selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 18:52

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: Tue Oct 31, 2017 23:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Bill50x wrote:
musikpolisen wrote:
Bill50x skriver bland annat i den här tråden en kommentar till att moderatorena fått kritik citat"att vissa fundamentalister tar illa vid sig är ju inte ert problem". På ett annat ställe i tråden skriver Bill50x Att gömma sig på ett hemligt forum och klia varandras ryggar leder ingen vart. Som moderator skulle jag inte tolerera sådana här uttalanden. Dels så är dom osakliga dessutom provocerande. Det finns tyvärr för många gnisttändare på Selleri det är ju därför Stampa forumet bildades som ett slutet forum. Tycker att upplägget vad det gäller att ta in nya medlemmar på Stampa är väldigt bra. Dom som står för forumet undersöker bl.a vad den som söker hållit för ton på Selleri, dessutom har dom ett telefonsamtal med den sökande. Först när detta är gjort beslutar dom om den sökande får vara med på Stampa. Som resultat av detta har vi ett väldigt trevligt forum med hög fart där åsikter och erfarenheter utbyts på ett trevligt och meningsfullt sätt utan att man på något sätt skall känna sig provocerad.
Jag är glad över att du inte är moderator här eftersom du verkar ta illa vid dig väldigt lätt. På vilket sätt är mina uttalanden osakliga och provocerande? Kan du förklara det utan att jag känner mig påhoppad och provocerad enligt ditt eget sätt att se på saken?

/ B
Men Bill, du har själv upprepande gånger sagt att du gillar att "röra om i grytan", när du förr om åren fått synpunkter på att du provocerat. Du vet sedan tidigare att jag inte gillar det.

Första citatet innehåller ett nedvärderande ord, samt en uppmaning till moderatorerna att inte bry sig om att vissa tar illa vid sig.
Jag tycker citatet är under all kritik.

Andra citatet är även det en ren förolämpning.
Ser du inte det själv?
Du kan bättre Bill
Alla kan bättre, så även jag.
Visst gillar jag att "röra om i grytan", inte minst för att det skapar debatt och saker kommer upp till ytan som annars skulle vara negligerat. Hela denna vår diskussion skulle ju tex inte varit om alla bara jamsat med dig, eller hur? Nu pratar vi om saker som är viktiga för varför man överhuvudtaget är med på ett forum, och vad som man irriterar sig på. Jättebra för mig att veta, något som jag (och kanske andra) lär sig något av! Att umgås på nätet är fanimig inte lätt.
Vad jag däremot aldrig kommer att vika ifrån är att få framföra sina/mina åsikter. Tycker jag att en given Linn-produkt låter apa ska jag få framföra detta, tycker jag att Tune-Dem har sina begränsningar likaså.
Ska vi komma vidare i våra strävanden att spela bättre musik måste vi ta till oss allas åsikter, så länge de är underbyggda och speglar något upplevt. Och ja, den som påstår något, ska vara beredd att på något sätt försvara sitt påstående. Jag köper inte rakt av att lila tapeter ger bättre ljud/musik än oranga, oavsett vad någon skriver. Jag vill naturligtvis ha någon form av förklaring eller åtminstone en tankemodell varför. Det handlar ju trots allt om ett kunskapsutbyte, eller hur?

För mig är alla åsikter viktiga, och speciellt är erfarenheter/kunskap synnerligen viktiga. Det är en av de anledningar till att jag verkligen önskar att alla, oavsett inriktning, vill skriva och dela med sig på detta forum.Och acceptera sådana som mig, som ibland vill röra om i grytan och ifrågasätter allmänna sanningar. Jag bidrar själv efter bästa förmåga med mina (Linn-/musik-)erfarenheter och hoppas verkligen att jag hjälpt någon annan på vägen.

Mvh / B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 31, 2017 23:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Jag blir lika fascinerad och road varje gång denna typ av inläggsutväxling dyker upp på dessa forum. Att vi aldrig verkar lära oss reda ut vad som orsakar dessa missförstånd och oredan det för med sig.

Jag tänker att det ska vara så svårt att vara tydlig med samt tolka vad som är uttryckt som en personlig åsikt och därigenom automatiskt naturligtvis är oantastligt. Eftersom åsikten är just ett personligt tyckande och inte gör anspråk på att vara något annat. Till skillnad mot något som förs fram med ambitionen att vara ett sakligt argument för eller emot något i en diskussion. Och som då med fördel behöver vila på någon slags bevisgrund för att vinna trovärdighet ställda mot andra argument. För att vinna förtroende i diskussionen som allmängiltigt sakligt argument och inte ett personligt åsiktsinlägg.

Själv stimuleras jag i forum där medlemmar med olika åsikter och sakkunskaper, delar med sig av sina intryck och vetande. Rör gärna om i min gryta. Bara vi lyckas hålla isär begreppen - åsikt och sakargument. Där får jag chansen att testa nya perspektiv för mitt tyckande och lägga nya insikter till mina tidigare kunskaper, samt dela med mig av egna intryck och lärdomar.

Jag kan samtidigt förstå de som hellre sluter sig till likasinnande för att dela sina inställningar och erfarenheter. Där vi tycker och tänker lika blir ju trevligt och gosigt. Men jag trivs bättre i en omgvning av utmanande dynamik. Hoppas Selleri fortsätter vara ett sånt forum. Jag ska göra mtt bästa för att bidra till det.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 
PostPosted: Tue Oct 31, 2017 23:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Det som gäller på Stampa är definitivt inte att vi måste tycka lika, hur mats kan skriva en sådan sak tyder på att han har noll koll på vad som händer på Stampa och därför bör han inte på detta oförskämda sätt uttrycka sig. När det gäller Bill50x uttalande om att röra om i grytan så tycker jag att det är helt Ok att röra om i grytan. Däremot kan man inte röra om i grytan utan att vara oförskämd så bör man inte röra grytan.


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 01:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
musikpolisen wrote:
Det som gäller på Stampa är definitivt inte att vi måste tycka lika, hur mats kan skriva en sådan sak tyder på att han har noll koll på vad som händer på Stampa och därför bör han inte på detta oförskämda sätt uttrycka sig.
Musikpolisen, vilken ton tycker du själv att du har när du skriver så här?

Självklart kan jag inte veta vad som skrivs på forumet Stampa eftersom jag inte är medlem där. Men det hävdar jag väl inte heller? Varför känner du dig träffad?

Baserat på dina inlägg som dessa här på Selleri känner jag inte någon närmare önskan att söka medlemskap på Stampa heller.

mvh mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 09:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
musikpolisen wrote:
Det som gäller på Stampa är definitivt inte att vi måste tycka lika, hur mats kan skriva en sådan sak tyder på att han har noll koll på vad som händer på Stampa och därför bör han inte på detta oförskämda sätt uttrycka sig. När det gäller Bill50x uttalande om att röra om i grytan så tycker jag att det är helt Ok att röra om i grytan. Däremot kan man inte röra om i grytan utan att vara oförskämd så bör man inte röra grytan.
Mitt minne av dina inlägg tidigare här har varit att du varit intressant och givande att läsa. Nu blir jag dock lite konfunderad, på vilket sätt menar du att jag och andra varit oförskämda?

Finns det något sätt som vi kan bli korttidsmedlemmar i Stampa så vi kan bilda oss en uppfattning om hur klimatet är utan att behöva gissa?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 10:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Mar 25, 2007 23:23
Posts: 245
Location: Västerbotten
Det finns inget sätt att bli korttidsmedlem på. Nä nu lämnar jag den här tråden och det här forumet för alltid. Eftersom jag blir så himla trött på att trådarna ofta slutar i tjafs på samdlådenivå. Lägger krutet på Stampa istället där vi har mycket trevligt utan ryggkliande. Tragiskt att Selleri spårat ur så totalt men det är kanske inte är så konstigt med moderatorer som bara sägar att allt är så himla bra när det finns dom på forumet som gillar att röra om i grytan på ett väldigt felaktigt sätt. Tack och adjö


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 10:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
musikpolisen wrote:
Det finns inget sätt att bli korttidsmedlem på. Nä nu lämnar jag den här tråden och det här forumet för alltid. Eftersom jag blir så himla trött på att trådarna ofta slutar i tjafs på samdlådenivå. Lägger krutet på Stampa istället där vi har mycket trevligt utan ryggkliande. Tragiskt att Selleri spårat ur så totalt men det är kanske inte är så konstigt med moderatorer som bara sägar att allt är så himla bra när det finns dom på forumet som gillar att röra om i grytan på ett väldigt felaktigt sätt. Tack och adjö
Tråkigt att "vi" förlorat dig. Speciellt som du gillar Gentle Giant!
Och nu får du förklara dig, vad är det som är sandlådenivå när jag försöker komma överens med dig?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 12:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
musikpolisen wrote:
Det finns inget sätt att bli korttidsmedlem på. Nä nu lämnar jag den här tråden och det här forumet för alltid. Eftersom jag blir så himla trött på att trådarna ofta slutar i tjafs på samdlådenivå. Lägger krutet på Stampa istället där vi har mycket trevligt utan ryggkliande. Tragiskt att Selleri spårat ur så totalt men det är kanske inte är så konstigt med moderatorer som bara sägar att allt är så himla bra när det finns dom på forumet som gillar att röra om i grytan på ett väldigt felaktigt sätt. Tack och adjö
Musikpolisen, jag frågar igen eftersom jag inte ser att det här var skulle vara ett svar på min tidigare raka fråga till dig. Vilken ton tycker du själv att du har när du skriver så här?

mvh, mats

PS. Jag förväntar mig inget svar eftersom du nu säger att du lämnar Selleri för alltid. Men det hade varit kul att få reda på hur du tänker på det du skriver.

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
 
PostPosted: Wed Nov 01, 2017 18:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Eftersom trådstartaren tydligt deklarerat att han inte kommer att skriva mer och tråden inte kommer framåt konstruktivt låser vi tråden. Skicka PM om ni har förslag på hur den ska fortsätta i konstruktiv anda så låser vi självklart upp den.

Sista inlägget borttaget då det inte hade något med tråden att göra över huvud taget.

/ Sony


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 54 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited