selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 12:43

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Sat Dec 02, 2006 21:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Verkar som sportis har lämnat forumet, alternativt ligger lite lågt? Medlemstråden är te.x borta


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 03, 2006 05:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
vore ju ljupt tragiskt i så fall

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 03, 2006 14:25 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Han skulle ta ett snack med Linn ang. filterpriserna som han nämt i en annan tråd. Förhoppningsvis får han ett vettigt svar och dyker därefter upp här igen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 03, 2006 16:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Han fick höra priset och fick hjärtinfarkt...

Att man är borta ett tag är kanske inte så konstigt, men att medlemspresentationen försvinner i samband med detta känns lite konstigt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 03, 2006 21:32 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Medlemspresentationen är inte helt borta, den är temporärt "inaktiverad" enligt Jans önskemål.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 15:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
erm varför ville han inaktivera sin presentation ?

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 20:01 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Det märks att Sportis inte bidrar här just nu.Det är mer drag i forumet när han är med.Nu är det lite mer stiltje.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 20:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Sep 13, 2005 15:52
Posts: 1435
Linn har inte behandlat Jan som man behandlar en kund med en sån anläggning (eller vilken anläggning som helst egentligen).

Har full förståelse för att han tar paus men vi får hoppas på att Linn tar sitt förnuft till fånga så att vi får se Jan här igen.

/ jajo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 23:51 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Jag förstår det.Men de flesta av oss här är inte direkt inblandade med Linn,vare sig som återförsäljare eller liknande.Det kan ju vara intressant för oss att höra hur det går,menar jag.Men jag kan förstå om han känner sig besviken på och utnyttjad av Linn.Det skulle jag också ha varit om jag varit i hans situation.Risk att man tappar lusten.

/n.o


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 01:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
För oss mindre vetande/insatta - vad har hänt, vad är bakgrunden till denna diskussion?

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 20:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Hej vänner, jag ligger lite lågt men har inte lämnat er.

Linn har betett sig mycket märkligt mot mig ända sedan jag flyttade till frankrike för 4+ år sedan.
Svenska butikerna har stöttat mig men Linn är stenhårda med sina procedurer som gör uppgraderingar o service till ett elände.
Handlare som inte följer deras regler riskerar mista licensen.

Ni som läst min medlemspresentering vet också om alla turer där Linn's kommunikation varit allt från ofullständig, vilseledande till rena lögner.

Att jag ligger lågt beror på att jag med mina inlägg o ohämmad entusiasm marknadsfört Linn.
Varför ska jag fortsätta med det då de gör allt de kan för att göra det svårt att köpa deras produkter?

Har nog köpt min sista nya Linn produkt.
Komri filterhistorien var droppen.
Har inga problem med att grejjerna rasar i värde. Vill inte vänta, man kan ju dö imorgon o jag spar in på annnat - men accepterar inte att man ska köpa SKITDYRA grejjer o bli vilseledd. "Nä det går inte nu, vi tänkte det men vi ändrade oss" - o hela uppgraderingsplanen faller.
O vad får man höra? "Köp det här istället"
Nu får man "play it safe" o köpa när man vet hur grejjerna ska funka tillsammans. Vara först är tydligen livsfarligt...

Linns produkter är super, deras nya strategi suger.
Bara pengar som styr idag, trist utveckling. :cry:

Funderar på Naim igen...de har otroligt bra support!
Bara en sådan sak som när mitt 52försteg (då toppmodellen) gick sönder -91 efter ett par veckors drift o jag fick ett personligt långt ursäktsbrev från Julian (grundaren) - då vet man vad nöjda kunder betyder :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 21:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
tja vad ska man säja....om de skiter i en som som dig sportis som har köpt bland det dyrare i deras produkter hur ser de då på vanliga köpare?

Hur som helst hoppas jag att du stannar kvar på selleri och delar med dig av din kunskap samt erfarenheter

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 10:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Håller med, det är rent sagt förjävligt att det skall vara så.
Man blir helt enkelt förbannad, men skönt att höra att du fortfarande finns i bland oss, du är saknad.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 12:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Nu får man "play it safe" o köpa när man vet hur grejjerna ska funka tillsammans. Vara först är tydligen livsfarligt...

Linns produkter är super, deras nya strategi suger.
Bara pengar som styr idag, trist utveckling. :cry:
Iofs är det en schyst strategi normalt sett, att aldrig köpa första vändan utan när ver2 kommer. Men om ett företag går ut med falsk information, eller bara ändrar förutsättningarna, så tycker jag ändå att man ska ta sitt ansvar och lösa in grejorna eller byta rakt av mot nytt. Dom är ju inte direkt fattiga därborta, det borde dom klara.

Helt klart är att Linn trätt in på en dyr-fi linje och ur företagsekonomisk synvinkel gör dom förmodligen rätt. Det kanske rentav är så att man inte längre behöver entusiasterna som vapendragare längre? Jag läste förresten att 1974/75 var en Linn LP12:a nära hundra pund billigare än ett Nakamichi 600 kassettdäck! Jag har ingen aning, men om jag bara gissar skulle ett sådant däck idag kunna säljas för kanske 10-15 tusen eller så.

När Linn märker att dom kan ta ut allt högre priser utan att kunderna klagar, varför skulle dom inte göra det? Ju mer pengar dom får in, ju mer kan dom lägga på utveckling och design - och då kan dom förmodligen sälja ännu mer. Pengar verkar folk i alla fall ha och 30-40 tusen för en liten ljudförbättring anses som prisvärt.

/ B


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 00:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Dec 23, 2011 02:49
Posts: 377
Fick en liten nostalgikick igår och tittade på trådar i olika avd som var minst 10 år gamla,hade själv ett annat nickname på den tiden.

Mkt har hänt,både negativt och positivt.....Men här omnämns en som fortfarande "kämpar på ;-)" trots allt,och med samma glöd nu som då.Förutom just denna tiden.

Starkt jobbat :-)

_________________
Source first, Foundation first.....depends on each other Image = Stampa Takten Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited