fallet DS-spelaren räknar vi som Source First,dvs det vi kan påverka hemma i våra bostäder.Där gäller det att ge dessa Source First de bästa förutsättningar som bara är möjligt genom att vara Attention To Detail så att Source First kan verka under bästa möjliga förutsättningar.

Därför skrev jag Modem,Router,Switch samt DS,Har du inte fasen på nätsladden till modemet rätt så ger du inte Source First (DS'en) i detta exempel rätt förutsättningar att verka i,för att inte nämna bästa nätsladd,rättvända säkringar i modemet mm mm,ja vi stoppar där.Tror du förstår.


Sedan kan vi teoretiskt grotta ner oss i diskussioner, samt dissikera beståndsdelar som du tog upp men det ligger tyvärr utanför vår kontroll om än annat vore önskvärt med tankte på kvaliten.

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 09:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
sportbilsentusiasten wrote:
Foundation First wrote:
Samma sak med den andra tråden om EHTERNET-kablar (i det här fallet Audioquest, öppnat tidigare av annan forummedlem),de hör på ngt sätt ihop eller hur.....switch-kablar......MEN, helt tyst.
Jo så kan man se på det hela.

De som testade allt gör det fortfarande, men delar numera med sig kunskapen bland sig själva. Bland de som uppskattar kunskapen och där alla delar med sig till varandra.

Det är glädjande att dessa forum nu förstår.
Jo precis,har gjort samma sak själv i 4,5år inte har jag gått i ide' 8).Olika grupperingar sitter i olika delar av landet med expertkunskaper och lurar, ni övriga vet ju inte vad vi gjort och tvärtom ,har inte ens klickat in här på över 4 år.Men om man bara rör sig i sitt eget nätverk så sinar det till slut och utveckling, framåtskridande upphör,tar betydligt längre tid......till slut börjar man tro på sin egen förträfflighet.Ett levande forum med acceptans och högt i tak ger näring åt hela intresset,inser man inte det ja då är man illa ute :wink:
Är ju själv en sån som aldrig lämnar ngt åt slumpen,en ganska jobbig egenskap emellanåt men slutresultatet brukar tala för sig själv :oops: :wink: 8) .

Allt hör ihop aktiviteten på ett Linnforum,musikintressets utveckling,handlarnas överlevnad,produkternas andrahansvärde,statusen inom produktgruppen mm.
Så kom igen Guys and Girls dra bort den gamla filten,den har möglat länge nog nu :roll: :mrgreen: .

Som avslutande exempel:
Cisco-Tråden borde ju sjuda av aktivitet om det nu upptäckts en switch som bidrar till mer musikaliskt engagemang än den gamla älskade Netgear GS108T......istället,STENDÖTT. Ganska skrattretande :shock: :wink: .

Ja nu har jag lyft frågan/tanken,mer kan jag inte göra........

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Last edited by Foundation First on Thu Jan 05, 2017 13:08, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 09:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Foundation First wrote:
Olika grupperingar sitter i olika delar av landet med expertkunskaper och lurar, ni övriga vet ju inte vad vi gjort och tvärtom ,har inte ens klickat in här på över 4 år.
Sportis säger något liknande. Varför gör man så här, varför delar man inte med sig? Handlar det om att det blir tjafs för att det finns trångsynta individer som inte tror på sina egna upplevelser utan bara på sånt som kan mätas (fast har vi såna på Selleri??). Handlar det om att inspelen diskuteras sönder av personer som egentligen inte är intresserade av att toppa den egna installationen utan "bara av att snacka"? Annat?

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Thu Jan 05, 2017 11:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Frågan är; vad hände då, denna dag 2008? Hade Linn gjort något släpp som engagerade?
"Flest användare online samtidigt: 107, tor sep 08, 2016 12:38 pm" till skillnad från just nu med tre (3) inloggade inklusive undertecknad.

Jag har mina egna teorier till vad manfallet kan bero på. Vad tror ni andra?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited