selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 17:19

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Fri Oct 05, 2012 23:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
doze84 wrote:
Det är detta som för dom största fantasterna samman, att man just har funnit ett annat sätt att värdera hifi, och den värld som öppnats genom detta. Dom är trötta på att få grunden ifrågasatt hela tiden, och jag tror att många (inte alla) håller sig här ifrån för att tyst protestera mot minoritetens anspråk på att föra en annan typ av agenda.
Jag tror jag förstår vad du menar, men jag håller inte med. Vi (kanske bara jag?) som vill diskutera "grunden", på vilket sätt för vi en annan typ av agenda?

Jag kan ju bara föra min egen talan. Jag är en flitig deltagare på Faktiskt.se, är även moderator där. Ett forum med högt i tak vilket ju då även genererar en hel del trådar och inlägg man helst skulle vilja slippa. Men samtidigt skapar det ett klimat där man kan gnabbas utan större risk för att bli persona non grata och där man samtidigt kan utbyta erfarenheter och få hjälp med sina problem. Har du ett bekymmer med att hitta rätt kontakt (oavsett om det är en fysisk sådan eller en lämplig kontaktperson) så får du oftast hjälp inom några timmar. Folk skänker prylar till varandra och bidrar glatt med sina erfarenheter. Det senare gör man även här och det är väl den största anledningen till att jag fortfarande hänger här trots att antalet (aktiva) medlemmar verkar bli allt färre och att jag anses tillhöra de personer som man gärna hackar på och får kalla för/behandla som vad som helst.

Låt oss leka med tanken att det finns ett forum för de som värnar demokrati. Ska det där vara förbjudet att diskutera just kärnan i vad flertalet anser vara demokrati? Om man tex ifrågasätter att 51% har total makt över 49% - ska det då ses som att man ifrågasätter hela idén och att medlemmar håller sig undan forumet därför att de anser att fundamentet ifrågasätts?

Ärligt talat, jag tror inte det. Jag tror att öppenhet att diskutera kärn-värdena, att vara flexibel, tolerant och acceptera andra åsikter än sina egna är ett fundament för ett fungerande forum.

Just i detta nu är jag enda inloggade på detta forum, på Faktiskt.se är det 34 personer. Jag påstår inte alls att kvantitet är bättre än kvalitet (kommer ni ihåg Aftonbladets kampanj för många år sedan "En miljon flugor kan inte ha fel, ät skit"?) men hur mycket värt är ett forum om ingen besöker det? Om ingen ber om hjälp, berättar vad man upplevt? Vem vill besöka ett forum om man bara blir trist bemött? Vem vill besöka ett forum där man ser att de som kommer med annorlunda/skiljande/kontroversiella åsikter eller erfarenheter blir bemött som Galileo?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sat Oct 06, 2012 02:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Tänk dig en regering där man diskuterat demokrati flitigt en gång i tiden men alla har kommit fram till att det är det bästa, medan en person vill fortsätta att ifrågasätta demokratin hela tiden under tiden dom andra vill bygga vidare på husets väggar, dvs om man ser demokratin som husets grund. Frustrerande inte sant?
En del av dom med mest kunskap har blivit less på att ni sätter er på tvären och ifrågasätter grunden hela tiden, ni verkar inte backa trots sida upp och sida ner av förklaringar. En del andra verkar ha följt med i tyst protest i hopp om att ni ska inse när forumet är helt dött, vad som gick fel. Detta tror jag är ena sidan av förklaringen varför aktiviteten dalat. Sen kan det ju vara så att när entusiaster lämnar dör glöden, men också att det inte kommit så mycket nytt på slutet från Linn. Men det sistnämnda tror jag är bara en liten del av förklaringen.

Edit: Rättstavning

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Last edited by doze84 on Sat Oct 06, 2012 11:53, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: Sat Oct 06, 2012 08:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2348
Location: Göteborg
Är helt inne på doze84:s linje. Dessutom är det inte förbjudet att diskutera allt möjligt. T.ex. i sin egen medlemstråd eller under övrigt.

Förutom det; Bill! "Högt i tak på Faktiskt" Du behagar skämta!?


Top
   
PostPosted: Sat Oct 06, 2012 09:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Mar 19, 2006 20:04
Posts: 409
Location: Göteborg
doze84 wrote:
Tänk dig en regering där man diskuterat demokrati flitigt en gång i tiden men alla harbkommit fram till att det är det bästa, medan en person vill fortsätta att ifrågasätta demokratin hela tiden medan dom andra vill bygga vidare på husets väggar, dvs om man ser demokratin som husets grund. Frustrerande inte sant?
En del av dom med mest kunskap har blivit less på att ni sätter er på tvären och ifrågasätter grunden hela tiden, ni verkar inte backa trots sida upp och sida nee av förklaring. ...
Bra liknelse doze, håller helt med.


Top
   
PostPosted: Sat Oct 06, 2012 12:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Faktiskt stävar efter transparens, men största nyckeln till transparens är musikalitet. Musikalitet har inte fått den prio det borde ha på faktiskt, och därför är dom flesta där förvirrade. Hur kan man stå ut att hänga på ett forum där en person lägger upp 40bilder om hur han bygger sin högtalare, när den kanske i själva verkat, låter sämre än dom högtalare Linn gjorde på sjuttiotalet, rent musikaliskt. Vem vill lyssna på den högtalaren? Man för inte utveckligen framåt utan bakåt och framåt och i sidled. Det intressant händer på selleri och melodik och lejonklou det är det enda ställe där man hela tiden går framåt. Hur kan du trivas med att inte veta om utvecklingen går framåt eller bakåt?

Det är som att vara anställd av staten för att forska, men om din forskning har realiblitet eller validitet, är inte så noga, vi vill gärna höra resultaten ändå:) Det skulle jag kalla för meningslöst forskande, eller forskande för den sociala bitens skull:)

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Sat Oct 06, 2012 13:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Som tidigare påpekats, det handlar ju lite om varför man hänger på ett forum. Det är inte alls säkert att huvudsyftet med att tex bygga en egen högtalare är att klämma ur det allra sista som går. Det kan ju vara en hobby i sig att bygga sina egna grejor, och i alla fall få en förbättring jämfört med det senaste bygget. För många är det en trivsam sysselsättning, precis som för de som bygger egna bilar. Inte strävar dessa hobbybyggare efter att göra sin bil snabbare än en F1:a?

De allra flesta som bygger egna förstärkare eller högtalare (eller skivspelare och CD-spelare som jag också sett exempel på) är nog medvetna om att de köper både billigare och bättre grejor direkt från hyllan.

Demokrati-liknelsen var helt OK för övrigt! Men man kan faktiskt diskutera VAD som är demokrati. Man kan diskutera demokratins nackdelar och avarter. Det betyder inte att man är negativt inställd till demokratin som sådan. Precis som jag inte ifrågasätter TuneDem eller är negativ till dess användning/användbarhet.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Sun Oct 07, 2012 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Hela delen med debbaten på selleri är tragisk, folk saknar helt självinsikt vad de har för del i varför det ser ut som det gör, förstår om många retar sig på Haraldurs inlägg och även Bill, men hur svårt är det att inte läsa om man nu förfasas så över det de skriver? ser ni alltid på tvkanaler som ni inte gillar?

Det jag har skrivit på selleri är självupplevt, egna antaganden egna slutsatser, ibland fel ibland rätt, vad jag vet har jag själv oftast aldrig varit otrevlig här på forumet(och de gånger jag varit det så ber jag om ursäkt) vilket man inte kan säja om vissa som alltid tar chansen att dela ut en smäll eller förminska personer som man inte delar åsikt med, sen mobbingen som är här på selleri är ju rent av beklämande, vuxna mäniskor som beter sig som små barn och i grupp ger sig på enskilda personer påhejade av en massa som bara skriver +1 för att vissa att de stödjer de som beter sig

Förmodligen så kommer selleri aldrig att få sin tidigare status och det är synd, för kunnandet här på forumet var stort, det tråkiga är att jag tror alla är förlorare

själv har jag många gånger tänkt skirva en sammanfattaning av 4200 tråden, med alla nya grejer som vi upplevde med klimaxfilter, Lktuneboxar,lk2,klout och så vidare men kännt att det inte är meningsfullt eftersom att förmodligen skulle man bara bli hånad och illa bemött från vissa, jag vet att många har varit intresserad av tråden och jag tror det finns många intressanta fakta av hundratals timmar av testande.

Ha det gott, och slapna av det är trots allt bara en hobby

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 12:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
Du har så rätt Sportis. Det betyder naturligtvis väldigt mycket för den enskilde/forumet av vilken anledning man besöker forumet. Är det bara för att snacka av sig eller är det för att utbyta viktiga erfarenheter?
Först håller du med mig och sedan är innebörden av mycket i resten av ditt svar motsatsen till det jag skrev.
Förstod du inte var jag menade eller vill du bara snacka av dig?
Skulle uppskatta om du funderade på vad mervärde är och hur det skapas för de som läser det du skriver.
Bill50x wrote:
Om man då har ett forum där vissa aspekter "inte får" diskuteras därför att de stöter sig med forumets upplevda ideologi, hur ska man då någonsin kunna reda ut sakernas förhållande och gå vidare?
Är just sådana HÄR grejjer som jag är trött på.
1/ De eviga anklagelserna att man inte får diskutera olika saker.
2/ Att man ska reda ut saker genom att ständigt dikutera.
Jo man får diskutera men du har ju startat MASSA diskussioner om detta och kommer ALLTID in på dem. Och du har fått massa svar men vägrar ju ta emot hjälpen.
Hur många medlemmar har uppmanat dig att själv testa...att besöka dem och handlare för att lära dig Tune Dem?
Nej, det enda du är intresserad av är att diskutera... Man kan inte diskutera sig fram till vad kärlek är heller, Detsamma gäller MÅNGA andra saker, egen erfarenhet gäller!
Upplev mer och diskutera mindre.

Och Bill, varför ifrågasätta Tune Dem HÄR men ha motsatt förhållningssätt på faktiskt.se?


När det gäller liknelsen med demokrati, ett mer rättvisande sätt att beskriva det på vore om några nyinvalda i riksdagen hela tiden ville diskutera vad demokrati är i ALLA sammanhang - medan de andra vill UTÖVA den.


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 12:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
pekka71 wrote:
själv har jag många gånger tänkt skirva en sammanfattaning av 4200 tråden, med alla nya grejer som vi upplevde med klimaxfilter, Lktuneboxar,lk2,klout och så vidare men kännt att det inte är meningsfullt eftersom att förmodligen skulle man bara bli hånad och illa bemött från vissa, jag vet att många har varit intresserad av tråden och jag tror det finns många intressanta fakta av hundratals timmar av testande.
Föreslår att du lägger detta bakom dig och istället bidrar till forumet genom att sammanfatta testerna.


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 14:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
Du har så rätt Sportis. Det betyder naturligtvis väldigt mycket för den enskilde/forumet av vilken anledning man besöker forumet. Är det bara för att snacka av sig eller är det för att utbyta viktiga erfarenheter?
Först håller du med mig och sedan är innebörden av mycket i resten av ditt svar motsatsen till det jag skrev.
Förstod du inte var jag menade eller vill du bara snacka av dig?
Skulle uppskatta om du funderade på vad mervärde är och hur det skapas för de som läser det du skriver.
Bill50x wrote:
Om man då har ett forum där vissa aspekter "inte får" diskuteras därför att de stöter sig med forumets upplevda ideologi, hur ska man då någonsin kunna reda ut sakernas förhållande och gå vidare?
Är just sådana HÄR grejjer som jag är trött på.
1/ De eviga anklagelserna att man inte får diskutera olika saker.
2/ Att man ska reda ut saker genom att ständigt diskutera.
Jo man får diskutera men du har ju startat MASSA diskussioner om detta och kommer ALLTID in på dem. Och du har fått massa svar men vägrar ju ta emot hjälpen.
Hur många medlemmar har uppmanat dig att själv testa...att besöka dem och handlare för att lära dig Tune Dem?
Nej, det enda du är intresserad av är att diskutera... Man kan inte diskutera sig fram till vad kärlek är heller, Detsamma gäller MÅNGA andra saker, egen erfarenhet gäller!
Upplev mer och diskutera mindre.

Och Bill, varför ifrågasätta Tune Dem HÄR men ha motsatt förhållningssätt på faktiskt.se?


När det gäller liknelsen med demokrati, ett mer rättvisande sätt att beskriva det på vore om några nyinvalda i riksdagen hela tiden ville diskutera vad demokrati är i ALLA sammanhang - medan de andra vill UTÖVA den.
Först och främst måste du vara medveten om att "mervärde" kanske inte är samma sak för dig som för mig och vissa/många andra. Det kanske finns dom som vill "snacka av sig" och det kan ibland i viss mån gälla även för mig. Hur känns det själv? Och det är väl inget fel i att snacka av sig om frågan är relevant?

Och nej, jag håller inte alls först med dig för att sedan argumentera motsatsen. Har du funderat över om det är så att jag i sak håller med dig men vill ge lite fler aspekter på saken? Eller föredrar du att se saker svart/vitt?

Och nej 1, det är inte eviga anklagelser att man inte får diskutera olika saker. Hela den här diskussionen (med dess förelöpare) är ju faktiskt ett bevis på att det är så. Jag är ju inte ens ensam om att tycka så.

Och nej 2, det handlar inte om att ständigt diskutera. Det handlar om att ständigt ifrågasätta så inte ryggkliandet låter vad som helst passera. Alla har givetvis rätt till sina åsikter men de kan inte bli allmängiltiga förrän de åtminstone har verifierats av ytterligare personer/tester. Och här har DU en stor poäng, jag har inte själv testat i den utsträckning jag skulle önskat att jag hade råd/tid/möjlighet/kunnande till. Men jag vet sedan tidigare vilka fallgropar som testande innebär, såväl öppna tester som blinda. Jag vet hur fel det kan bli med förväntningar när man testar "nya burken", jag vet hur fel det kan bli när man blint kopplar mellan två apparater. I synnerhet om själva kopplingsmekanismen i sig nivellerar resultaten.

Och så kommer ditt paradnummer: att jag ifrågasätter TuneDem. Vad har du fått det ifrån? Ständigt denna anklagelse men alltid utan grund. Vad jag i just detta ämne bland annat vill klarlägga är metodens allmängiltighet. Jag ser vissa svagheter, bland annat med tanke på att det verkar finnas varianter med metoden och att dessa olika varianter också ger olika val av komponenter. Bland annat då efter tycke och smak. Jag hyser fortfarande åsikten att det kan finnas en viss motsägelse mellan TuneDem-låtande system i motsats till välljudande system. Jag har tex åtskilliga gånger skrivit om hur man kan "byta" vissa välljudande egenskaper mot TuneDem (tex att en viss del förlorad bas kan accepteras eftersom musiken kommer fram bättre, eller att man accepterar en viss förminskning av tydligheten av musiken bara man erhåller en bättre/djupare bas) men detta har du antingen inte fattat eller så tycker du jag har fel. I det senare fallet är det ju bara att argumentera att jag har fel och berätta hur "det är", i det förra fallet kan jag tyvärr inte hjälpa dig.


Men det betyder inte att jag ifrågasätter TuneDem som sådant. Precis som jag senast skrev tre inlägg upp "Precis som jag inte ifrågasätter TuneDem eller är negativ till dess användning/användbarhet".

Hur vore det om du lyssnade på vad jag säger istället för att tolka in dina egna negativa förväntningar? Läs istället pekka71´s inlägg ovan, kanske det kan ge dig en tankeställare?

I riksdagen borde det alltid vara fördelaktigt om man diskuterade demokratins grundvalar, för vissa betyder denna att 51% styr över 49%, för andra att ens avtryck i samhällsbildningen ska avspeglas i procentandelen av sympatisörer. Och naturligtvis en massa andra synvinklar och schatteringar. Du menar att man inte ens kan få diskutera dessa? Man kan uttrycka det mer prosaiskt också, vilket är mer rättvist: samma timlön, samma månadslön eller lön efter prestation? Det finns inget rätt svar och så gör det inte heller här på Selleri.

Visst är det bra att relevanta och seriösa diskussioner förs här på forumet. Fel av mig, det är inte bara bra, det är mycket viktigt. Men hur seriöst är det när någon vänder en kabel och sedan presenterar det som en "enorm skillnad" (oftast underförstått då till det bättre) utan att kanske ens reversera processen, utan att testa med andra deltagare - ja utan att överhuvudtaget inte ha mer på fötterna än eget tyckande? Ärligt talat, det är ju lika mycket löst tyckande som mina egna funderingar! Dina tester med nätverksprylar/kablage möttes ju med skepsis och då var det ändå en massa jobb nedlagt från din och andras sida. Hur bemöttes detta? Ömsom vin, ömsom vatten - men det är väl så det ska vara? Eller ska man bara ta varje påstående som en evig sanning? Som jag ser det, DET blir det ingen utveckling av.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Last edited by Bill50x on Mon Oct 08, 2012 15:28, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 14:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
pekka71 wrote:
själv har jag många gånger tänkt skirva en sammanfattaning av 4200 tråden, med alla nya grejer som vi upplevde med klimaxfilter, Lktuneboxar,lk2,klout och så vidare men kännt att det inte är meningsfullt eftersom att förmodligen skulle man bara bli hånad och illa bemött från vissa, jag vet att många har varit intresserad av tråden och jag tror det finns många intressanta fakta av hundratals timmar av testande.
Föreslår att du lägger detta bakom dig och istället bidrar till forumet genom att sammanfatta testerna.
Du menar att Pekka ska lägga bakom sig alla påhopp och skitsnack och bara bita ihop och göra sammanfattningen? Snyggt...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 15:28 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Bill50x wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
pekka71 wrote:
själv har jag många gånger tänkt skirva en sammanfattaning av 4200 tråden, med alla nya grejer som vi upplevde med klimaxfilter, Lktuneboxar,lk2,klout och så vidare men kännt att det inte är meningsfullt eftersom att förmodligen skulle man bara bli hånad och illa bemött från vissa, jag vet att många har varit intresserad av tråden och jag tror det finns många intressanta fakta av hundratals timmar av testande.
Föreslår att du lägger detta bakom dig och istället bidrar till forumet genom att sammanfatta testerna.
Du menar att Pekka ska lägga bakom sig alla påhopp och skitsnack och bara bita ihop och göra sammanfattningen? Snyggt...

/ B
Ja det låter väl som en mycket givande trådstart, är säker på att många undrar hur det har gått. En konstruktiv fortsättning istället för påhopp och skitsnack är väl jättebra?


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 15:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Att skriva med kvalite i åtanke och inte kvantitet tror jag är viktigt. Lite det som doze84, sportis mfl är inne på.

Att vi har två svenska forum tror jag gör att det totalt sett skrivs mindre, men jag förstår och respekterar att det blev ett till. Med mer kunnande på en och samma plats blir det mer givande diskussioner. Har för mig jag skrivit det på annan plats också. Att slå ihop dem igen hade varit en bra tanke för linn-sverige tror jag, sedan om det är önskvärt och praktiskt möjligt är en annan sak.

Sedan är det ju ckså så att många som varit aktiva här för ett antal år sedan har uppgraderat rätt friskt. De långa diskussionerna om Ninka/Katan och liknande prisvärda högtalare blir ju faktiskt inte lika engagerande om man redan sitter med hela eller delar av klimax-system.


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 16:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Sep 12, 2008 20:59
Posts: 414
Location: Östersund
Bill50x wrote:
Jag ser vissa svagheter, bland annat med tanke på att det verkar finnas varianter med metoden och att dessa olika varianter också ger olika val av komponenter. Bland annat då efter tycke och smak. Jag hyser fortfarande åsikten att det kan finnas en viss motsägelse mellan TuneDem-låtande system i motsats till välljudande system.
Ta detta inte som ett påhopp, men detta kan vara vart du missförstått det hela.
"Det finns inga varianter av metoden, bara missförstånd."

Nu är vi på kärnan igen.
Berätta mera om varianterna av metoden!

Okej jag skulle inte byta tillbaka till Kabers diskanter, efter att ha haft ninkadiskanter i första taget, men jag skulle ändå välja det mot att tvingas sitta med högtalare från andra märken som gör hela musiken konstig och förvriden i i jämförelse, det ä må vara hög upplösning, men det är inte välljud, om det är mjukt oljud:) Tune dem har också med välljud att göra:)

Om det handlar om att bara förlora lite lite musik, till fördel för mycket mjukare ljud, så skulle jag ta mycket ,mjukare ljud eftersom jag också kan vara ljudkänslig.

Närmaste högtalare från annat märke tenderar att ge en så stor förlust av musik att det är svårt för skimmer och mjukhet att kompensera det på något sätt.

Edit: Angående faktiskt. Bill50X Hans nästa högtalarbygg kan lika gärna vara sämre än den förra. Ber om ursäkt för att jag gick så hårt mot att hur någon kan vilja hänga på Faktiskt, misisonera kan ju vara en anledning och man kan alltid lära något från deras tekniskt kunnande.

_________________
Tune dem™är vetenskap.
Sneaky MDS | Komponent 104 | Grado SR125 |
HiFi Butiken slutar sälja Linn - Linnisten.se


Top
   
PostPosted: Mon Oct 08, 2012 17:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Nov 07, 2010 13:54
Posts: 218
Kan det finnas en möjlighet att återuppliva det här forumet? Jag har då haft väldigt stor nytta av alla råd och tips, även om jag kanske inte tillfört något, men i ett senare skede kanske man kan bidra.

Det kommer nya användare som kanske inte är så intresserade av en massa käbbel. Personligen väljer jag vad jag vill läsa och således sållas det av mindre värde (för mig) bort.

_________________
NAIM Muso qb


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited