selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 17:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: Mon Oct 23, 2017 20:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
LinnArts wrote:
Det forumet du är med på hade 25 medlemmar när jag frågade om man fick vara med men jag har ett företag inom branschen så jag fick inte enligt forumets regler vara med, vilket givetvis accepterades.
Förstår att medlemsantalet ökar och hoppas ni har ett bra utbyte av varandras erfarenheter och kunnande, Lycka till !
Är det så jag kan bidra med ngt så är det bara att höra av sig.

[O/]
Lennart/LinnArts
Trevligt att höra Lennart, det kan ju vara att vi drar ihop till en större träff och då skulle det vara trevligt att ha dig med, du är ju Åf för en hel del intressanta artiklar, några av dessa har vi diskuterat om i vårat forum.

/ Jerker

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 
PostPosted: Mon Oct 23, 2017 23:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Jag tycker det är bra att ha handlare med på forumet, så de kan komma med sina synpunkter, som alla andra.

Sedan uppmanar jag alla som inte skriver längre att svälja förtreten och skriva här igen :D


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 08:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 629
Location: Hökerum
Tack Jerker !
Ser fram emot en sådan inbjudan :D har dock en bit att åka isf men flyg finns ju.
Om ni har någon fråga där jag isf kan bidra med ett svar ( länk nedan ), jag har också kontakt med flera samarbetspartner i andra länder som kan vara till hjälp för alla.

Mvh
Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts Lp 12 Komplete, Lp 12 Tangerine Audio Signature SS, Lp 12 TA Simplinth Signature.


https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 09:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
musikpolisen wrote:
Vi är betydligt fler än 25 st. Olika åsikter måste man få ha bara man håller en god ton. Det är ju dom nya infallsvinklarna som är värdefulla. Man kan alltid lära sig något från det. Men här på forumet har det funnits en del medlemmar där det viktigaste verkar vara att ha rätt vilket ofta leder till felaktig information. Dom tycker jag synd om och det är dessutom ingenting som berikar ett forum. Jag har lärt mig mer på det forum jag är på nu än alla år jag huserade på Selleri som exempel kan jag nämna att mina kunskaper gällande Tuning ökat även om jag har mycket kvar att lära när det gäller den biten. Så ett forum där man ödmjukt erkänner sina kunskapsbrister och bidrar med det man vet kommer i längden att vara den stora vinnaren.
Jag provar en gång till. Vilket forum avses?

Mvh / B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 15:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Bill,

Inte helt säker på att det är detta som avses, men sök på "forum" på Hifimagasinet...(jo jag vet att det låter konstigt men prova!)

//Per


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 15:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Perka wrote:
Bill,

Inte helt säker på att det är detta som avses, men sök på "forum" på Hifimagasinet...(jo jag vet att det låter konstigt men prova!)
Fungerade inte.
Men varför är det så svårt att ange en adress till ett forum?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 16:49 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Angående handlare så anser vi att Linn-Sverige inte är större än att inblandning av dem är positivt. Däremot är det viktigt att det då tydligt framgår av användarnamn och/eller signatur så att man som läsare kan vara medveten om det.

Tänker inte gå in på diskussionen om moderering för ett halvår sedan, det är utagerat och avslutat. Vi har stängt av ett fåtal användare sedan forumet startade för 15 år sedan så det är inget vi gör lättvindigt. Och, vilket är väldigt positivt, har sällan behövts. I samband med senaste avstängningen hade vi ett flertal inlägg anmälda för påhopp och olämpligheter varje gång vi loggade in, fler på de veckorna än vi haft i övrigt på många år. Det är helt enkelt inte hållbart.

Som sportis anser jag självklart att fler åsikter och skribenter är positivt. Att skrivandet på forum går i perioder är väl naturligt - exempelvis jag själv har två småbarn hemma nu så stor skillnad i hur mycket tid som finns mot för 5-10 år sedan då man bara hade 'sig själv' att tänka på. Läser dock allt som skrivs här, till absolut största delen med stor behållning.


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 16:57 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Bill50x vi har en hemlig Facebook grupp där vi diskuterar allt mellan fjärrkontroll och högtalarmembran. Vi har samlat närmare 600 år av erfarenheter av både Naim, Linn och annan högkvalitativ HiFi utrusning. Med hemlig så avser jag att denna grupp inte är sökbar utan man måste bli inbjuden dit.

/ Jerker

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 17:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Sony wrote:
Angående handlare så anser vi att Linn-Sverige inte är större än att inblandning av dem är positivt. Däremot är det viktigt att det då tydligt framgår av användarnamn och/eller signatur så att man som läsare kan vara medveten om det.

Tänker inte gå in på diskussionen om moderering för ett halvår sedan, det är utagerat och avslutat. Vi har stängt av ett fåtal användare sedan forumet startade för 15 år sedan så det är inget vi gör lättvindigt. Och, vilket är väldigt positivt, har sällan behövts. I samband med senaste avstängningen hade vi ett flertal inlägg anmälda för påhopp och olämpligheter varje gång vi loggade in, fler på de veckorna än vi haft i övrigt på många år. Det är helt enkelt inte hållbart.

Som sportis anser jag självklart att fler åsikter och skribenter är positivt. Att skrivandet på forum går i perioder är väl naturligt - exempelvis jag själv har två småbarn hemma nu så stor skillnad i hur mycket tid som finns mot för 5-10 år sedan då man bara hade 'sig själv' att tänka på. Läser dock allt som skrivs här, till absolut största delen med stor behållning.
Visst kan det vara bra att ha handlare med i grupper och på forum, men om det är någon person som är missnöjd med någon handlare eller på hur exempelvis en service har blivit genomförd och personen i fråga inte får något gehör från handlaren så är det bättre att det inte finns någon handlare med i gruppen, i alla fall inte handlare som är Åf för de produkter som vi diskuterar i gruppen. Dessutom så kan vissa handlare vara väldigt goda vänner med medlemmarna och då är det lätt hänt att just den personen får tunghäfta och inte vill tala ut om något som de kan ha problem med, vi är ju till för att hjälpa medlemmarna på alla möjliga sätt.

Därför har vi beslutat om att inte ha med några handlare i gruppen.

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 17:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Forumet startade med namnet "Stampa Takten i Norr" då en grupp på ca 25 personer lämnade Selleri för ca 7 månader sedan. Detta pg.a den vårens kalabalik som kulminerade i tråden "Stampa Takten Feeling-Lyssningsintryck" men i och med att vi nu ser ett stort ökat nationellt intag av medlemmar så kommer namnet på forumet att ändras. Exakt till vad är inte bestämt ännu.


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 24, 2017 17:21 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Ok, jag ville förtydliga för de som läser här hur vi gör.


Top
   
 
PostPosted: Sat Oct 28, 2017 21:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
sportbilsentusiasten wrote:
Jag tycker det är bra att ha handlare med på forumet, så de kan komma med sina synpunkter, som alla andra.

Sedan uppmanar jag alla som inte skriver längre att svälja förtreten och skriva här igen :D
Ja det har man gjort några gånger, problemet med selleri är att personer behandlas olika, vissa har gräddfil till personangrep medans vissa knappt kan andas, selleri har varit ett bra forum, nu mera är det mest ett ryggkliar forum där enda vägen framåt är att stå i halleluja kör och hylla nya Linn produkter, hur det spelar är av mindre betydelse

Finns så mycket som Linn en gång stod för som inte stämmer nå mera, men här på selleri är det skygglappar på

jag läser ofta fortfarande, men att dela med sig här känns meningslöst

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 
PostPosted: Sun Oct 29, 2017 14:01 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
pekka71 wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Jag tycker det är bra att ha handlare med på forumet, så de kan komma med sina synpunkter, som alla andra.

Sedan uppmanar jag alla som inte skriver längre att svälja förtreten och skriva här igen :D
Ja det har man gjort några gånger, problemet med selleri är att personer behandlas olika, vissa har gräddfil till personangrep medans vissa knappt kan andas, selleri har varit ett bra forum, nu mera är det mest ett ryggkliar forum där enda vägen framåt är att stå i halleluja kör och hylla nya Linn produkter, hur det spelar är av mindre betydelse
Det här känner jag förstås inte igen mig i, och jag vågar påstå att jag talar för modteamet i övrigt också. Menar du att vi har någon form av lista över personer som tillåts komma med personangrepp, och en motsvarande lista över personer som knappt ska tillåtas skriva? Jag antar att det inte finns mycket jag/vi kan göra för att få dig att ändra en sådan uppfattning, men det vore intressant att veta hur du resonerar när du kommit fram till det, vilka situationer och namn du tänker på och vilka motiv för detta vi skulle ha - för att undvika pajkastning är bästa medium för det nog ett PM.


Top
   
 
PostPosted: Sun Oct 29, 2017 23:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
pekka71 wrote:
...forum där enda vägen framåt är att stå i halleluja kör och hylla nya Linn produkter, hur det spelar är av mindre betydelse.

Finns så mycket som Linn en gång stod för som inte stämmer nå mera, men här på Selleri är det skygglappar på.
Mjae, jag håller inte med dig. Ett antal personer har framfört kritik, såväl positiv som negativ. För min egen del "både och" eftersom vissa demo´s varit lysande bra, andra så dåliga så jag undrar hur Linn-representanten kan befinna sig i samma rum utan att krypa ihop i ett hörn.

Någon enstämmighet i hyllandet av nya produkter finns inte, Sportis har tex varit starkt kritisk och flera med honom. Här tycker jag det är viktigt att alla som lyssnar och har synpunkter verkligen skriver. Hur ska det annars bli balans? Och hur ska vi som kanske "inte lyssnar lika bra" veta vad vi ska lyssna efter för att kritiskt granska nyheter? Det handlar ju ofta om stora summor att uppgradera och det gäller ju att maximera insatserna.

Att gömma sig på ett hemligt forum och klia varandras ryggar leder ingen vart.

Mvh / B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Mon Oct 30, 2017 08:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
Mjae, jag håller inte med dig. Ett antal personer har framfört kritik, såväl positiv som negativ. För min egen del "både och" eftersom vissa demo´s varit lysande bra, andra så dåliga så jag undrar hur Linn-representanten kan befinna sig i samma rum utan att krypa ihop i ett hörn.

Någon enstämmighet i hyllandet av nya produkter finns inte, Sportis har tex varit starkt kritisk och flera med honom. Här tycker jag det är viktigt att alla som lyssnar och har synpunkter verkligen skriver. Hur ska det annars bli balans? Och hur ska vi som kanske "inte lyssnar lika bra" veta vad vi ska lyssna efter för att kritiskt granska nyheter? Det handlar ju ofta om stora summor att uppgradera och det gäller ju att maximera insatserna.

Att gömma sig på ett hemligt forum och klia varandras ryggar leder ingen vart.

Mvh / B
Bra inlägg. Håller fullständigt med.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited