selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Apr 18, 2024 08:11

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
PostPosted: Mon Sep 16, 2013 09:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Jag tycker att svenska Holographic Audio's elektronik i kombination med Ino piP(s) och Ino prof-P2 (basmoduler) spelar fruktansvärt bra musikaliskt. Källan är en Simple Audio Roomplayer (utan förstärkare) och DAC Atoll 200. Jag är dock ytterst jävig!

//Per


Top
   
PostPosted: Fri Dec 20, 2013 22:35 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Eftersom jag inte alls har Linn längre så kan jag väl bidraga med vad jag gillar.Har haft Sonus Faber och gillar fortfarande deras högtalare,men har numer skaffat amerikanskt (W.A) och sitter nöjd.


Top
   
PostPosted: Sat May 02, 2015 11:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Är det någon som lyssnat på Kudos (högtalaren): http://www.kudosaudio.com/

_________________
LP12-Ekos-Klyde-Lingo I
AEDSM-10CH AE-4200D-Interims Kaber annars Keltik


Top
   
PostPosted: Sat May 02, 2015 19:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Perka wrote:
Jag tycker att svenska Holographic Audio's elektronik i kombination med Ino piP(s) och Ino prof-P2 (basmoduler) spelar fruktansvärt bra musikaliskt. Källan är en Simple Audio Roomplayer (utan förstärkare) och DAC Atoll 200. Jag är dock ytterst jävig!

//Per
Jag hörde en jämförelse mellan två av deras slutsteg på senaste Arlenmässan och det var inget vidare. Det större steget var dessutom inte bättre.


Top
   
PostPosted: Sun May 03, 2015 08:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
HCL wrote:
Perka wrote:
Jag tycker att svenska Holographic Audio's elektronik i kombination med Ino piP(s) och Ino prof-P2 (basmoduler) spelar fruktansvärt bra musikaliskt. Källan är en Simple Audio Roomplayer (utan förstärkare) och DAC Atoll 200. Jag är dock ytterst jävig!

//Per
Jag hörde en jämförelse mellan två av deras slutsteg på senaste Arlenmässan och det var inget vidare. Det större steget var dessutom inte bättre.
Föga förvånande med tanke på hur många anläggningar (inte minst från Linn) underpresterar eller låter rent av dåligt, på mässor.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Sun May 03, 2015 10:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
torig wrote:
HCL wrote:
Perka wrote:
Jag tycker att svenska Holographic Audio's elektronik i kombination med Ino piP(s) och Ino prof-P2 (basmoduler) spelar fruktansvärt bra musikaliskt. Källan är en Simple Audio Roomplayer (utan förstärkare) och DAC Atoll 200. Jag är dock ytterst jävig!

//Per
Jag hörde en jämförelse mellan två av deras slutsteg på senaste Arlenmässan och det var inget vidare. Det större steget var dessutom inte bättre.
Föga förvånande med tanke på hur många anläggningar (inte minst från Linn) underpresterar eller låter rent av dåligt, på mässor.

/mvh
Ja, det är på sätt och vis förståeligt att det oftast inte blir så bra på mässor då tiden sällan medger att man installerar speciellt noga. Det som förvånar mig är att utställarna inte ser till att göra ordentliga installationer. Det är ju mest en fråga om planering.


Top
   
PostPosted: Thu May 07, 2015 14:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
SIM2 är ett märke som jeg fått mer och mer kärlek? til sista åren.


Efter at 2agenerations LED projektor kom från dem tog jag själv klivet. Nu har jag haft en sånn här projektor det senaste halvåret, och den är fantastisk. Har jämfört med både JVC senaste och sonys 4k projektorer och Sim2 Nero3 är ekstremt mycket för pengarna.

http://www.sim2.com/home/en/content/nero-3-0


Top
   
PostPosted: Thu May 07, 2015 14:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5277
Location: Bromma-Stockholm
HCL wrote:
Ja, det är på sätt och vis förståeligt att det oftast inte blir så bra på mässor då tiden sällan medger att man installerar speciellt noga. Det som förvånar mig är att utställarna inte ser till att göra ordentliga installationer. Det är ju mest en fråga om planering.
Det är oftast intressant att gå runt på mässor och lyssna men speciellt representativt för hur en given produkt kan låta är det inte. Jag minns en gång när jag ramlade in i ett rum (minns ej högtalarfabrikatet just nu) och det lät ungefär som om basarna inte var inkopplade. Och där satt folk och njöt! Jag har hört dessa högtalare i andra sammanhang och de är helt OK men inte riktigt min kopp the.

Hur dåligt det kan bli på mässor vet man om man lyssnat på samma grejor någon annanstans. Och här är Linn varken bättre eller sämre än andra, tyvärr.

Att göra bra installation på en mässa är nog inte så enkelt som att planera. Det är tufft nog hemma i sin egen butiksmiljö där man ändå har kläm på vad som funkar eller inte. Mässmiljöer är ju i princip sämre än det mesta och få bemästrar att hantera dessa nöjaktigt. Vad man däremot kan hantera är val av musik, lyssningsvolym och val av utrustning. Här slarvas det mycket. Vad hjälper det att ställa ut det dyraste/största systemet om det ändå bara exciterar en massa problem? För att dra det till sin spets, jag kan tänka mig miljöer där ett par 109:or faktiskt låter bättre än Komri's.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Jun 10, 2015 21:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
https://www.youtube.com/watch?v=1Ho-NW0wX-Y

Vill slå ett slag för det serbiska märket Dayens. Använder själv deras Ampino till Linn-elektronik och enligt mitt förmenande är det en utmärkt trevlig kombination.

Försteget i denna lilla integrerade förstärkare är passivt och slutstegsdelen lämnar 2x25W vid 8ohm.

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited