selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 12:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 06:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Nostalgi,, bitterljuv uppenbarligen...

I grunden är vi alla människor, mer eller mindre sentimentala. Bra att saker löser sig, även om det ibland känns svårt och konstigt.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 08:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Det är härligt med nostalgitrippar, brukar själv också välja någon sida helt random och läsa gamla trådar.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Tue Mar 28, 2017 08:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
smirre67 wrote:
Det är härligt med nostalgitrippar, brukar själv också välja någon sida helt random och läsa gamla trådar.

Men är det inte ett litet problem,, att mycket har hänt under tiden?

Läste igenom massa gamla hifi-tidningar för ett par år sedan. Visst, kul att se hur uppskattade några innovativa hörlurar var och hur lovordad en CD blev. Nu när man sitter lite med "facit i handen" så ser man inte röken av varken prylarna eller det innovativa, inte ens resonemangen finns kvar.

Jag slängda alla årgångar med tidningar.... efter att ha läst och bläddrat igenom dem alla.

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 18:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Läser man sportis tråd verkar ju inte Linn ha brytt sig om sina kunder ens för tio år sedan.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 21:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Gammal tråd som lyfts.
Ser att jag behöver kommentera en del saker.
don Tomaso wrote:
Verkar som sportis har lämnat forumet, alternativt ligger lite lågt? Medlemstråden är te.x borta
Medlemstråden togs bort främst pga att vissa inte kan skilja på mitt o ditt.
Info till buset: Numera bor jag i ett annat hus där vi redan från början byggt in larm med flera kameror och direktkoppling till väktarbolag.

Är därför försiktig med att vika ut mig på Internet numera, som tidigare i medlemstråden. Synd för mig o er.
Roger wrote:
Läser man sportis tråd verkar ju inte Linn ha brytt sig om sina kunder ens för tio år sedan.
Det var dock en avgörande skillnad mot nu. Då var det en enskild händelse och Linn försökte reda upp det.

Även Ivor skickade ett personligt mail, med ett ganska generöst erbjudande - dock skulle mitt utlägg (med generös rabatt) ändå bli ca 30ggr större än den lösningen jag ursprungligen blivit lovad. :shock:
Efter att just ha investerat i ett par demo-Komri samt 2 nya 4200-steg kände jag inte för att lägga upp lika mycket slantar igen.
Har efter det endast köpt en ny produkt KDS, det tack vare att Tonläget vet vad kundvård är. De och P&S vet hur man hanterar kunder och de har fått många orders på uppgraderingar. Vi har det bra i Göteborg! Och vi här nere är måna att stötta handlarna med leads på nya kunder som vill köpa bra hifi.


Top
   
PostPosted: Thu Mar 30, 2017 21:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Wed Feb 01, 2006 22:10
Posts: 313
Location: Norrbotten, Boden
Det var för väl det. Jag har själv aldrig haft några problem de få gånger något gått sönder så när man läser om dagens problem blir man lite ledsen.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited